Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Urbex Locaties

Hoi allemaal, ben nu al even hier aan het rondzien en het lezen, en ik ben en blijf gewoon volledig gefascineerd door urbex fotografie, en zou mij ook hier graag verder in willen verdiepen ( met natuurlijk het nodige geven en nemen ).
    Maar ik ben er zelf nog niet mee begonnen, maar ga binnenkort toch eens alles meenemen en is een poging wagen.
    Heb zelf al wel een paar locaties gevonden, maar 1 van deze is langs een drukke baan.
    Voor diegene die al meer ervaring hebben hierin wil ik gerust deze locaties even doorgeven.
    Als er iemand nog locaties wil delen die je alleen zou kunnen doen mag mij altijd pm sturen.

Al vast bedankt, en hoop jullie ook van dienst te kunnen zijn met locaties.
    Last edited by sqaulid; 18 februari 2012, 23:51.
    Canon 6D mark ii / Canon 24-105 L f4 is usm / Canon EF 50mm f1.8 II / Manfrotto 190XproB ( statief )

Comment

squalid

zeker niet twijfelen en gewoon doen,best wel niet alleen gaan,je weet maar nooit,het kan soms wel gevaarlijk zijn(bendes,staat van pand,doorzakken in de grond of zo).

eens je het te pakken hebt is het echt wel leuk

Comment

Ik kwam nog een leuke website tegen

Forbidden places

Vergane Glorie
        Klik op foto

Comment

De tweede kende ik niet. Maar ik ben wel blij om te zien dat niet iedere Urbexer het wil doen met overdreven HDR.

Maar ik moet zeggen dat het toch wel prikt bij mij, temeer dat ik de laatste 6 maanden geen fotoapparaat meer heb aangeraakt sinds de meest macabere reeks die ik ooit heb geschoten eind Augustus. Ik had het beter niet gedaan. D3 ligt sindsdien te beschimmelen in de kast en de iMac met groot scherm en CS5 die ik kreeg voor mijn nieuwjaar staat hier al die tijd te staan.
          Mijn laatste Urbexfeit was de tentoonstelling van Jos en Lily in Brugge bezoeken, ik heb er plezier aan beleefd en gehoopt dat me dat weer ging triggeren maar helaas.

@Dama : als ik weer eens een beetje mezelf ben gaan we weer eens op Urbex-pad, beloofd. Wist je overigens dat XXL plat ligt ? We hebben daar onvoorstelbaar veel geluk gehad. Just on time.

PaulM

Comment

Nog een Mesen Castle

Comment

Het kasteel van Mesen is normaal sinds vorig jaar gesloopt
              Heb geen ervaring maar al doende leert men

https://www.facebook.com/DegrooteSeb...ografie?ref=hl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door digifot Bekijk bericht
                Het kasteel van Mesen is normaal sinds vorig jaar gesloopt
                Idd. Het was er echt niet meer veilig maar ik heb verhalen gehoord over stukken die ze gespaard hebben omdat er een zeldzame vleermuizensoort in huist. Maar ik ben er sinds het begin van de sloop niet meer geweest, kan dus niet bevestigen.

PaulM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Idd. Het was er echt niet meer veilig maar ik heb verhalen gehoord over stukken die ze gespaard hebben omdat er een zeldzame vleermuizensoort in huist. Maar ik ben er sinds het begin van de sloop niet meer geweest, kan dus niet bevestigen.

PaulM
                  Jeps is indd zo
                  http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

Comment

Hallo iedereen,

Bij onze zoektocht naar een unieke locatie voor onze huwelijksreportage zijn wij uitgekomen op foto's van het soort Urbex.
                    Nu, we vinden het echt een meerwaarde om van die speciale locaties als huwelijksfoto's te gebruiken.
                    Wijzelf zijn van Sint-Truiden en hebben heht militair domein (Safraamberg) gecontacteerd om foto's te mogen maken op het kasteel van Rochendaal.
                    Maar we willen natuurlijk enkele locaties hebben waaruit we kunnen kiezen.
                    Nu, ik begrijp dat iedereen niet graag zijn locaties wil vrijgeven maar zouden jullie voor één keer geen uitzondering kunne maken, we zullen de locaties niet vermelden op website's of hier op het forum in het breed uitstrooien.
                    Alle hulp naar locaties zijn welkom.
                    Wij zijn van Sint-Truiden en het zou liefst hier in de buurt moeten zijn.
                    2én gedeelte van onze foto's gaan door in het Vinne en voor het andere deel zou het wel tof zijn om zo een speciale locatie te hebben.

Alvast bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davypul Bekijk bericht
                      Hallo iedereen,

Bij onze zoektocht naar een unieke locatie voor onze huwelijksreportage zijn wij uitgekomen op foto's van het soort Urbex.
                      Nu, we vinden het echt een meerwaarde om van die speciale locaties als huwelijksfoto's te gebruiken.
                      Wijzelf zijn van Sint-Truiden en hebben heht militair domein (Safraamberg) gecontacteerd om foto's te mogen maken op het kasteel van Rochendaal.
                      Maar we willen natuurlijk enkele locaties hebben waaruit we kunnen kiezen.
                      Nu, ik begrijp dat iedereen niet graag zijn locaties wil vrijgeven maar zouden jullie voor één keer geen uitzondering kunne maken, we zullen de locaties niet vermelden op website's of hier op het forum in het breed uitstrooien.
                      Alle hulp naar locaties zijn welkom.
                      Wij zijn van Sint-Truiden en het zou liefst hier in de buurt moeten zijn.
                      2én gedeelte van onze foto's gaan door in het Vinne en voor het andere deel zou het wel tof zijn om zo een speciale locatie te hebben.

