Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Urbex Locaties
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
vriendelijke groeten, Helen
Updated WWW.HELENICA.NL
---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----
-
-
Re: Urbex Locaties
Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk berichtAls je urbex met een vakantie wilt combineren - Detroitsome pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
- 12 augustus 2011
-
Zo word dus de urbex wereld dus verziekt als je gewoon willekeurig locatie uitwisseld op een forum:S
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brvephotography Bekijk berichtZo word dus de urbex wereld dus verziekt als je gewoon willekeurig locatie uitwisseld op een forum:S
huis in heverlee? das waarsch het salve mater. Wel opletten, niet alles staat hier leeg!!! er woont zelfs een zeer bekende fotograaf!!! dus: niet gaan inbreken!!De gustibus et coloribus non est disputandum
Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes
Comment
-
Mij mag ook steeds ge pm worden hier over ze
Groetjes
Digifot
Comment
-
-
Jeugdig enthousiasme moet gepromoot worden maar toch echt niet in dit soort van semi-legale fotografie ?
Allemaal heel spannend hoor, kick langs hier en langs ginder, klinkt goed.
@Jaims zou ik willen zeggen : zo werkt het niet : het vraagt enige tijd om je in het milieu in te werken. Ikzelf ben een luxezwijn op het gebied van locaties, dat besef ik ten volle.
Maar er komen zoveel kleine dingen aan te pas die je als 15 jarige niet kan inschatten en dat is totaal geen verwijt. Met hoeveel ga je in een keer een bouwvallige trap op ? Zit er roostering onder de bouwvallige parket of is het beton ? Het zou niet de eerste keer zijn dat de pater familias te pletter viel bij Cap Blanc Nez omdat hij vond dat hij nog net dat beetje moest achteruitgaan om de hele familie op de foto te krijgen.
Kijk, wat ik wil zeggen is dat ik zelf na een aantal kort opeenvolgende persoonlijke drama's me niet meer in staat acht om op een veilige manier te gaan urbexen en dat doe ik dan ook niet. In een ander topic is er een sneer gegeven naar de beslotenheid van het Urbexclubje dat ik dan ook weer niet terecht vond maar ook daar ga ik geen reactie op krijgen. Het lukt dus echt niet om af te komen met "hai, ik ben Katrien Huppeldepup, ik ben geinteresseerd in Urbex en ik zou zoveel mogelijk locaties willen krijgen want ik ben getalenteerd"
Ik heb er zo talloze gehad, sommige heb ik geholpen, andere niet. Het resultaat is steeds hetzelfde : die je helpt, daar hoor je niks meer van, van die in het andere geval krijg je een scheldtirade en geautomatiseerde junkmails. Een uitzondering niet tenagesproken maar die kan ik tellen op de vingers van één hand (meer bepaald de hand van de schrijnwerker die werkt aan de topie)
Het moest me even van het hart
PaulM
Comment
-
Ik heb ergens nog wat webruimte ter beschikking. Zou het geen goed idee zijn om alle locaties te bundelen met eventueel enkele foto's bij tot een mooi geheel inclusief adressen.
Dit natuurlijk mooi afgeschermd met de nodige beveiligingen zodat niet iedereen zomaar deze locaties te zien krijgt.
Nieuwe leden zouden enkel toegang krijgen mits aanbeveling door andere leden.
Ik wil zo'n site wel op poten zetten maar mits enige medewerking van andere personen.
Dus wie zich geroepen voelt op aan dit initiatief mee te werken kan mij steeds een PM sturen.
De site hoeft niet alleen over urbex te gaan, andere mooie locaties zouden ook welkom zijn maar enkel de locaties voor het urbex gedeelde zouden afgeschermd worden door een beveiliging.
Groetjes
GroetjesIk kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
https://500px.com/marnix_photography
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk berichten als jij dit niet terug had boven gehaald dan was dit 9 maanden oude draadje niet terug "geboren"
huis in heverlee? das waarsch het salve mater. Wel opletten, niet alles staat hier leeg!!! er woont zelfs een zeer bekende fotograaf!!! dus: niet gaan inbreken!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk berichtJeugdig enthousiasme moet gepromoot worden maar toch echt niet in dit soort van semi-legale fotografie ?
