Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop kader action

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop kader action

    Hallo!

    Nogmaar eens een vraagje. Ik heb dus een kader gevonden dat mij tenzeerste aanstaat. Mijn vraag is nu, hoe zet je dit best in een photoshop action? Het grootste probleem is dat je logischerwijs twee soorten foto's hebt (portrait & landscape). Ook weet ik niet hoe je er voor kan zorgen in photoshop, dat je foto automatisch (of via een action) perfect in het kader kan worden gezet?

    Want alle foto's telkens manueel van een kader voorzien is wat veel werk telkens.
    Is er dus iemand die weet hoe dat photoshop kan detecteren dat het om een landscape/portrait foto gaat, en dat hij dan ook het kader zelf (wat een apart bestandje is), kan roteren en dan op de foto zetten?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Photoshop kader action

    Je opent actions, drukt op record, maakt je kader rond één foto, drukt op stop en voila!

    Wel zorgen dat je wat 'universeel' werkt ofwel twee actions maken voor portret en landschapsoriënteringen
    500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop kader action

      Dat eerste had ik al door, maar dat tweede is duidelijker
      Dus er is geen andere methode dan manueel eerst alle landscape en portraits te selecteren, en dan een aparte action op toe te passen?

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop kader action



        Zenuwachtig bazeke wel die 't presenteert
        500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop kader action

          Oorspronkelijk geplaatst door xippix Bekijk bericht
          http://www.bernskiold.com/tutorials/...-in-photoshop/

          Zenuwachtig bazeke wel die 't presenteert
          Bedankt! Maar jij kent dus geen manier om dat voor zowel portrait en landscape te doen?
          En zou mijn kader (wat een apart bestand is), niet beter als brush instellen, is dit gemakkelijker of toch best gewoon invoegen?

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop kader action

            met die action zou je het voor alle formaten met één action kunnen doen werken.

            'k ben zelf niet zo voor kaders, dus heb er niet zoveel ervaring mee.
            en ik vrees ook geen eenvoudige oplossing, misschien dat er anderen zijn die het wel kunnen.
            500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop kader action

              zoals xippix zegt maak je best een universele action

              anders wordt het wat moeilijker en moet je met een script werken
              hoe dat gaat kan je hier lezen java scriptje

              een bestandje aanmaken met kladblok en opslaan als script.JSX plaats je in de juiste map van photoshop
              en die kiest zelf uit de 2 verschillende actions naargelang portrait of landscape

              mvg , david

              Comment

              Working...
              X