Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

    Ben 2 weekjes terug van verlof in de states,9000km op 3weken dan weet ge het wel,met gehuurde 4x4 en 800 kliekjes rijker.Zou net zoals Rudy alle jaren wel naar de states willen gaan.Zeker je aankoopfacturen van alle electronische toestellen niet vergeten,want bij terugkeer bij de douane vragen ze zelfs of je "toevallig" geen I-pod in de states gekocht hebt.
    Prettige reis.

    Comment


    • #17
      Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

      Nog een offtopic vraag, welk budget moet ik me voorhouden voor die rondreis?

      Mvg
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

      Comment


      • #18
        Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        ik zou alle jaren wel een keer willen gaan (en er eigenlijk wel blijven wonen, maar dat is natuurlijk een andere zaak)
        Even off topic, sorry.

        Het gras is altijd groener aan de andere kant van......

        Ik heb een broer in Zuid-Afrika, het verschil tussen er rondreizen en er je vaste stek hebben

        Comment


        • #19
          Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

          2 weken?
          Wil je alleen maar auto rijden of een aantal dagen ergens blijven? Je hebt minstens 4 weken nodig om alles wat je wilt bekijken zonder stress te doen.

          Comment


          • #20
            Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

            Oorspronkelijk geplaatst door Nick_Art Bekijk bericht
            2 weken?
            Wil je alleen maar auto rijden of een aantal dagen ergens blijven? Je hebt minstens 4 weken nodig om alles wat je wilt bekijken zonder stress te doen.
            De meeste mensen hebben niet zomaar 4 weken vakantie. Laat staan het geld ervoor. Ik vertrek volgende week ook naar de USA (SF->LV->Grand Canyon->LA) en wij doen het ook op 2 weken. Ik zie niet in waarom het niet op 2 weken kan. Misschien omdat ik nog jong ben (22) en het aankan

            Het enige waar ik bang voor ben is tekort aan geheugen. Ik heb nu 20GB in CF kaartjes bij + mijn ipod waar ik in geval van nood kan op over zetten. We'll see
            mijn website

            Comment


            • #21
              Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

              Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
              De meeste mensen hebben niet zomaar 4 weken vakantie. Laat staan het geld ervoor. Ik vertrek volgende week ook naar de USA (SF->LV->Grand Canyon->LA) en wij doen het ook op 2 weken. Ik zie niet in waarom het niet op 2 weken kan. Misschien omdat ik nog jong ben (22) en het aankan

              Het enige waar ik bang voor ben is tekort aan geheugen. Ik heb nu 20GB in CF kaartjes bij + mijn ipod waar ik in geval van nood kan op over zetten. We'll see
              Ik heb het ook op 11 dagen gedaan, en het gaat prima hoor, het is maar wat je ervan verlangt, en hoe je het aanpakt. Lange dagwandelingen ga je natuurlijk niet kunnen doen.
              Over dat geheugen kan ik je volgen, ik heb dat simpel opgelost, niks geen dslr mee, maar een simpel point and shootje, met sd's, al mijn vrienden hebben hun sd kaartjes moeten afgeven, en als je tekort komt, koop je er daar gewoon eentje of wat bij. (geld natuurlijk ook voor CF)

              Comment


              • #22
                Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                Ik lees hier iemand die 9000 km in 3 weken deed.
                Dat is zowat de hele tijd rijden...

                Wij gaan een 2500 km doen in dezelfde tijd, maar meer tijd besteden aan overal rond te kijken.
                En we zien ook wel behoorlijk wat.
                Ik zag in de brochure van TrekAmerica bijvoorbeeld eenzelfde route die ze in 7 dagen, 14 als 21 dagen doen. Bij die eerste is het constant rijden en niets zien.
                Ik heb wel mooi op voorhand vele routes uitgestippeld zodat we vb niet rond moeten langs Death Valley enzo.

                En ik neem 6 gig aan geheugen mee... zal wel voldoende zijn, voor zo'n 700 foto's ongeveer.
                Dit omdat ik zeker geen zin heb om nadien selecties te maken in meer dan 700 foto's.

                Comment


                • #23
                  Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Ik lees hier iemand die 9000 km in 3 weken deed.
                  Dat is zowat de hele tijd rijden...
                  Ik ben er ook zo een die er z'n hand niet voor omdraait.



