Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rajastan India, Vantje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rajastan India, Vantje

Ben bezig met mijn keus te maken voor volgend voorjaar (taksen inbegrepen)
    Het reisverslag van "Vantje" heeft me héél veel bijgebracht, een komplete reisgits, waarvoor mijn dank, ik zal hem trachten te illustreren

Re: Rajastan India, Vantje

Nog eventjes iets meedelen, draag toch goed zorg voor je materiaal. Ik ben hier al regelmatig mensen tegengekomen die hun materiaal gestolen zijn.
    Persoonlijk heb ik er geen last van en reis volledig alleen, alleen heb ik het altijd bij me.
    Draag vooral goed zorg op nachttreinen, bushaltes, treinhaltes. Dagelijks staan hier in de kranten artikels over dit soort onderwerp. Op een nachttrein gebruik een metalen frame die gans je bagage omwikkeld en je vastmaakt een de zitbank. Te vinden in avonturen winkels.
    We lopen hier natuurlijk ook rond met een fortuin die zij in hun ganse leven nooit zullen hebben.

Mvg. Jasmine
    Update12/05/10
    BLOG
    Leica M9/Fuji X 100s/phone

Comment

Yep, mijn zoomlens is ooit gestolen op een nachttrein vanaf Varanasi.
      Ik liet m'n spullen 's nachts even onbeheerd achter (iedereen sliep toch?) omdat ik met diaree naar 't toilet moest. De wc was zo vuil dat ik daar mijn tas toch niet op de grond durfde te zetten.
      De volgende dag merkte ik pas dat ie weg was.
      Zorg dus dat je je spullen steeds bij je hebt ... of dat je geen diaree krijgt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jasmine Bekijk bericht
        Nog eventjes iets meedelen, draag toch goed zorg voor je materiaal. Ik ben hier al regelmatig mensen tegengekomen die hun materiaal gestolen zijn.
        Persoonlijk heb ik er geen last van en reis volledig alleen, alleen heb ik het altijd bij me.
        Draag vooral goed zorg op nachttreinen, bushaltes, treinhaltes. Dagelijks staan hier in de kranten artikels over dit soort onderwerp. Op een nachttrein gebruik een metalen frame die gans je bagage omwikkeld en je vastmaakt een de zitbank. Te vinden in avonturen winkels.
        We lopen hier natuurlijk ook rond met een fortuin die zij in hun ganse leven nooit zullen hebben.

Mvg. Jasmine
        Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        Yep, mijn zoomlens is ooit gestolen op een nachttrein vanaf Varanasi.
        Ik liet m'n spullen 's nachts even onbeheerd achter (iedereen sliep toch?) omdat ik met diaree naar 't toilet moest. De wc was zo vuil dat ik daar mijn tas toch niet op de grond durfde te zetten.
        De volgende dag merkte ik pas dat ie weg was.
        Zorg dus dat je je spullen steeds bij je hebt ... of dat je geen diaree krijgt
        De nachttrein op de lijn New Delhi - Varanasi is inderdaad berucht voor gauwdiefstallen en zo zijn er nog een paar situaties waar je wat extra uit je doppen moet kijken, maar over het algemeen is India een zeer veilige reisbestemming. Zeker als ik zie hoe nonchalant veel toeristen er met hun bagage omspringen vind ik de statistieken nog zeer goed meevallen (want sommigen zetten de kat echt wel bij de melk). Veel toeristen zeulen blijkbaar ook rond met een reisgids zonder die te lezen want zowat alle scams ed. staan daar uitvoerig in beschreven, en toch ontmoet ik elke reis weer enkele 'slachtoffers'.
        Het spreekwoord zegt 'doe in Rome zoals de Romeinen', dus doe op nachttreinen hetzelfde als de Indiërs. Sluit je bagage af en keten ze vast (kettingen te koop op elk perron, metalen ringen voorzien onder de zitbanken), niemand zal dit vreemd vinden. Maar gewoon een oogje op je spullen houden (of je Indische buurman vragen dit te doen) volstaat vrijwel altijd. En dat doe je in eigen land toch ook, niet?

@kohraya: ik heb het ook meegemaakt. nachttrein, spetterpoep & bovendien ook nog sproeikots. Gelukkig waren we met 2 (konden elkaar zo aflossen op 't toilet) en we nemen altijd de bovenste bedden (wat het risico op diefstal toch weer wat beperkt).

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Heb gelukkig geen diefstallen meegemaakt tot nu toe. Ben zelf al meerdere keren in India geweest.
          De meest intimiderende omstandigheden zijn naar mijn mening op evenementen waar veel mensen zijn, in india zijn er "relatief" weinig toeristen op festivals etc. Kijk hier dus goed uit bv op de Camelfair in Puskhar zijn vele proffesionele dieven aanwezig, ook kan het gebeuren dat mensen boos worden als ze zien dat je fotografeerd. Dit zijn echter uitzonderingen en het is een schitterend land wat mij betrefd.

Comment

Working...
          X