Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

achtergrondverlichting

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• achtergrondverlichting

Hallo,

Ben toe aan twee studioflitsers om de achtergrond mooi wit te (over)belichten. Momenteel doe ik dit met reportageflitsers maar deze laden te traag op. Als primaire flitser gebruik ik een elinchrom 500 met octagon 140 cm softbox. Hoeveel watt/s heb ik nodig om een mooie egaal witte achtergrond te hebben denken jullie. Graag gebruikerservaringen en geen gokwerk.
    Ik dacht aan de Elinchrom D-lite 2 of 4 als set te kopen. Andere suggesties?

Alvast bedankt
    Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

Re: achtergrondverlichting

Bij mij staan der twee flitsen op de achtergrond met een vermogen van ongeveer 150 WS, die lichten een 2.75m brede achtergrond uit tot F16 op 100 ISO.

Dus moet je der komen met een vermogen van 200 watt, De D lite reeks is prima om te starten, het grote voordeel is dat ook alle reflectoren bruikbaar blijven op de andere modellen van Elinchrom. Dus mocht je later een upgrade naar meer professionele flitsen willen kan je de reflectoren onderling gebruiken.

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Bedankt Jeff, Hier heb ik dus wat aan!. Ik heb van mijn hoofdflitser nog reflectorkappen, barndoors etc. liggen die ik dan zou kunnen gebruiken op die D-lites.

Groeten,
      Kris hermans
      Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Todosranas Bekijk bericht
        Bedankt Jeff, Hier heb ik dus wat aan!. Ik heb van mijn hoofdflitser nog reflectorkappen, barndoors etc. liggen die ik dan zou kunnen gebruiken op die D-lites.

Groeten,
        Kris hermans

Ja alles is en blijft compatible, ik werk ook op manier met een eerste reeks prolinca flitsers (goedkope lijn van Elinchrom) en Elinchrom S Style. Geen van beide bestaat nu nog, de S Style is vervangen door de RX.

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
        X