Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

    OH en nog iets als je in de bergen of zo zit en je hebt 5 wagens achter je dan moet je stoppen om die door te laten. Dat vind ik eigenlijk een hele goeie regel.
    Persoonlijk vind ik het daar toch ook heel relax rijden hoor.

    Comment


    • #32
      Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

      HI
      allemaal waar, ben 23 dagen in zuid westen geweest afgelopen mei,
      relaxed rijden (5000 km)met huurwagen altijd andere uitzichten en wanneer je niet in de omgeving van de steden rijdt, bijna geen kat op de weg wel koeien en prairihond
      amerikanen rijden als zotten, links -rechts(weg van palm springs naar LA)
      in de stadjes kunnen wij europeanen wel een lesje van hun leren kwa rijgedrag zo kalm dat ze daar zijn,en aan kruispunten zonder lichten niets simpeler dan wie eerst aankomt ,eerst vertrekt.ZONDE DAT JE MET EEN AUTOBUS GAAT.
      nu nog enkele foto tips heb er zelf 3000 genomen op 23 dagen en 10 uur film materiaal
      zorg voor een breed beeld lens weidse landschappen
      en wat je zeker moet fotogaferen is horseshoebend (breedbeeldlens)voor mij was dit één van de hoogtepunten in de reis dit is aan lake powell en page gelegen.

      GOEDE REIS VOOR HEN DIE NOG NAAR GINDS ZOUDEN GAAN IK GA IN ELK GEVAL WEER.

      Comment


      • #33
        Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

        [
        zorg voor een breed beeld lens weidse landschappen
        en wat je zeker moet fotogaferen is horseshoebend (breedbeeldlens)voor mij was dit één van de hoogtepunten in de reis dit is aan lake powell en page gelegen.

        GOEDE REIS VOOR HEN DIE NOG NAAR GINDS ZOUDEN GAAN IK GA IN ELK GEVAL WEER.[/QUOTE]

        Horseshoebend ? Ben daar deze zomer ook geweest en die naam zegt me niets , wat is dat Daimyo ?
        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

        Comment


        • #34
          Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

          Dat is een bocht, in de vorm van een hoefijzer, die de Colorado maakt.

          Als je van Page de 89 south neemt, zie je juist buiten Page op je rechterkant een kleine parking voor een 20-tal wagens.
          Je kan de bend niet zien van op de straat, je moet eerst een heuveltje op en daarna naar beneden. (zandweg)

          Met een 12 mm kan je de volledige lus erop krijgen, je mag dan wel geen hoogtevrees hebben want de Colorado ligt een heel stuk dieper dan de rim.

          Probeer in de voormiddag te gaan, anders moet je tegen de zon trekken.

          mvg.
          JP





          Horseshoebend ? Ben daar deze zomer ook geweest en die naam zegt me niets , wat is dat Daimyo ?[/QUOTE]

          Comment


          • #35
            Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

            is dat dan voor de waterdam en de jachthaven ? Dan heb ik weer iets gemist , we zijn daar (Lake Powel ) in de late namiddag toegekomen en hebben de dam en de haven bezocht ; 's anderendaags 's morgens dan Antelope Canyon bezocht voor ons vertrek naar Bryce Canyon , er is daar ook zoveel te zien en je moet toch selecteren ....
            groetjes.
            Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

            Comment


            • #36
              Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

              hi

              om op de vraag van mandello te reageren hoseshoebend ligt inderdaad zoals tucson2005 zei op de us-89 als je van page naar grandcanyon south rijd een zestal kilometer buiten page-center op je rechterkant is inderdaad een parking waarna je over een heuvelrug moet wandelen en dan naar beneden zo'n 600 meter, en daar verschijnt één van de mooiste uitzichten die ik in het zuid westen heb gezien.
              HIER HEB IK 2 FOTOS VAN HORSESHOEBEND GEPLAATST ZIE DE LINK:

              Comment


              • #37
                Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                Ben er al paar keer langs gekomen, zal volgend jaar dan ook maar eens stoppen op deze parking!!
                Mister Tanzer en zijn Canon 40D + EF-S 17-85 MM f/4-5.6 IS USM +EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM en mijn G3!!!

