Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zuid Afrika

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zuid Afrika

Oorspronkelijk geplaatst door ronddewereld Bekijk bericht
    Vermeid Transkei. Dit is de gevaarlijkste regio in ZA, neem een kaart en kijk of je door Transkei moet. Moet het toch, zorg dat je wagen in orde is en je niet in panne valt. Vertrek op tijd en rij er in 1trek door zonder te stoppen.
    Ronddewereld@gmail.com
    Waarom dan wel?
    Ik rijd jaarlijks enkele keren rond in Transkei. Meestal alleen, al probeer ik het dikwijls wat aangenamer te maken door lifters mee te nemen.
    Gevaarlijkste regio? Waar halen ze het? Broodje aap verhalen die oneindig worden doorverteld wellicht. Ik beweer niet dat het er superveilig is, maar ik zie niet goed in waarom het veiliger zou zijn in Kaapstad of Durban.
    Transkei is wel fantastisch mooi, vooral de noordkant, richting Lesotho.

Comment

Ook een kleine nuance: uit mijn verschillende posts hebben jullie wss al kunnen afleiden dat ik in Mauritius verblijf (resident). Binnen de resorts is alles ok, maar als je erbuiten geen alarm, tralies en een bewaker voor je deur hebt (compound) zitten ze bij je binnen. Onlangs werd een collega en zijn vrouw 's nachts wakker met een mes op de keel. De criminaliteit wordt hier doodgezwegen om het toerisme niet te verstoren.
      ff in verband met een zwarte omverrijden: in Afrika (want dat is het hier ook) inderdaad NIET stoppen als blanke, en doorrijden naar het eerste politiebureau.
      Als je stopt loop je veel kans gelyncht te worden. En ja, inderdaad al voorgevallen.
      Ander land, andere wetten...spijtig genoeg

Verder prachtige natuur, zonder twijfel
      Last edited by jejochen; 10 juni 2008, 08:50. Reden: spelfout
      [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
      [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

nog een klein vraagske : moet ik een internationaal rijbewijs aanvragen om ginds rond te rijden met een camper of volstaat een europees rijbewijs zoals wij allen hebben ?
        alvast bedankt

Comment

Officieel moet een internationaal rijbewijs, maar in de praktijk heb je meestal voldoende met je belgisch.
          Wil je een internationaal, ga met enkele pasfotos en, ik dacht een 12.5 euro, naar je gemeentehuis...
          [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
          [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
            Officieel moet een internationaal rijbewijs, maar in de praktijk heb je meestal voldoende met je belgisch.
            Wil je een internationaal, ga met enkele pasfotos en, ik dacht een 12.5 euro, naar je gemeentehuis...

Inderdaad. Zelfs in Zuid-Amerika heb ik geen internationaal rijbewijs nodig gehad.

Comment

*Zucht* - ik wou dat ik ook eens naar Zuid Afrika kon
              Last edited by Scorso; 17 juni 2008, 19:10. Reden: verkeerde post
              Sony Alpha 200 met SONY 18-70 mm/3,5-5,6

Comment

Goede reis en succes met de foto's !

Comment

Zelf zijn we ook naar Zuid-Afrika geweest in september 2006. Zodanig de smaak te pakken gekregen dat we dit jaar Tanzania hebben gedaan. (afgelopen maand juni.)
                  Ben nog steeds bezig met m'n analoog toestel Nikon F80 maar heb me eindelijk voorgenomen over te stappen op digitaal materiaal.
                  Hopelijk hebben jullie iets aan de link naar de fotos (als dat mag van de beheerders van dit forum).

Door de foto aan te klikken en vervolgens te kiezen voor "origineel" krijg je een uitvergroting.

Veel plezier.

Comment

We hebben het overleefd en bij deze kan ik laten weten dat het 100% een aanrader is om er heen te gaan als je kan.
                    Gevarenzone die wij ondervonden hebben is rond johannesburg (daar staan borden : high risk for highjacking langs de kant van de weg!) en durban.
                    De rest van onze 5400km geen enkel onveiligheidsgevoel gehad.
                    Panoramische zichten en dieren wisselen mekaar constant af in dit prachtig land.
                    En de zuid-afrikaanse taal is echt meegenomen vooral als je reist met kinderen van 2j en 4j.
                    Van een collega had ik een gps tracker meegekregen (gisteq) en deze heeft onze reis prachtig in kaart gebracht.

http://gallerycedric.fotopic.net/p52688451.html

Bedankt voor de mensen die voor mijn reis info verschaft hebben
                    Cédric.

