Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heb dit weekend de antennemod uitgevoerd op mijn V2s transmitter en ik moet toegeven dat ie toch wat betrouwbaarder geworden is.
De mod zelf stelt niks voor en is gefixed in enkele minuten.
Als hier mensen zijn die dit niet durven of kunnen uitvoeren... give me a call
Oorspronkelijk geplaatst door CH PhotographyBekijk bericht
Heb dit weekend de antennemod uitgevoerd op mijn V2s transmitter en ik moet toegeven dat ie toch wat betrouwbaarder geworden is.
De mod zelf stelt niks voor en is gefixed in enkele minuten.
Als hier mensen zijn die dit niet durven of kunnen uitvoeren... give me a call
Hans
Voor een klein prijske wil ik het zelfs even voor je doen
Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
De aanpassing van die V2s is niet moeilijk, maar een antenne vinden van 433 mHz.....da's wat anders?????
Heb al verschillende winkels gamaild (Voca, Velleman,..) maar nergens kan je die kijgen.
Iemand een idee waar je die kan halen (niet online natuurlijk)
Ik heb ongeveer (bij benadering) een 80-tal shoots gedaan met mijn V1 Cactus triggers en heb géén antenne mod gedaan, wou er eentje doen maar wegens steeds uitstellen nooit gedaan.
Tijdens die shoots heb ik inderdaad een paar "mis-fires" gehad maar niet in die mate dat ik mij eraan begon te storen. Tot op het moment dat ik opeens problemen begon te krijgen, niet enkel "mis-fires" maar gewoonweg "no-go's" ... ondanks de vele shoots zonder problemen.
Nu heb ik Skyports, eerlijk gezegd een ware zegen ... omdat ze mij niet in de steek laten, dit geheel terzijde.
Is die antenne mod nu echt zo'n verschil in betrouwbaarheid? Ik spreek niet over afstand want ik heb nog nooit meer dan 20m moeten overbruggen ... enkel en louter op basis van "mis-fires" dan?
Ik heb de V2's en V4's niet kunnen testen natuurlijk.
Is die antenne mod nu echt zo'n verschil in betrouwbaarheid? Ik spreek niet over afstand want ik heb nog nooit meer dan 20m moeten overbruggen ... enkel en louter op basis van "mis-fires" dan?
Ik weet niet als het een direct verband heeft.. maar zonder antenne-mod gaat de trigger twee kamers verder niet af. Met de de antenne mod wel.
Ik weet er weinig van af, maar het lijkt alsof het signaal 'sterker' wordt met het extra antennetje (ijzerdraad).
Ik heb de V2's en V4's niet kunnen testen natuurlijk.
De antenne versterkt het signaal wat no-go's ten goede komt.
De mis-fires is meer iets dat met het kiezen van het juiste kanaal te maken heeft (interferentie).
Ik heb ooit eens een artikel gelezen waar de verschillende kanalen getest waren (op een 16 kanaals trigger) en er waren maar 4 waar men geen mis-fires had en 4 waar er niets anders dan mis-fires optraden en andere 8 waren tussen in.
Comment