Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe krijg je dit effect?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe krijg je dit effect?

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
    Blijkbaar wel, TS is op zoek naar de "Heilige graal" die de fotograaf gebruikt ... Vergetende dat PP (Post-Processing) slechts een onderdeeltje is van een stijl, een stijl die je moet bepalen met belichting ...
    Wie spreekt er van klakkeloos overnemen? Men leert bij door studie.
    Veel geblaat en weinig daadkracht. Jaloezie is van alle soorten.

aangezien niemand zich waagt:

gebaseerd op photoshop:

dupliceer je beeld in een nieuwe laag,
    bovenste laag: curves - lichte tonen wat lichter maken
    dekking bovenste laag verminderen tot 50%
    bovenste laag: laagmodus bedekken (overlay in het engels)

je bent al een eind op goeie weg hiermee denk ik.

groet,

charlemagne
    Bedankt. Hoe verschilt dit van curves aan te passen in camera raw? Ik denk niet dat die jongen een heel huwelijk op deze manier bewerkt. 10 min. per foto x 1000 foto's... reken uit.

Comment

best leuke foto's, vol leven en kleur.

echter 100% accuraat nee.
      zijn trouw site bevat sublieme beelden!

ivm foto's

is idd meer dan wat ps gepruts!
      stuur de brave man een mailke!
      Als hij wenst weet je direct hoe hij aan die stijl komt.
      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
        .........

De zogenaamde kenners kunnen zich bewijzen door het bekomen effect te ontleden.
        tja...dan maak je het voor de echte kenners wel moeilijk te antwoorden hè.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als je duidelijk vraagt hoe een fotograaf tot een bepaalde stijl zou komen via PP dan is mijn (persoonlijke) logische conclusie dat je die PP ook wil toepassen. Misschien naast het PP gegeven ook eens de belichting bekijken want niet alles in die beelden is een resultaat van PP.

Een belangrijk onderdeel van studie is alle aspecten bekijken, de beelden in de link die jij opgeeft zijn niet allemaal volgens eenzelfde nabewerking tot stand gekomen. Sommige beelden zijn natuurlijk licht, andere zijn duidelijk belicht.

Ik blijf bij mijn standpunt dat de huidtonen niet natuurlijk zijn, waar ik géén afbreuk wil doen aan de keuze van de fotograaf maar wel wil reageren op jou stelling:

Wat mij opvalt is de lichte, natuurlijke huidtint
          En dan graag even duidelijkheid over het volgende:

Waar zou ik "jaloers" over moeten zijn? Welk deel van mijn reactie doet je denken dat ik "jaloers" ben?
          www.fotofolio.be

Comment

Bedankt. Hoe verschilt dit van curves aan te passen in camera raw? Ik denk niet dat die jongen een heel huwelijk op deze manier bewerkt. 10 min. per foto x 1000 foto's... reken uit.
            als je dit in een automatische psd actie giet, met enkele pauze's waarin je één en ander kan regelen, kan dat volgens mij op 1 min per beeld, en ik denk dat er maar weinig fotografen zijn die 1000 beelden voorleggen na een huwelijksreportage.

pas op, ik denk dat je er kan komen op de manier kan die ik heb beschreven, maar wil absoluut niet zeggen dat de foto's op die manier bewerkt zijn. kan op vele manieren volgens mij.
            ch.
            www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Ik gok op de verzadiging omhoog zwierelen dan met 'n masker alles weggummen waar huidtint is. Vooral de kleurtonen apart instellen om de levendige kleuren te bekomen denk ik?

Comment

Heb je al ooit eens gehoord van actions in photoshop? is telkens maar 1 klik als je een foto opent, super handig

Groetjes Rudy
                Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

Comment

Bedankt allemaal.

Comment

Ik vind het knappe foto's en niet 'oververzadigd'. Anderen afbreken is gemakkelijk, maar om zelfs iets gelijkaardigs voor te leggen ... Als ik zou trouwen zou hij mogen komen fotograferen...

