Re: Verboden te fotograferen
In Parijs mag je enkel met "licht" materiaal fotograferen. Als je "zwaarder" ogend materiaal gebruikt, moet je in principe een vergunning aanvragen. Die bij niet-commercieel gebruik gratis is. zie hier. Nu heb ik hier nog nooit problemen gehad. Wel in Antwerpen, waar ik ("s nachts op de Meir in de kerstperiode) mijn statief mocht opvouwen en opkrassen. En de combi ook bleef wachten tot ik doorging.
Niet zo uitzonderlijk. Dit ook reeds verschillende malen meegemaakt. In Italië moest in een Etruskisch museum alles in een stalen -vergrendelbare- locker. Ook compacts en GSM. En vermits je voor het binnengaan nog door een metaaldetector moest, was hier geen ontkomen aan.
In Berlijn (ik dacht Sans-Sousis) moest je alles afgeven aan de vestiare. Hier heb ik de bediende kunnen overbluffen door hem een ontvangstbewijs waarop een waarde van 5000€ vermeld stond te eisen. De arme man -waarschijnlijk een gepensioneerde vrijwilliger- wist niet waar hij het had, en ik mocht verder met mijn fototas. Weliswaar ben ik de hele tijd kritsch bekeken door de gids . En bleef fotograferen uit den boze.
Oorspronkelijk geplaatst door mvdhome
Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte
Bekijk bericht
In Berlijn (ik dacht Sans-Sousis) moest je alles afgeven aan de vestiare. Hier heb ik de bediende kunnen overbluffen door hem een ontvangstbewijs waarop een waarde van 5000€ vermeld stond te eisen. De arme man -waarschijnlijk een gepensioneerde vrijwilliger- wist niet waar hij het had, en ik mocht verder met mijn fototas. Weliswaar ben ik de hele tijd kritsch bekeken door de gids . En bleef fotograferen uit den boze.
Comment