Comment

Vorig jaar in januari ook rondreis gedaan door Zuid-Afrika met verlenging naar de Victoria Falls in Zimbabwe via touroperator Neckermann.

De schoonste reis dat ik ooit gemaakt heb. Voor de mensen die twijfelen, zeker doen!!

Fotoalbum: KLIK
                      Nikon D300 • Nikkor 18-200mm VR • Sigma 70-300mm Macro • Sigma 150mm Macro • Sigma 50-500mm • Sigma 10-20mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dapla Bekijk bericht
                        Vorig jaar in januari ook rondreis gedaan door Zuid-Afrika met verlenging naar de Victoria Falls in Zimbabwe via touroperator Neckermann.

De schoonste reis dat ik ooit gemaakt heb. Voor de mensen die twijfelen, zeker doen!!

Fotoalbum: KLIK
                        Fraaie reeks over Zuid-Afrika, proficiat !
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Na onze reis vorig jaar naar zuid-afrika (zie foto's http://fotos.telenet.be/2755234228 ) plannen wij opnieuw een reis naar ginder.Dit keer denken we het noorden van Zuid Afrika te doen namelijk de provincie Limpopo.We denken aan een reis zoals hier beschreven :

Iemand ervaring met deze streek??

Mir
                          Last edited by mir; 26 oktober 2008, 17:38.
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Het is intussen wel 15 jaar geweest sinds ik in de verre noorden ben geweest, en ongeveer 6 jaren sinds ik laast in de middenstreek kwam. Dus hopelijk is mijn info nog goed.
                            Het route heeft een aantal mooie landschaps stukken, maar is hoofdzakelijk meer op wild gericht. Wel ten kosten van een aantal mooie landschapsgebieden zoals Duivelskloof en Tzaneen. De Waterberg is niet echt hoog, maar heeft wat vraaie stukjes. Het is in de echte bosveld - eindeloos halfhoge doringboompjes die zich aan periodes van droogte hebben aangepast. Tegenwoordig zijn vele boeren in die streek van vee naar wild overgestapt omdat het tegenwoordig meer verdient. Namate jij verder naar de noorden gaat kom steeds jij meer in de boabab gebied. Eindeloos leegtes met hier en daar ineens zo'n grote reus die de historie verbij heeft zien gaan. Er is hier niet veel, maar juist de leegte kan indrukwekkend zijn. Het is de echte outback. Langs de meest noordelijke stuk zijn een aantal vreemde afgeplatte bergjes.
                            Tshipse heeft een warmwater bron. Leuk plaatsje voor een dag of twee. Langs de stuk verder langs de noordgrens ben ik nooit geweest. Wel door via het route zuid van de Zoutpansberge langs Thoyandou. Het is een mooi streek. Wel behoorlijk bevolkt en som ook ontbosd. Soms zie jij nog Venda vrouwen in de traditionele kleding die heel anders is als de andere stammen dankzijn vroeger handel met de Arabieren. Er was ook ergens in die streek een bergtop die nog een intacte cicade bos had. (Bomen vanuit de tijd van de dinosauriers) Ik durf niet te zeggen of het nog bestaat.

De Krugerpark is een zeer bekende natuur reservaat. Tegenwoordig helaas onbetaalbaar voor Zuid Afrikanen. De Sabie gebied is prachtig. Velen watervallen ezv. Hier is het wel toeristisch.

Ik vind de reis wel erg veel op wild gespitsd, ten koste van een aantal bekende landschaps hoogtepunten. Tenzij dat echt jouw ding is, zou ik zelf opteren voor iets meer balans.
                            Last edited by Helen; 30 oktober 2008, 21:52.
                            vriendelijke groeten, Helen
                            Updated WWW.HELENICA.NL
                            ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Kan er mij iemand iets vertellen over de aanschaf van een wereldstekker . Zelf ga ik met 2 toestellen en een notebook naar Mali en ik denk toch dat ik op geregelde tijden mijn batterijen ( van die toestellen ) moet opladen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                                Kan er mij iemand iets vertellen over de aanschaf van een wereldstekker . Zelf ga ik met 2 toestellen en een notebook naar Mali en ik denk toch dat ik op geregelde tijden mijn batterijen ( van die toestellen ) moet opladen
                                Op iedere luchthaven te koop, daar heb je meteen de juiste adapter.

Comment

Working...
                                X