Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Laptop

Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
    Bedankt zappa voor de gerichte reactie Da's simpel en verstaanbaar voor een leek
    Ook polleke, da's duidelijk voor een stombo ter zake Zaak van nu 's te zien welke prijsgroep je binnenkomt rollen enz ... Grafische kaarten heb ik al t'een en t'ander over gelezen, da's nogal ferm uiteenlopend geloof ik net als "soort" geheugen en HD. Voor iemand die ermee kan werken maar de mechaniek niet kent nogal hocus-pocus
    Dat is een beetje het voordeel (maar voor leken ook net het nadeel) van windows PC's : je kan veel meer keuzes maken (bij apple moet je nemen wat ze aanbieden).

Voor Photoshop heb je echt geen top grafische kaart nodig. Iets rond de 150 € voor enkel dat ding is normaal voldoende. (Die dure dienen voor de 3D toestand).
    Ram geheugen : hou het maar op 8 GB. Vroeger was 4 GB de norm, maar nu zou ik die norm op 8 GB zetten (bij Apple is standaard 4 GB, maar daar zou ik de uitbreiding niet bestellen bij apple zelf : daar is 4 GB 200€ duur, dat kan ook voor max. de helft en minder...). Maar ik denk dat je zelfs bij een apple shop de "goedkopere" oplossing kan bestellen.
    Trouwens nog 1 tip : Als je voor apple kiest : een imac is stukken goedkoper dan een macbook pro voor dezelfde prestaties...

Persoonlijk hou ik het bij windows PC's, omdat ik daar zelf kan kiezen wat ik wil, voor een lagere prijs, maar zoals al gezegd : jij maakt hier de keuze, hé. Maar hou er rekening mee dat er weldegelijk een verband is tussen prijs en degelijkheid. Ook bij een Windows-PC koop je geen degelijk ding voor 400 €...
    Groeten,

Polleke

Comment

Koop een MBP op marktplaats voor 1000 euro (hetzij 15 of 17 inch), gooi er OSX lion op en je kunt weer jaren vooruit, zonder gezeur.
      portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
      Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Uiteraard mag iedereen zijn keuze maken. Maar andermaal stellen dat windows PC's rommel zijn vind ik behoorlijk zwak... Maar helaas is zwakheid op dit forum het oordeel van de fanboys...
        De pot verwijt hier gelijk de ketel ...

Sonja... Koop U maar gerust een Mac...
        Vooral geen specificaties vergelijken met Windows "computers" ... Het besturingssysteem van een Mac werkt "anders" dan bij Windows, en hier heb je al die cijferkes niet nodig...

Op een Mac werkt alles heerlijk vloeiend en verdoe je vooral geen tijd met het "werkend te houden" en kun je al je tijd spenderen aan je foto's...

Voor 1149 euro koop je geen superlaptop, maar wel een super iMac...

21,5-inch: 2,5-GHz
        2,5-GHz quad-core Intel Core i5
        Resolutie van 1920 x 1080
        4 GB (twee maal 2 GB) geheugen
        500-GB harde schijf1
        AMD Radeon HD 6750M
        met 512 MB
        Op voorraad
        Gratis geleverd
        1.149,00 €

Vanop de Apple site Belgie...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
          Koop een MBP op marktplaats voor 1000 euro (hetzij 15 of 17 inch), gooi er OSX lion op en je kunt weer jaren vooruit, zonder gezeur.
          Dat is dan weer kort door de bocht. Don't feed the trolls.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht

Vanop de Apple site Belgie...
            Maar ook niet kopen voor volgende week, WWDC komt er aan met nieuwe specificaties en modellen, volgende maandag zijn er aankondigingen te verwachten rond de vernieuwing van het Apple gamma.

Comment

De pot verwijt hier gelijk de ketel ...
              Ik ben hier niet degene die apple rommel noemt, maar blijkbaar mag dat wel als het over windows gaat : vreemde pot en ketel...

Ik vind het alleen jammer dat Apple zoveel kost. 4 GB ram : 200 €, een SSD van 256 GB : 600 €. En sommigen betalen dan nog die prijzen...
              Maar als je dat durft zeggen, wordt je verweten voor pot...

