Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

Ik heb mijn setje van één zender en drie ontvangers ondertussen kunnen testen ... en het werkt gewoon perfect.

Ik heb ook een set SkyPorts, universal zender met twee ontvangers, maar ik heb nu nog twee extra flitsers (ja ik weet het, heb een ontvanger te kort besteld ) en had niet echt zin om nog eens 200 Euro weg te tellen voor twee extra Skyport ontvangers.

Heb er AAA Recylco GP's (of zoiets) ingestoken en het werkt gewoon perfect, nu nog even een duurtest tijdens mijn volgende auto shoot en ik denk dat de SkyPorts toch echt wel in de kast zullen blijven liggen

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Hoi keps

Wij gebruiken deze antennes op 433 mhz ook in de valkerij dus in zulke shops zal je ze zeker vinden er is er eentje in Deurne Antwerpen .

Groetjes

Ardesign

Oorspronkelijk geplaatst door Keps Bekijk bericht
      De aanpassing van die V2s is niet moeilijk, maar een antenne vinden van 433 mHz.....da's wat anders?????
      Heb al verschillende winkels gamaild (Voca, Velleman,..) maar nergens kan je die kijgen.
      Iemand een idee waar je die kan halen (niet online natuurlijk)

PS. die V2s moet ik ook nog halen

Keps
      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Ik heb een week geleden ook m'n setje PT-04 CN triggers gekregen en ik ben er erg over te spreken. Ik had hiervoor Cactus V2 PT-04 triggers van gadgetinfinity.com, maar na ze een half jaar sporadisch gebruikt te hebben gaven ze de geest. Opzich heb ik er wel wat leuke foto's mee kunnen maken, maar de kwaliteit was eigenlijk wel om te janken en ik zat ook elke keer een beetje in de zenuwen omdat ik de voet zo gammel vond.

Maarrr,... met de nieuwe PT-04 CN's is dat verleden tijd wat mij betreft. Het blijft uit China komen, maar ik vind ze toch vrij degelijk aanvoelen. Ik heb niet het gevoel dat ze elk moment kunnen afbreken ofzo. Ik heb ze tot nu toe alleen binnen kunnen testen en daar had ik geen misfires, maar hoe het buiten is moet ik nog even afwachten. Ik heb er in elk geval wel een goed gevoel over.

Ik gebruik ze in combinatie met een EOS 400D en een 430 EX, een flitser waar de Cactus triggers nooit echt compatible mee zijn geweest.

Comment

inderdaad, vandaag een shoot gedaan... met de PT04 CN, en van de ca. 800 foto's is er geen één misfire... tot 3 flashes tegelijk, met een sync speed tot 320...

Belangrijk is wel dat je er Alkaline AAA batterijen insteekt, en geen oplaadbare...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            inderdaad, vandaag een shoot gedaan... met de PT04 CN, en van de ca. 800 foto's is er geen één misfire... tot 3 flashes tegelijk, met een sync speed tot 320...

Belangrijk is wel dat je er Alkaline AAA batterijen insteekt, en geen oplaadbare...
            Heb deze gisteren ook gebruikt en net zoals jij geen enkele misfire, zelfs met 5 flashes
            De enige keren dat er een "misfire" was, was dat de flash op stand-by kwam of de batterijen leeg.
            Ben zeer tevereden

Comment

'k heb zaterdag ook eens mijn triggertjes getest (oude cactussen). Ook niet echt problemen (of toch niet door de schuld van de cactussen). 'k heb ondertussen ook zo'n antennetje gekocht op farnell, maar moet het nog plaatsen.
              grz.
              Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
                Vandaag nummer 3 aangekomen.
                mij setje is ook toegekomen... was op 6 feb besteld...
                Oorspronkelijk geplaatst door netdata Bekijk bericht
                Hoi nummer 1 vorige vrijdag aangekomen.
                En hoe zat het juist met transport/levering? Ik ben niet altijd thuis, kun je dit dan afhalen aan een postpunt? Of moet er echt iemand thuis zijn... Is nogal moeilijk om te zorgen dat er iemand thuis is al je niet week welke week ze leveren?

greetz,
                www.fotopie.be
                Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
                  En hoe zat het juist met transport/levering? Ik ben niet altijd thuis, kun je dit dan afhalen aan een postpunt? Of moet er echt iemand thuis zijn... Is nogal moeilijk om te zorgen dat er iemand thuis is al je niet week welke week ze leveren?

greetz,
                  gewoon.... een gewateerde envelope in de bus... je moet niet thuis zijn... als de post werkt natuurlijk...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

gewoon.... een gewateerde envelope in de bus... je moet niet thuis zijn... als de post werkt natuurlijk...
                    Wow, wist niet dat die in een enveloppe kunnen... Maar als ze bij u in de bus zaten, en bij mij raken ze er niet in, dan kan ik ze afhalen want dan komen ze met de post Kga er mij ook bestellen zie!

greetz,
                    www.fotopie.be
                    Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
                      Wow, wist niet dat die in een enveloppe kunnen... Maar als ze bij u in de bus zaten, en bij mij raken ze er niet in, dan kan ik ze afhalen want dan komen ze met de post Kga er mij ook bestellen zie!

greetz,
                      klein doosje in de envelope... en je krijgt er gratis een Chinese krant bij! of toch enkele bladzijden ;-)

Comment

En hoe zit het met de synchronisatie van die 'nieuwe'.
                        Werken ze 'ok' bij de snelste synchronisatietijd?
                        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                          En hoe zit het met de synchronisatie van die 'nieuwe'.
                          Werken ze 'ok' bij de snelste synchronisatietijd?
                          synct op D700 probleemloos tot 1/320
                          en op D50 getest tot op 1/1000

Comment

Begrijp ik het goed dat dit nog niet de V4 modellen zijn, maar een andere "verpakking" van de V2 modellen? Ziet er wel héél leuk speelgoed uit...
                            La lune rouge

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aquila Bekijk bericht
                              Begrijp ik het goed dat dit nog niet de V4 modellen zijn, maar een andere "verpakking" van de V2 modellen? Ziet er wel héél leuk speelgoed uit...
                              inderdaad, maar ook de V4's hebben dezelfde electronica als de V2's... alleen betere verpakking en antenne, zoals deze versies (antenne zit binnen in)

Comment

Werkt het eerst setje ook met sony flitsers? Of heb je dan tussenstukken nodig?

Ik heb een sony alpha 200 en een Sony HVL-F58AM flits.

Kristof
                                50d + 17-55 2.8

Comment

Working...
                                X