Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verboden te fotograferen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verboden te fotograferen

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Jij bent allicht nog nooit in zwart-Afrika geweest?
    Ben er inderdaad nog niet geweest (en ben het niet van plan ook) maar wat is er speciaal aan zwart-Afrika/fotograferen ???? Er zijn er hier wellicht nog die er nog niet geweest zijn en niet weten wat jij bedoelt ????

Comment

Uitspraken doen over wat er speciaal is aan zwart Afrika fotografen kan ik niet (wat is er speciaal aan vogels fotograferen, of kerken en tempels,...?). Maar ik vermoed dat ergens in de zin nog een 'in' moest staan.

De Congostroom wordt als een militair strategische plaats (dus doelwit) gezien (vergelijkbaar met sommige plaatsen (o.a. bruggen, rivieren, havens, torens, ...) in Afrika, Azië en je zult er ook wel vinden in Europa en Amerika). Het verschil, of speciale is, dat het niet altijd zo duidelijk is waar je mag fotograferen en waar niet. Dit wordt nog bemoeilijkt doordat er nogal wat politieagenten rondlopen die een centje bij willen verdienen en willekeurig plaatsen verzinnen die je dan niet mag fotograferen (en je komt dit meestal pas te weten als je je toestel dreigen af te nemen).
      Maar in het geval van de Congostroom wordt in de meeste reisgidsen vermeld dat dit een militair strategische plaats is, verboden te fotograferen.
      Een Canon 350D met EF 28mm 1.8 UMS, EF 50mm 1.8 II en EF 16-35mm 2.8L II UMS in de kast en een Leica X1 voor dagelijks gebruik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
        Ben er inderdaad nog niet geweest (en ben het niet van plan ook) maar wat is er speciaal aan zwart-Afrika/fotograferen ???? Er zijn er hier wellicht nog die er nog niet geweest zijn en niet weten wat jij bedoelt ????
        <Beleefde modus aan>
        Zwart-Afrika is zodanig behept met corruptie, dat wat je ook doet als 'onwettig' wordt bestempeld door de plaatselijke gezagsdragers.
        Alle redenen zijn dus goed om boetes te heffen of in zelfs extreme gevallen je achter de tralies te zetten. Joris Michielsen zal dat wellicht bevestigen.
        Hier kan je er misschien mee lachen, maar ginder doen ze dat echt niet.
        <beleefde modus uit>
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk bericht
          Ik heb het wel al enkele keren mee gemaakt dat je toch mag fotograferen als je je flits en dergelijke aan de vestiaire/kassa in bewaring geeft.
          Dit het ik idd ook meegemaakt vorig jaar in Spanje.
          Camera mocht mee binnen maar de rest van het materiaal moest in de vestiare
          D300, glas en flitsers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
            Waarom staan in het Louvre er rijen en rijen van mensen die een (scheve, over of onderbelichte en wazige) foto willen maken waar enkel de Mona Lisa op te zien is, terwijl je op het WWW het perfecte beeld vindt?
            Volledig mee eens. Neem nu Brugge. Honderdduizenden foto's per dag, meestal dan nog met compacte cameraatjes, terwijl je overal magnifieke fotoboeken van de stad kan kopen met zeer GOEDE foto's die dan nog in ideale omstandigheden zijn gemaakt. Ik fotografeer ook veel & graag op reis, maar ik ga geen postkaarten proberen te maken : die zijn overal te koop.

Comment

Working...
            X