Ik koop 16 GB DDR3 ram voor een goeie 100 € (link) , en een dergelijke SSD voor de helft (link)...
              Last edited by polleke_cgc; 6 juni 2012, 17:47.
              Groeten,

Polleke

Comment

Kom jongske, kom maar uit de kast.

Comment

Duidelijk hebben we hier te maken met iemand die nog nooit met de superieuriteit van Apple gewerkt heeft!
                  portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                  Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Ik ben hier niet degene die apple rommel noemt, maar blijkbaar mag dat wel als het over windows gaat : vreemde pot en ketel...

Ik vind het alleen jammer dat Apple zoveel kost. 4 GB ram : 200 €, een SSD van 256 GB : 600 €. En sommigen betalen dan nog die prijzen...
                    Ik heb in dit topic niet echt iets verkeerd gezegd over windows hoor..

+ waarom zou ze extra geheugen moeten kopen ? er zit 4GB in die imac.. , ik werk al jaren met 4Gb op mijn iMac 27" en soms staan hier 15 applicaties tegelijk open, en dat gaat perfect.. ( enkel met de komst van mijn megapixelbeest D800 gaat mijn fotobewerkingsprogramma een stuk trager.. maar ik denk niet dat Sonja met Raw bestanden werkt van 50Mb stuk en er een paar honderd tegelijk van probeert te bewerken )

+ waarom zou ze een SSD moeten kopen van 256 Gb...

Over wat bent U nu eigenlijk bezig ? Een Mac kost helemaal niet veel...

In al de jaren dat ik nu probleemloos op mijn laatste Mac "werk" ( standaard versie zonder extra **** ) heeft mijn pa met zijn dure Vaio full option van een jaar oud al 3 keer miserie gehad, hij koopt er dan nog antivirussoftware en andere zaken bij die zijn boel nog trager doen draaien... Hij heeft 8Gb Ram en een snellere processor dan mijn iMac... ik doe niets liever dan testjes doen terwijl hij naast mij zit ( imac <=> vaio )... Ge kunt raden zeker...

Comment

[Mod-LesC]Laat ons hier weer niet de zoveelste Mac vs Windows discussie starten; anders ben ik verplicht deze draad te sluiten. Vraagt de TS over raad ivm Mac, dan kan zij dat krijgen.[/Mod]

Zelf ben ik Mac-ker sinds 1987 en zou nooit wat anders willen. Degenen die liever bricoleren en werken aan hun computer ipv met hun computer zijn echt wel beter af met een PC, dat ik vergelijk met een bouwdoos, waarmee je alle kanten uitkunt. Vrijheid, blijheid, maar je kiest voor sleutelen. Ik versta een aantal anti-Mackers heel goed: een Mac is min of meer een zwarte doos, waaraan zeer weinig te sleutelen valt.
                      Mijn vraag aan TS: waarom zou je naar Mac willen, terwijl je PC/Windows in huis hebt (met de nodige software, ervaring, enz.) Denk eraan dat mocht je naar Mac overstappen, je nieuwe software zult nodig hebben, bovenop de prijs van een Mac. Om nog niet te spreken van een nieuwe leercurve; hoe graag ik de Mac ook aanprijs, ik vind een en ander wel complexer dan way back in 1987.
                      Maar voor Mac-vragen, kun je altijd bij mij (en bij een aantal anderen hier) terecht!
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb in dit topic niet echt iets verkeerd gezegd over windows hoor..

+ waarom zou ze extra geheugen moeten kopen ? er zit 4GB in die imac.. , ik werk al jaren met 4Gb op mijn iMac 27" en soms staan hier 15 applicaties tegelijk open, en dat gaat perfect.. ( enkel met de komst van mijn megapixelbeest D800 gaat mijn fotobewerkingsprogramma een stuk trager.. maar ik denk niet dat Sonja met Raw bestanden werkt van 50Mb stuk en er een paar honderd tegelijk van probeert te bewerken )

+ waarom zou ze een SSD moeten kopen van 256 Gb...

Over wat bent U nu eigenlijk bezig ? Een Mac kost helemaal niet veel...