Allemaal heel spannend hoor, kick langs hier en langs ginder, klinkt goed.
@Jaims zou ik willen zeggen : zo werkt het niet : het vraagt enige tijd om je in het milieu in te werken. Ikzelf ben een luxezwijn op het gebied van locaties, dat besef ik ten volle.
Maar er komen zoveel kleine dingen aan te pas die je als 15 jarige niet kan inschatten en dat is totaal geen verwijt. Met hoeveel ga je in een keer een bouwvallige trap op ? Zit er roostering onder de bouwvallige parket of is het beton ? Het zou niet de eerste keer zijn dat de pater familias te pletter viel bij Cap Blanc Nez omdat hij vond dat hij nog net dat beetje moest achteruitgaan om de hele familie op de foto te krijgen.
Kijk, wat ik wil zeggen is dat ik zelf na een aantal kort opeenvolgende persoonlijke drama's me niet meer in staat acht om op een veilige manier te gaan urbexen en dat doe ik dan ook niet. In een ander topic is er een sneer gegeven naar de beslotenheid van het Urbexclubje dat ik dan ook weer niet terecht vond maar ook daar ga ik geen reactie op krijgen. Het lukt dus echt niet om af te komen met "hai, ik ben Katrien Huppeldepup, ik ben geinteresseerd in Urbex en ik zou zoveel mogelijk locaties willen krijgen want ik ben getalenteerd"
Ik heb er zo talloze gehad, sommige heb ik geholpen, andere niet. Het resultaat is steeds hetzelfde : die je helpt, daar hoor je niks meer van, van die in het andere geval krijg je een scheldtirade en geautomatiseerde junkmails. Een uitzondering niet tenagesproken maar die kan ik tellen op de vingers van één hand (meer bepaald de hand van de schrijnwerker die werkt aan de topie)
Het moest me even van het hart
PaulM
ik heb je een pm gestuurd
reden => ik sluit me aan op uw uitleg en zou graag eens paar dingen vragen.
greetz,
nigel
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk berichtniet meer naar toegaan. sinds enkele maanden wordt het urbex gedeelte opgeknapt naar luxe appartementen... niet veel urban stuff te zien dus...
Hier is nog zat veel te zien, de luxe app waar jij over spreekt zijn zeker nog niet de lucht in zenne, er staat zover ik weet max 1 gebouw in de steigers. De rest is nog toegankelijk, behalve het hok van de fotograaf die er woont niet natuurlijk."The way I see the world thru my lens"
Comment
-
hoe raakt iemand eigenlijk in het milieu van Urbex?
ik zou dit graag beginnen doen (was eigenlijk de reden waarom ik begonnen ben met fotografie), maar wou eigenlijk eerst mijn camera beter leren kennen en een deftige breedhoek kopen.
voorlopig ben ik al eens naar een locatie dadipark in dadizele, maar je hoort daar zoveel slechte dingen over, drugsgebruik, bendevorming, en vandalisme ginder dat ik er niet echt veel plezier aan beleeft heb en het eerder een overlevingstocht werd dan urbex (ik was alleen), voelde mij ook niet echt veilig.
momenteel heb ik niet echt iemand in mijn vriendenkring die ook aan fotografie laat staan urbex doet dus ik moet altijd alleen, voor mij zou het leuker zijn als je dit met iemand kan doen, wat ik ook veel veiliger vind.
maar ik weet in geen honderd jaar hoe iemand in dit milieu terecht komt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Banani Bekijk berichtHier is nog zat veel te zien, de luxe app waar jij over spreekt zijn zeker nog niet de lucht in zenne, er staat zover ik weet max 1 gebouw in de steigers. De rest is nog toegankelijk, behalve het hok van de fotograaf die er woont niet natuurlijk.
de rest volgd.
O, ja, nog iets vergeten, er zijn een paar leden hier op het forum die voor de eigenaar van het complex werkenWil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
-
Lieve mensen,
Ik ben net nieuw hier, maar in urbex wereldje al paar jaar bezig.
Graag wissel ik locaties uit in België. Heb nu sommige locaties 2 a 3 x bezocht…tijd voor wat nieuws!
Dit is filmpje van 2 weken geleden. 7 locaties in 2 dagen België
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Vriendelijke groet,
Vic
Comment
Comment