Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    waarom lees je dit draadje niet? 't staat er allemaal in...
    ik had de doorklik niet gezien
    was net op zoek naar mijn post en kwam het niet tegen, dus ging ik kijken of er toevallig niet nog een pag stond
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
      Wij hebben nu ons V4's sinds een 2tal weken, een aantal keer gebruikt en moet zeggen, totaal geen klachten over. Nog geen enkele miss-shot ofzo gehad. Makkelijk speelgoed ipv die stomme kabels ;-)
      Ik heb ze ongeveer een maand en heb dezelfde bevindingen:
      Misschien 1 of 2 missfires met de 430ex I ! (met de V2's had ik 1 missfire op de 5 foto's). De v4 voelt wel (nog steeds) goedkoop aan.
      Het plastiek afdekplaatje van batterijen komt heel gemakkelijk los.
      De flits op de ontvanger plaatsen is heel stroef, maar dit had ik ook bij mijn v2's en door regelmatig gebruik komen die wel losser.
      Wanneer ik de 430ex I op de ontvanger plaats is het niet mogelijk deze laatste nog aan te zetten.
      Buiten deze futiliteiten prachtig en vooral goedkoop speelgoed

Comment

Ik wil mij ook verdiepen in het gebruik van off-camera flash. Nu heb ik toch wel een aantal vragen:

1) Er wordt hier onder andere gereageerd dat de V4's veel beter zijn dan de V2 versie. Als ik dan op eBay ga kijken hebben de triggers allemaal andere namen, PT-04 enz. Zijn dat er ook goede en even betrouwbare, of toch die van gadget infinity bestellen? (hier) , want die zien er helemaal anders uit dan die in de eerste post hier zijn te zien...

2) wat ik me ook afvraag: werken die dingen met mijn flitser, ik heb namelijk een Metz 48 AF-1, op website van gadget infinity staat deze namelijk niet bij het lijstje compatibele...

3) verder zou ik ook graag met een shoot through paraplu werken, is dit mogelijk met de cactus v4's of die pt04's?

Alvast bedankt! Ik koop namelijk graag iets waarvan ik vrij zeker ben dat het werkt

groetjes
        Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
        BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
          Ik wil mij ook verdiepen in het gebruik van off-camera flash. Nu heb ik toch wel een aantal vragen:

2) wat ik me ook afvraag: werken die dingen met mijn flitser, ik heb namelijk een Metz 48 AF-1, op website van gadget infinity staat deze namelijk niet bij het lijstje compatibele...

3) verder zou ik ook graag met een shoot through paraplu werken, is dit mogelijk met de cactus v4's of die pt04's?

Alvast bedankt! Ik koop namelijk graag iets waarvan ik vrij zeker ben dat het werkt

groetjes
          Beste,

Ik heb sinds gisteren mijn V4's ontvangen van gadgetinfinity (8 dagen onderweg, geen douane).

Deze werken perfect met de Metz 48 welke ik ook heb.

Aan de onderkant van de receivers is schroefdraad voorzien zodat je ze eenvoudig op een statief kan schroeven. Photoflex heeft zulke universele houders waar je zowel de flash als de paraplu op kunt monteren.

Ik heb bij mijn fotohandelaar nu 2 keer een paraplu's met houder en statief besteld en die kosten 80 euro voor een paraplu 76cm met afneembare zwarte doek voor het reflecteren ipv shoot-trough'en, een multiclamp en een een statief van König.

Op vraag 1 kan ik niet antwoorden
          Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

Comment

Vraagje: heb ik met volgende set alles?

- cactus trigger en receiver van gadget infinity
            - swivel, is dit een goede? klik of is deze beter? klik
            - light stand klik
            - paraplu klik

- en dan mijn metz 48 natuurlijk

heb ik dan alles? zoiets als een hotshoe adapter is denk ik niet nodig dan he...
            (misschien dat er nog een vivitar bijkomt met dan een tweede receiver, maar dat zullen we nog zien )
            Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
            BLOG

Comment

Die Manfrotto swivel heb ik er vrijdag gekocht, kan je volgens mij op zowat elk statief plaatsen en lijkt op het eerste zicht erg degelijk.
              about.me/stijnv

Comment

Vraagje: heb ik met volgende set alles?

- cactus trigger en receiver van gadget infinity
                - light stand klik
                - paraplu klik

- en dan mijn metz 48 natuurlijk

heb ik dan alles? zoiets als een hotshoe adapter is denk ik niet nodig dan he...
                (misschien dat er nog een vivitar bijkomt met dan een tweede receiver, maar dat zullen we nog zien )
                welke trigger? V4?
                de tweede swivel (manfroto) is beter... De meegeleverde spigots zijn nutig... 't is gewoon een universeler concept... veel goedkoper en goed lijkt me deze

wat de stand betreft zou ik een beter model kiezen... de voorgestelde is erg licht, niet sterk en lang, dat betekent dat de laagste stand nog vrij hoog is... dit statiefje is stukken beter.

paraplu, ik verkies een 2-in-1, dan heb je zowel doorschiet als reflector
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  welke trigger? V4?
                  de tweede swivel (manfroto) is beter... De meegeleverde spigots zijn nutig... 't is gewoon een universeler concept... veel goedkoper en goed lijkt me deze

wat de stand betreft zou ik een beter model kiezen... de voorgestelde is erg licht, niet sterk en lang, dat betekent dat de laagste stand nog vrij hoog is... dit statiefje is stukken beter.

