Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe krijg je dit effect?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe krijg je dit effect?

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
    Ik wil hier geen "exacte" wetenschap neerpennen maar de mensen die geen ervaring hebben met het zelfstandig statuut een beetje meer zich geven over hoe een "hoog" bedrag uiteindelijk niet zo hoog meer is.

Alles is uiteraard afhankelijk van persoon tot persoon en situatie.
    Klopt. Je moet aan die klagers maar eens vragen of zij voor 9 € willen komen werken voor jou, ook op zaterdag, avonduren,...
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
      Ik wil hier geen "exacte" wetenschap neerpennen maar de mensen die geen ervaring hebben met het zelfstandig statuut een beetje meer zich geven over hoe een "hoog" bedrag uiteindelijk niet zo hoog meer is.
      Hear, hear!
      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
        Zie deze portretten.

Wat mij opvalt is de lichte, natuurlijke huidtint en de heel sterke kleuren. Hoe doe je dat?

Mijn gok: contrast omhoog, verzadiging beetje omlaag, vibrance omhoog en blacks omhoog. Misschien wat minder clarity voor soft focus.
        Die kerel bewerkt niet elke foto apart, er moet één formule zijn.

Wat mis ik?
        Elke foto op die reel die je linkt is anders bewerkt.
        Het kan zijn dat er voor elke look een actie gemaakt is, maar het is in elk geval niet zo simpel als alles openen in camera raw, de stijl op één foto toe te passen en dan even lekker te syncen...

Volgens mij is elke foto apart geopent in PS en telkens een levels en color balance filter overgezet om de gewenste kleuren en contrast te krijgen.
        Dat is toch wel het minste wat een fotograaf mag doen als je 't mij vraagt...
        500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
          Reacties zijn hier nogal aan de zure kant
          Die reeks waar naar verwezen wordt in de OP is nu inderdaad niet zo heel erg goed, maar die fotograaf z'n portfolio voor huwelijksfotografie vind ik echt wel knap: http://www.bwedding.be/.
          Er zijn weinig Vlaamse huwelijksfotografen die zo'n originele beelden kunnen voorleggen.

Ik ben er zeker van dat vele koppels felle, flashy kleuren verkiezen boven kleur-echtheid.
          inderdaad een heel fraai portfolio...

check deze ook even: http://www.richardspierings.com/webs...martijn-tanja/ >> zo kan huwelijksfotografie dus ook
          Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
          Canon powershot s120

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fritzer Bekijk bericht
            inderdaad een heel fraai portfolio...

check deze ook even: http://www.richardspierings.com/webs...martijn-tanja/ >> zo kan huwelijksfotografie dus ook
            haha, echtscheidingsfotografie eerder
            Da's nog een idee!
            500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

Comment

Working...
            X