                  Maar: de hele tijd rijden is wel overdreven. 's Morgens uiterlijk om 6 uur vertrekken, dan kun je makkelijk rustig aan vele kilometers op een dag doen. Als je geen snelweg neemt maar net als wij de route uitstippelt door 'scenic routes' of 'scenic byways' (> Google) aan elkaar te knopen zie je ongelooflijk veel natuur (cabrio ). Voor de NP's moet je wel goed plannen zodat je er rond de mooie uren 's morgens of 's avonds bent. De zon staat mooier en je ziet meer dieren. Dat is echter niet altijd mogelijk, maar dan blijf je gewoon tot de volgende dag.

                  Alleen tussen New Orleans en Florida hebben we in korte tijd veel kilometers gemaakt via de snelweg: het landschap is daar veel minder spectaculair en honderden kilometers lang hetzelfde. Maar goed, het gaat hier om de Westkust.

                  Comment


                  • #24
                    Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Ik ben er ook zo een die er z'n hand niet voor omdraait.



                    Maar: de hele tijd rijden is wel overdreven. 's Morgens uiterlijk om 6 uur vertrekken, dan kun je makkelijk rustig aan vele kilometers op een dag doen. Als je geen snelweg neemt maar net als wij de route uitstippelt door 'scenic routes' of 'scenic byways' (> Google) aan elkaar te knopen zie je ongelooflijk veel natuur (cabrio ). Voor de NP's moet je wel goed plannen zodat je er rond de mooie uren 's morgens of 's avonds bent. De zon staat mooier en je ziet meer dieren. Dat is echter niet altijd mogelijk, maar dan blijf je gewoon tot de volgende dag.

                    Alleen tussen New Orleans en Florida hebben we in korte tijd veel kilometers gemaakt via de snelweg: het landschap is daar veel minder spectaculair en honderden kilometers lang hetzelfde. Maar goed, het gaat hier om de Westkust.
                    That's the spirit, km's in de VS zijn niet hetzelfde dan km's in ons saai landje, je ziet achter elke heuvel, berg of vallei weer nieuwe prachtige dingen.
                    Je rijd er ook veel relaxer, het verkeer is er gedisciplineerder en de mensen zijn hoffelijker, een Stop teken word gerespecteerd.
                    Ik vraag me af wat een Amerikaan van ons verkeer moet vinden, die word hier wel gek denk ik...

                    Comment


                    • #25
                      Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Je rijd er ook veel relaxer, het verkeer is er gedisciplineerder en de mensen zijn hoffelijker, een Stop teken word gerespecteerd.
                      Ik vraag me af wat een Amerikaan van ons verkeer moet vinden, die word hier wel gek denk ik...
                      Ik vind het eerlijk gezegd redelijk gevaarlijk rijden. Ze steken langs rechts voorbij alsof het niets is (misschien mag het daar ik weet het eigenlijk niet). Rijden allemaal dezelfde snelheid op alle vakken. Geef mij maar links snel en de rest die traag rijd rechts hoor. Veel veiliger en ik voel mij hier minder ingesloten (mij zal je nooit mooi in de rij zien op het middelste vak, mensen houden te weinig afstand. Dan rij ik liever te snel links met plaats voor en achter mij).
                      En dan zijn er nog de spiegels van de autos! Gewoonweg gevaarlijk.

                      Die kruispunten met 4 stoptekens had ik na 2 weken nog niet door. Ik deed altijd maar wat. Wat moet je eigenlijk doen nadat je gestopt bent en er zijn er nog anderen ? De eerste aan het kruispunt mag eerst vertrekken ? En wat dan ? Wie is de volgende? Zorgt voor redelijk veel verwarring.

                      Voor de rest is het daar inderdaad relax rijden. 5000km voelt aan zoals 1500km hier. En de wegen zijn meestal in zeer goede staat. Kunnen ze hier nog wat van leren!
                      mijn website

                      Comment


                      • #26
                        Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                        Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                        Ik vind het eerlijk gezegd redelijk gevaarlijk rijden. Ze steken langs rechts voorbij alsof het niets is (misschien mag het daar ik weet het eigenlijk niet). Rijden allemaal dezelfde snelheid op alle vakken. Geef mij maar links snel en de rest die traag rijd rechts hoor. Veel veiliger en ik voel mij hier minder ingesloten (mij zal je nooit mooi in de rij zien op het middelste vak, mensen houden te weinig afstand. Dan rij ik liever te snel links met plaats voor en achter mij).
                        En dan zijn er nog de spiegels van de autos! Gewoonweg gevaarlijk.

