Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

Mijn nieuw setje zat deze morgen in de bus... (nummer 1 van bovenstaande lijst)

even getest... Sync snelheid op 1/250

buiten: tot op 50m afstand geen enkele misfire... vanaf 60m wordt het minder betrouwbaar...

binnen: zoveel mogelijk muren tussen mezelf en ontvanger... blijkt goed te werken, ook met repeated shots (6shots/seconde)

d'r zit duidelijk meer antenne in dan in de oude V2 modelletjes... (dubbel baantje en draad)

heb mij dus nog een tweede setje besteld...
    Last edited by d_oracle; 3 februari 2009, 13:01.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Vandaag nummer 3 aangekomen.
      Snel es uitgetest. Binnen geen probleem, werkt vlotjes, geen misfires op het eerste zicht. Als het nu niet zou sneeuwen zou ik es naar buiten gaan om uitgebreider te proberen, maar dat zal dus voor een van de komende dagen zijn.
      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Hoy,

Ik heb nog de allereerste oude set cactus triggers.
        Werkt niet slecht nadat ik de antenne mod gedaan heb.
        Enigste probleem is als er 2 flitsers dicht bij elkaar staan dan wil de zaak nog wel eens constant liggen triggeren met als uiteindelijk gevolg een defecte flits

Kan er eens iemand van jullie dat testen?
        Niet alleen grote afstand maar ook korte afstanden...
        BV 2 flitsers op 1 statief (een bovenaan en een beneden)

Alvast bedankt voor de moeite en het testen.

Met vriendelijke groeten

Kincaid

Comment

wat is het verschil tussen 1 en 3 ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door breakdown007 Bekijk bericht
            wat is het verschil tussen 1 en 3 ??
            De receiver van 1 staat steviger op een statief dan die van 3.
            My Flickr page!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              Mijn nieuw setje zat deze morgen in de bus... (nummer 1 van bovenstaande lijst)
              Heb je die uit China laten afkomen via eBay ?
              Ik heb een set met vijf ontvangers besteld, maar ze zijn er nog niet , wacht vol ongeduld eerlijk gezegd.

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Ik heb een set met vijf ontvangers besteld, maar ze zijn er nog niet , wacht vol ongeduld eerlijk gezegd.

Mark
                Koen zal geluk gehad hebben met de verzending, nog net op tijd voor hun verlof.
                Ze waren ginder gesloten van eind januari tot 5 februari wegens Chinees nieuwjaar.

Voor mij zijn er 2 sets van 3 onderweg, zo heb ik wat backup materiaal

G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

Mark
                  jaja, 't duurt wel even... maar na ontvangst en test, heb ik nog een setje besteld...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                    Koen zal geluk gehad hebben met de verzending, nog net op tijd voor hun verlof.
                    Ze waren ginder gesloten van eind januari tot 5 februari wegens Chinees nieuwjaar.

Voor mij zijn er 2 sets van 3 onderweg, zo heb ik wat backup materiaal

G
                    Heb ook 2 sets van 3 besteld

En heb de melding gekregen dat de persoon vanaf 6 februari terug is, maar heb nog niets gehoord van hem

Groetjes,
                    Ptah

Comment

Heb zojuist nr. 1 besteld, 3x receiver.
                      http://www.avfoto.nl

Comment

De mijne zijn vandaag toegekomen. niet slecht qua leveringstijd aangezien ik op 5 februari besteld heb.

De 2 triggers en 6 receivers werken zoals het hoort, de bouwkwaliteit is veel verbeterd.
                        De maximale afstand die ik ermee gehaald heb is 50 à 60 meter (buiten) en bevestigt de bevindingen van d_oracle. Binnen heb ik nog niet kunnen testen want onze poetsvrouw is volop bezig.

Sync tijd met mijn A300 kan tot 1/200, maar dat was met de oudere versie ook al zo. Op 250 is het sluitergordijn zichtbaar.

Ik wou me eigenlijk dit jaar PW's aanschaffen maar heb mijn centen in wat nieuw glaswerk gestoken...

G
                        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

mij setje is ook toegekomen... was op 6 feb besteld...

ziet er goed uit... werken goed binnen en buiten... geen misfires als je binnen een straal van 50m blijft buiten, en binnen kunnen ze heel wat beton en glas verdragen...
                          1/250 op de D700

en tot 1/1000 op de D50... :-)
                          Last edited by d_oracle; 15 februari 2009, 22:33.

Comment

Zijn die nieuwe triggers/receivers compatibel met de oude triggers/receivers ?
                            mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                              Zijn die nieuwe triggers/receivers compatibel met de oude triggers/receivers ?
                              neen, jammer genoeg niet...

Comment

Hoi nummer 1 vorige vrijdag aangekomen.
                                En ik moet zeggen dat deze SUPER SUPER goed werkt ...

Zoals eerder gezegd buiten op 50 meter geen enkele misfire, daarboven wel, binnen nog geen probleem gezien.

Ookis de hardware veel beter, voeld degelijk aan en zeker niet goedkoop zoals de normale cactus triggers

Comment

Working...
                                X