En ivm de nabewerking : een huwelijksfotograaf gaat ook geen 1000 beelden 10 min per beeld bewerken he...
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                      Reacties zijn hier nogal aan de zure kant
                      Die reeks waar naar verwezen wordt in de OP is nu inderdaad niet zo heel erg goed, maar die fotograaf z'n portfolio voor huwelijksfotografie vind ik echt wel knap: http://www.bwedding.be/.
                      Er zijn weinig Vlaamse huwelijksfotografen die zo'n originele beelden kunnen voorleggen.

Ik ben er zeker van dat vele koppels felle, flashy kleuren verkiezen boven kleur-echtheid.
                      Die trouwfoto's zijn super!!
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Als je de .exif gegevens bekijkt zie je met welk materiaal en instellingen deze foto's zijn gemaakt.
                        De Nikon D200 http://www.kenrockwell.com/nikon/d200.htm en de 50mm f/1.4 geven volgens mij eerder het resultaat dan nabewerking.

Groeten,
                        Eric

Comment

Bedankt allemaal.
                          Kan je mij toch nog even verduidelijken waarom ik "jaloers" zou zijn ?
                          www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            En ivm de nabewerking : een huwelijksfotograaf gaat ook geen 1000 beelden 10 min per beeld bewerken he...
                            1000 beelden is inderdaad een beetje veel inderdaad, ...

100 beelden lijkt me eerder realistisch - maar dat zou beteken dat de nabewerking cf. de 1000 beelden ook maar 10 min. per beeld zou mogen duren:

100 beelden x 10 min. nabewerking per beeld = 1000 minuten of 16uur nabewerking ...

Misschien niet echt "het" topic maar toch wel een goed moment om bij na te denken waarom een huwelijksfotograaf zo "duur" is in de volksmond. De 16 uur in het voorbeeld zijn enkel nabewerking van de beelden, zonder de opnames de dag zelf (+/- 10u.) - ontwerp album - inleidend gesprek en de vele mails met de bruid/bruidegom ...

Reken hier +/-
                            10 uur reportage huwelijk
                            2 dagen nabewerking (14 uur)
                            2 uur bespreking met koppel
                            1 uur mailverkeer
                            7 uur albumontwerp
                            =
                            34 uur voor de totale aflevering

Neem dat de fotograaf dit pakket aan €1250,00 wil aanbieden ... (wat duur lijkt).

Zonder de aankoopkost van een gedrukt album ... Albums van dat kaliber (100 foto's) kosten al snel €400,00 inkoop. Dat wil zeggen: €1250,00 - €350,00 = €900,00 (na aftrek aankoopkost album).

€ 900,00 voor 34u. werk dus = € 26,50 per uur - 21% (btw) = € 21,00 per uur

Dat is de brutto "winst" ... per uur ... zonder RSZ - verzekeringen - onkosten benzine - slijtage ...

Met andere woorden om en bij de € 9,00 per uur na aftrek van belasting & diverse kosten.

Dus een job van 34 uur werken = een werkweek aan ratio € 9,00 / uur netto winst.
                            www.fotofolio.be

Comment

U vergeet de afschrijving van uw gereedschappen en software te noemen.
                              Kosten van de werkruimten. Dus alle kosten die u ook bij de fiscus in mindering kan brengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                                U vergeet de afschrijving van uw gereedschappen en software te noemen.
                                Kosten van de werkruimten. Dus alle kosten die u ook bij de fiscus in mindering kan brengen.
                                Ik wil hier geen "exacte" wetenschap neerpennen maar de mensen die geen ervaring hebben met het zelfstandig statuut een beetje meer zich geven over hoe een "hoog" bedrag uiteindelijk niet zo hoog meer is.

Alles is uiteraard afhankelijk van persoon tot persoon en situatie.
                                www.fotofolio.be

Comment

Working...
                                X