Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

Sony heeft een andere flitsvoet, en heeft een verloopstuk FS1200.

Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lix Bekijk bericht
      Werkt het eerst setje ook met sony flitsers? Of heb je dan tussenstukken nodig?

Ik heb een sony alpha 200 en een Sony HVL-F58AM flits.

Kristof
      denk dat je beter af bent om een paar nikon flitsers te kopen, zoals SB24, je vind die aan een 50€ tweede hands... uiteindelijk zet je die ook niet op je toestel, trouwens ook Nikon shooters zetten die niet op 't toestel, vermits het geen iTTL ondersteunt, maar 't zijn goede strobist flashes, ze hebben al wat je nodig hebt...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lix Bekijk bericht
        Werkt het eerst setje ook met sony flitsers? Of heb je dan tussenstukken nodig?

Ik heb een sony alpha 200 en een Sony HVL-F58AM flits.

Kristof
        Je kan die manueel instellen, maar 'slechts' tot 1/32.

Doordat je al een tussenstuk nodig hebt om de flash op een trigger te zetten, komt deze weeral hoger op een swivel te staan, waardoor de plaatsing van de flitskop t.o.v. een paraplu weeral hoger wordt met alle nadelen vandien...
        Mocht de flitser nog een PC-aansluiting hebben, dan kon je dit eventueel counteren, maar die ontbreekt.

De suggestie van Koen is dus zeer goed, ware het niet dat het aanbod van SB24/25/26... aan het krimpen is en de prijzen stijgen. Niet voortvertellen dus!

G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Heb mijn setje vandaag ook ontvangen maar....werkt niet. Batterijtje in zender reeds vervangen maar krijg het testlampje niet aan het branden. Zender verbonden met ontvanger via kabel : niets. Kanalen veranderen : niets. Wat is er mis ? Electronica is echt mijn sterkste kant niet.
          Ik heb een setje Cactus V2 en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
          Kan iemand mij op weg helpen ?

peter
          www.peterlaurent.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freffyfako Bekijk bericht
            Heb mijn setje vandaag ook ontvangen maar....werkt niet. Batterijtje in zender reeds vervangen maar krijg het testlampje niet aan het branden. Zender verbonden met ontvanger via kabel : niets. Kanalen veranderen : niets. Wat is er mis ? Electronica is echt mijn sterkste kant niet.
            Ik heb een setje Cactus V2 en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
            Kan iemand mij op weg helpen ?

peter
            hetzelfde bij mij met de PT04.......
            'k ben benieuwd hoe dit afloopt.......
            Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
              hetzelfde bij mij met de PT04.......
              'k ben benieuwd hoe dit afloopt.......
              is mij ook al eens overkomen...

als je met ebay besteld hebt, vlug een mail sturen naar de leverancier en die zal je normaal een nieuwtje opsturen, ze zijn immers bang voor negatieve feedback!

wacht zeker altijd met feedback geven tot je de spullen goed getest hebt...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik heb gisteren een mail gestuurd en vandaag antwoord gekregen. Defect zendertje hoeft niet opgestuurd te worden, wel USD 8 als bijdrage in de verzendkosten om nieuwe op te sturen.

peter
                www.peterlaurent.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freffyfako Bekijk bericht
                  Ik heb gisteren een mail gestuurd en vandaag antwoord gekregen. Defect zendertje hoeft niet opgestuurd te worden, wel USD 8 als bijdrage in de verzendkosten om nieuwe op te sturen.

peter
                  'k heb ook net een bericht gestuurd, 'k ben benieuwd of het ook zo afloopt.....
                  Feedback had ik nog niet gegeven

R.
                  Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

leuk nieuw model, stuurt twee flitsen tegelijk aan, interessant als je sneller wil flitsen (herlaadtijd wordt gehalveerd) of een stop meer licht nodig hebt...

heb er ééntje besteld... ben benieuwd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      leuk nieuw model, stuurt twee flitsen tegelijk aan, interessant als je sneller wil flitsen (herlaadtijd wordt gehalveerd) of een stop meer licht nodig hebt...

heb er ééntje besteld... ben benieuwd...
                      is toegekomen!
                      echt een leuk dingetje... ziten twee connectors bij om een studio flits aan te sturen...

werkt zoals beloofd en zolang dat je de power aanstaan hebt flikkert er een rood ledje, da's wel handig, zo vergeet je het niet meer uit te zetten...

Comment

Die setup ziet eruit alsof em direct zal breken :s.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                          Die setup ziet eruit alsof em direct zal breken :s.
                          neen gewicht met flashes zit op het kleine stuk en ook de bevestiging, en hij voelt stevig aan, vergeleken met V2's en V4's toch wel degelijker materiaal

Comment

Wij hebben nu ons V4's sinds een 2tal weken, een aantal keer gebruikt en moet zeggen, totaal geen klachten over. Nog geen enkele miss-shot ofzo gehad. Makkelijk speelgoed ipv die stomme kabels ;-)
                            Imagination is more important than knowledge...
                            http://www.kiekje.be

Comment

iemand behoorlijk getest/ervaringen? ik ben wat aan het rondkijken voor triggers of iets gelijkaardigs.
                              zou moeten werken voor nikon SB24 en oude vivitar, dus met aansluiting voor analoge flits.
                              meer dan 2 flitsen is natuurlijk bonus
                              hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                                iemand behoorlijk getest/ervaringen? ik ben wat aan het rondkijken voor triggers of iets gelijkaardigs.
                                zou moeten werken voor nikon SB24 en oude vivitar, dus met aansluiting voor analoge flits.
                                meer dan 2 flitsen is natuurlijk bonus
                                waarom lees je dit draadje niet? 't staat er allemaal in...

Comment

Working...
                                X