paraplu, ik verkies een 2-in-1, dan heb je zowel doorschiet als reflector
                  De V4 triggers inderdaad, ik verkies deze boven de PT-04's van ebay, omdat ik hoop dat deze toch een grotere betrouwbaarheid hebben...
                  Voor de rest echt zéér nuttige info, zeker van die paraplu, bedankt!
                  BLOG

Comment

Ik ga zo dadelijk alvast cactus triggers bestellen, nu twijfel ik over 1 of 2 receivers, ik heb wel nog maar 1 flits...
                    zouden jullie beginnen met 1 flits en een reflectiescherm, of ineens voor een tweede flits gaan (manuele vivitar ofzo, 75 euro)???

bedank!
                    BLOG

Comment

De V4 triggers inderdaad, ik verkies deze boven de PT-04's van ebay, omdat ik hoop dat deze toch een grotere betrouwbaarheid hebben...
                      Voor de rest echt zéér nuttige info, zeker van die paraplu, bedankt!
                      de PT04 TM of CN of alle nieuwe zijn zeker niet minder betrouwbaar als de V4's
                      D't zit dezelfde electronica in, en beiden hebben ze een antenne....
                      V4 extern, PT04 intern...

't is gewoon een keuze.. als je echt kwaliteit wilt ga dan voor pocketwizzard...
                      maar dat is een ander budget
                      je kan hier evengoed twee stuks kopen (zenders en receivers)... en dan heb je een reserve en kan je ook twee flashes gebruiken van zodra je die hebT..
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Wat ik eigenlijk wil is experimenteren met off camera flash, met een paraplu'tje erbij.
                        Maar, ik werk nog niet (nog 2 maand wachten) en dus wil ik er niet te veel geld aan uitgeven, ooit moet er nog een nieuwe body en lens komen ook nog, vandaar.
                        Ik kan dus gerust leven met 1 misfire op de 10, maar niet met 4 op de 10. En omdat de Cactus V4's er degelijker uitzien, neigde ik daar naartoe. Dus, als de PT04's hieraan voldoen, oké dan. Ach, ik zal morgen eens wat opzoekwerk moeten doen denk ik

Over het gegeven dat er dezelfde elektronica inzit, maar de PT's hebben toch veel minder kanalen dan de V4's, en de ene heeft interne en andere externe antenne... nu ja goed, ik ken er niks van.
                        BLOG

Comment

To who it may concern...

Ik heb 2 weken geleden mijn cactus V4 trigger met 2 receiver van gadget infinity ontvangen: 53 euro.

2 paraplus 84cm van photoflex (shoot trough en bounce mogelijkheid) met 2 universele swivels en 2 statieven van König: 173 euro

Nog een extra Metz 48: 179 euro

'k Heb vanmiddag opgesteld en alles werkt, dus ja, je hebt met bovenstaande genoeg om te starten met flitsen op lokatie.

PS: Bij de swivels zit meestal een flitsschoen aan één kant. Je moet zien dat die er zeker afgeschroefd kan worden zodat je de receiver op de swivel kan schroeven...
                          Last edited by Den Tom; 25 juni 2009, 23:35.
                          Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

Comment

Hoi,

zit met een vraagje , heb de thread hier doorgelezen maar wou volgende weten:

STEL ik heb nu een 430 EXII en ik koop zo een PT04 setje ( 1 zender , 3 receivers ) en dus kan ik nog 2 flitsen bijkopen e

MAAR kan ik combineren zoals 430EXII en dan 2 x 430EZ/SB24 ? Kan dit voor problemen zorgen?

Liefst vanal zou ik 2 x 430 EXII(slave) en 1 x 580 EXII(master) hebben maar kost veel te veel

Comment

Nee, geeft geen probleem.
                              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C.ust Bekijk bericht
                                Hoi,

zit met een vraagje , heb de thread hier doorgelezen maar wou volgende weten:

STEL ik heb nu een 430 EXII en ik koop zo een PT04 setje ( 1 zender , 3 receivers ) en dus kan ik nog 2 flitsen bijkopen e

MAAR kan ik combineren zoals 430EXII en dan 2 x 430EZ/SB24 ? Kan dit voor problemen zorgen?

Liefst vanal zou ik 2 x 430 EXII(slave) en 1 x 580 EXII(master) hebben maar kost veel te veel
                                Werkt perfect in jouw geval. Er zijn vele Canon-strobisten die er nikon-flashes bijgekocht hebben (oa wegens de pc-sync poorten bij de meeste nikons bvb).
                                Als je op termijn zou overschakelen op een duurder merkeigen/modernere TTL-systemen (Canon ST-E2, de nieuwe PW's en Radiopoppers) zal je ook je flitsenarsenaal moeten aanpassen.
                                Veel verschillende types/merken kan in de praktijk misschien ook wat verwarrend zijn (verschillende richtgetallen). Per verschillende 'flitskop' zal je misschien ook andere add-on's (zoals snoots, grids, barndoors,...) moeten maken, kopen. (man, man , man heb ik al rietjes geknipt)

Comment

Working...
                                X