                Comment


                • #38
                  Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                  Tip voor degenen die Antelope Canyon willen zien:
                  Koop geen tickets in een reisbureau in Page. Rijd naar de gate van Antelope en koop daar een permit (nodig om op hun grond te komen) en bezoek eerst de lower canyon (liefst 's morgens vroeg, dan is het licht het mooiste), daarna kan je juist voor de middag de upper canyon bezoeken. De permit is geldig voor de ganse dag, de tickets voor de canyons moet je apart betalen.
                  In een reisbureau betaal je het dubbele.

                  Ik ben er al een paar keer geweest en ik vind de lower de mooiste. Veel minder druk en je mag hem in beide richtingen bekijken, als je een babbeltje doet met de gids mag je er blijven zolang je wil.
                  Als je er 's morgens vroeg alleen in gaat moet je wel uitkijken voor ratelslangen die 's nachts in de kloof vallen In dit geval haal je er best een Indiaan bij om ze te vangen.

                  In de upper canyon is het soms een heksenketel, ze staan overal met hun toestel op een tripod te wachten op het ultieme shot zodat je niet kan passeren. De canyon is ook veel korter en de tijd is beperkt. Ik kreeg telkens een uur ofzo en dan moest ik terug de kamion op, dat hangt waarschijnlijk af van de chauffeur en van het aantal bezoekers.

                  mvg.
                  JP

                  Comment


                  • #39
                    Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Waar niet dan? Ik ben weliswaar nog lang niet in alle staten geweest maar ben nog geen staat tegengekomen waar het niet was toegestaan (wat niet wil zeggen dat bijv. rechtsaf door rood overal is toegestaan, maar dan staat het toch duidelijk aangegeven).
                    Blijkbaar mag rechtsaf bij een rood licht wel in de 50 staten maar niet in New York City ( http://en.wikipedia.org/wiki/Right_turn_on_red ) maar wel goed opletten dat er geen bord staat dat het uitzonderlijk niet mag (heb'k in Denver regelmatig gezien).
                    Mijn foto's en fractals
                    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                    Comment


                    • #40
                      Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                      Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                      Blijkbaar mag rechtsaf bij een rood licht wel in de 50 staten maar niet in New York City ( http://en.wikipedia.org/wiki/Right_turn_on_red ) maar wel goed opletten dat er geen bord staat dat het uitzonderlijk niet mag (heb'k in Denver regelmatig gezien).
                      Rechtsaf aan het rood
                      Voetgangers of fietsers hebben ze daar niet of wat?

                      Comment


                      • #41
                        Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                        Tja, altijd eerst kijken of er auto's, voetgangers of fietsers zijn hé Is toch hetzelfde als afslaan als het groen is, dan kunnen er ook voetgangers en fietsers zijn.
                        Mijn foto's en fractals
                        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                        Comment


                        • #42
                          Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                          Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                          Rechtsaf aan het rood
                          Voetgangers of fietsers hebben ze daar niet of wat?
                          Die heb ik daar toch niet vaak gezien.
                          Mensen weten daar zonder auto hun weg niet.

                          't is er in elk geval veel makkelijker rijden dan in België... Hier is het claustrofobisch, en overal geparkeerde auto's waar je voor moet stoppen als er tegenliggers zijn, dat heb je daar niet.

                          Comment


                          • #43
                            Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                            Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005 Bekijk bericht
                            In de upper canyon is het soms een heksenketel, ze staan overal met hun toestel op een tripod te wachten op het ultieme shot zodat je niet kan passeren. De canyon is ook veel korter en de tijd is beperkt. Ik kreeg telkens een uur ofzo en dan moest ik terug de kamion op, dat hangt waarschijnlijk af van de chauffeur en van het aantal bezoekers.
                            Zoals hier dus:

                            Comment


                            • #44
                              Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                              Exact wat ik bedoelde. En dan had jij nog geluk, bij mij stonden ze in een dubbele rij.
                              Daarom bezoek ik enkel nog de lower canyon, minstens even mooi en veel minder druk.
                              Je mist er enkel het ultieme shot wanneer ze het zand in de zonnestraal gooien.






                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              Zoals hier dus:

                              Comment


                              • #45
                                Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                                Ik was in de groep van een half uur tevoren en heb nog een paar foto's kunnen nemen zonder mensen op.
                                Maar deze heb ik genomen toen ik naar buiten ging en er heel wat volk binnenkwam.

                                Comment

                                Working...
                                X