Alvast bedankt.
                      Ik begrijp je probleem en volop beseffende dat bepaalde van mijn confraters op dit vlak behoorlijk paranoia zijn of zich in ieder geval zo gedragen wil ik toch proberen om een antwoord te geven. Het is idd nogal een besloten wereldje waarin het woord afgunst dikwijls niet veraf is. Aan de andere kant moet je begrijpen dat het vinden van een locatie soms uren werk betekent en dat de meesten dat niet willen rondstrooien, laat staan een huwelijksfotograaf rijk maken met dit soort informatie.
                      Heel af en toe wordt er een uitzondering gemaakt maar besef dan ook dat de meeste van deze locaties bijna onmogelijk te bezoeken zijn met een wit trouwkleed, er zijn grachten, hekkens, prikkeldraad, bramen en kapot glaswerk. Er zijn idd wel een aantal locaties die zich daartoe lenen maar die liggen echt wel niet zo dik gezaaid.
                      Ik denk dat ik mag zeggen dat ik tot de uitzonderingen behoor die wel eens zondigen tegen de interne code (er zijn er hier minstens een paar op het forum die dat zullen willen bevestigen) maar besef dat het feit dat je één post hebt geplaatst en dat we daarna niks meer van je zullen horen ook niet bepaald in je voordeel speelt.
                      Misschien een beetje een ontgoochelend antwoord maar de meesten van ons gilde gaan gewoonweg niet reageren. Waarom ik dan wel ? Omdat ik het beleefd vind zeker ?
                      Maar ik heb al talloze ontgoochelingen opgelopen tot en met scheldpartijen waarna ik moest constateren dat ik op talloze onzin-sites was ingeschreven, nietwaar juffrouw Ilse M ?

Rochendal is een klassieker, maar je vraagt best idd toestemming.

PaulM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Heel af en toe wordt er een uitzondering gemaakt maar besef dan ook dat de meeste van deze locaties bijna onmogelijk te bezoeken zijn met een wit trouwkleed, er zijn grachten, hekkens, prikkeldraad, bramen en kapot glaswerk. Er zijn idd wel een aantal locaties die zich daartoe lenen maar die liggen echt wel niet zo dik gezaaid.
                        Een speciale is het mijnmuseum in Beringen. De oude badzaal is wat onderkomen, maar is in het kader van het museum wel toegankelijk. Het komt dus enerzijds heel erg urbex over, maar je zit niet met het probleem van glas, prikkeldraad en dergelijke, en je zit niet op het randje van de (il)legaliteit te balanceren: je kan het mijnmuseum contacteren om te vragen of je de locatie mag gebruiken voor huwelijksfoto's (geen idee of ze erop in willen gaan, nooit zelf geprobeerd).
                        oefenen = leren
                        Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

Comment

Ook niet "echt" Urbex, maar nabij St-Truiden, meer bepaald in Wilderen werd de oude stokerij gerenoveerd als nieuwe brouwerij.
                          De oude installaties zijn echter bewaard gebleven (koperen distilleerkolommen, tandwielen, aandrijfmechanismen,droogzolder...) en als een soort mini-museumtour te bezichtigen bij brouwerij-bezoeken.

Misschien kan je hier even polsen of er eventueel trouwfoto's mogelijk zijn.
                          Zeker als je uit de buurt bent...

Veel succes met de zoektocht en het huwelijk!

Comment

Ik weet het, daar hadden we ook navraag gedaan, we mochten gaan.
                            Maar we mogen pas vanaf 13u en onze wettelijke trouw is om 14u, dus redelijk nipt als je het mij vraagt.
                            Maar toch bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
                              Een speciale is het mijnmuseum in Beringen. // Je kan het mijnmuseum contacteren om te vragen of je de locatie mag gebruiken voor huwelijksfoto's (geen idee of ze erop in willen gaan, nooit zelf geprobeerd).
                              Ik heb er ooit een huwelijksreportage gemaakt voor een koppel uit mijn kennissenkring.
                              Tegen vergoeding (vraag me niet hoeveel, het bruidspaar had alles zelf geregeld) is het daar dus zeker mogelijk.

Zie www.mijnmuseum.be .
                              David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Ik wou een tijdje geleden mij lid maken van zo'n forum specifiek urbex...
                                als je niet in het wereldje zit dan weet je ook niet wat er al dan niet bekend is...

mijn motivatie mail, is afgeketst: uw locaties zijn al gekend, poef gedaan...

Hoe kan iemand dan proberen er "bij te geraken"...
                                soms zie je wel eens een naam passeren van een kasteel, maar zonder enige vorm van locatie, of binnengeraak-tips.... is het soms vrij lastig...

Dus probeer ik nu voor mezelf een bestandje op te bouwen...
                                wie weet waag ik ooit een poging om nog ergens bij een urbex-forum aan te melden...

maar als het allemaal zo gesloten meot zijn,
                                vind ik het best irritant
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                                X