                        Die kruispunten met 4 stoptekens had ik na 2 weken nog niet door. Ik deed altijd maar wat. Wat moet je eigenlijk doen nadat je gestopt bent en er zijn er nog anderen ? De eerste aan het kruispunt mag eerst vertrekken ? En wat dan ? Wie is de volgende? Zorgt voor redelijk veel verwarring.

                        Voor de rest is het daar inderdaad relax rijden. 5000km voelt aan zoals 1500km hier. En de wegen zijn meestal in zeer goede staat. Kunnen ze hier nog wat van leren!
                        Keep lane, in de vs blijf je op hetzelfde baanvak rijden, van begin tot einde, en je mag dan ook rechts inhalen. veel veiliger, want minder manoeuvers.
                        4 stoptekens? de eerst aangekomen rijd eesrst door. simpeler kan niet. jij komt aangereden, en je wacht tot de laatste. dat werkt echt super!! die verwarring heb ik niet gemerkt.
                        Maar ik had me wel op voorhand goed geinformeerd over de gang van zaken.
                        En je moet natuurlijk niet proberen onze bekrompen rijstijl daar te gebruiken.
                        Ps, al eens gezien wat het daar kost als je een papiertje door het venster gooit???

                        Comment


                        • #27
                          Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Keep lane, in de vs blijf je op hetzelfde baanvak rijden, van begin tot einde, en je mag dan ook rechts inhalen. veel veiliger, want minder manoeuvers.
                          4 stoptekens? de eerst aangekomen rijd eesrst door. simpeler kan niet. jij komt aangereden, en je wacht tot de laatste. dat werkt echt super!! die verwarring heb ik niet gemerkt.
                          Maar ik had me wel op voorhand goed geinformeerd over de gang van zaken.
                          En je moet natuurlijk niet proberen onze bekrompen rijstijl daar te gebruiken.
                          Ps, al eens gezien wat het daar kost als je een papiertje door het venster gooit???
                          Mja komt mij toch zeer vreemd over eerlijk gezegd, dat rechts voorbijsteken. Want hun vak houden doen ze vaak niet. Zeker niet in de grote steden (buiten de steden op interstates wel). Dat is van links naar rechts en en van rechts naar links zonder pinken of kijken vaak. Is natuurlijk een kwestie van gewoonte waarschijnlijk.. Maar ik heb het toch liever hier waar ik kan doorrijden op het linkervak zonder mij ingesloten te voelen.

                          Het is vooral in steden als je met 4 zowat tegelijk aankomt dat het verwarrend is/lijkt.

                          Achja, beetje voorzichtig rijden de eerste uren en observeren wat de andere doen en je hebt geen problemen. Door het rood rijden als je naar rechts moet was ook een (prettige) verassing. Zouden ze hier ook moeten hebben, kwestie van doorstroming.

                          Ja die littering bordjes zie je vaak staan. Redelijk prijzig ja. Ze hebben gelijk. Vond het wel opvallend dat er enorm weinig politie te zien was, had veel meer verwacht eigenlijk.
                          mijn website

                          Comment


                          • #28
                            Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                            Rechts voorbijsteken maar niet overal, hangt af van staat tot staat, dus best checken voor de staten die je bezoekt. Door het rood rijden om rechts af te slaan is, denk'k, ook enkel in sommige staten.
                            Mijn foto's en fractals
                            Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                            Comment


                            • #29
                              Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                              Goeie tips hier voor mijn reis volgend jaar!
                              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                              Comment


                              • #30
                                Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                                Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                                Rechts voorbijsteken maar niet overal, hangt af van staat tot staat, dus best checken voor de staten die je bezoekt. Door het rood rijden om rechts af te slaan is, denk'k, ook enkel in sommige staten.
                                Waar niet dan? Ik ben weliswaar nog lang niet in alle staten geweest maar ben nog geen staat tegengekomen waar het niet was toegestaan (wat niet wil zeggen dat bijv. rechtsaf door rood overal is toegestaan, maar dan staat het toch duidelijk aangegeven).

                                Comment

                                Working...
                                X