In al de jaren dat ik nu probleemloos op mijn laatste Mac "werk" ( standaard versie zonder extra **** ) heeft mijn pa met zijn dure Vaio full option van een jaar oud al 3 keer miserie gehad, hij koopt er dan nog antivirussoftware en andere zaken bij die zijn boel nog trager doen draaien... Hij heeft 8Gb Ram en een snellere processor dan mijn iMac... ik doe niets liever dan testjes doen terwijl hij naast mij zit ( imac <=> vaio )... Ge kunt raden zeker...
                        Ik had het over Zappa die het nog altijd nodig vindt om windows rommel te noemen.
                        Men heeft hier een tijdje geleden een test gedaan met photoshop tussen een identieke (qua hardware) apple en windows 7 PC : die windows versie was iets sneller...
                        Ik wil je trouwens met 4 GB ram eens die 200 afbeeldingen van 50 MB simultaan zien openen. Dat zou nog eens een test zijn... Hopelijk heb je dan wel een SSD zitten als swapfile .
                        Hier heb ik een HP laptopje van 2.5 jaar oud (met i7 processor van de 1e generatie) : HP is dus dat merk dat het slechtst scoort qua betrouwbaarheid (toch volgens bepaalde statistieken). Voorlopig (hout vasthouden) nog geen problemen. Hier gebruik ik trouwens software waarvan 1 pakket eigenlijk te weinig heeft met 4 GB ram (FEA toestanden, 3D CAD, ...). Die 15 pakketten zegt dus niets.
                        Probeer het misschien eens met Lightroom, photoshop en illustrator samen open met de nodige data. Ik ken redelijk wat mensen die dergelijke zaken geregeld samen gebruiken, en die hebben toch allemaal min. 8 GB zitten. Vandaag vind ik dat het min. voor de serieuze Photoshopper (en of het apple of windows is, speelt hier geen rol). Temeer dat ram-geheugen (normaal ) quasi niets meer kost.

Je moet uiteraard de PC kopen die voldoet aan jou normen. Ik heb in de vraag van de TS nergens zien staan dat het een apple MOEST zijn, ik vind het wel jammer dat bepaalden het nodig vinden om een andere keuze dan apple tot de grond af te breken, want dat is nergens voor nodig...

Wat ik met die prijzen wil aangegeven is het volgende : als die opties bij Apple min. dubbel zo duur zijn als noodzakelijk, waarom zouden de prijzen van het standaard pakket dan niet te hoog zijn ? Ik begrijp niet waarom consumenten het prijsbeleid van Apple blijven pikken.
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
                          Duidelijk hebben we hier te maken met iemand die nog nooit met de superieuriteit van Apple gewerkt heeft!
                          Ik heb meer dan 13 maanden professioneel met Apple gewerkt : ik weet echt wel wat het inhoud, en nee : ik zie het voordeel niet... Sommigen maken conclusies zonder te weten wat het inhoud, anderen hebben beide gebruikt, en hebben het duurder ding niet tot beste verkozen.
                          Je mag dus eens uitleggen wat er zo duidelijk is aan die superieuriteit, want je conclusie dat ik apple nooit gebruikt heb, klopt dus al niet...
                          Groeten,

Polleke

Comment

[Mod-LesC]Da's dan ook je allerlaatste opmerking over Apple vs PC in deze draad, Polleke. De volgende worden onverbiddelijk geschrapt, en niet omdat ik een Mac-ker ben, wel omdat de TS daar niets aan heeft. De TS heeft wel degelijk de vraag ivm Mac gelanceerd.
                            On topic, of dit gaat dicht.[/Mod]
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

[Mod-LesC]Je luistert niet, hé, Polleke. Bericht verwijderd. Bij de volgende misstap ga jij d'eruit en gaat deze topic dicht.[/Mod]

Comment

[Mod-LesC]Geen discussie met Mod-beslissing. Pol gaat er voor een week uit.

Op vraag van TS wordt de topic opnieuw geopend, maar to the point en geen discussie over Mac vs PC meer.[/Mod]
                                Last edited by LesC; 6 juni 2012, 22:15.

Comment

Working...
                                X