Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn photosoeps

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mijn photosoeps

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
    ik kan je maar een raad geven, pola filter gebruiken voor de reflectie in de ruit.
    en toch een tweede: van goed basismateriaal starten, geeft je de kans om wat vlugger te werken.
    wat de foto met de dames betreft vindt ik ze bewerkt lelijker dan onbewerkt.
    euhm een pola filter op een sony T10 ?
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
      euhm een pola filter op een sony T10 ?
      Moet lukken met een of andere adapter volgens mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
        ik volg de redenering niet echt, waarom met een goeie basis beginnen ? Daar valt toch nits mee te doen, voor beide foto's werd me gevraagd om bepaalde zaken weg te laten en te behandelen, Het is geen bedoeling om er magazine-foto's van te maken maar specifiek bewerkingen die vrienden me vragen. Alle opgesomde bewerkingen zijn effectief gevraagd,nu wil ik gewoon weten of deze goed zijn gedaan of niet. Moesten ze mij een perfecte foto afgeven zou ik ook zeggen van : daar doe ik niets aan,want die foto is goed. daar heb ik dan ook geen werk aan en kan ik ook niet uit leren. Ik denk dat je op het verkeerde forum afdeling zit, dit is nog steeds de photoshop afdeling waar je niet de foto's op kwaliteit en compositie moet bespreken maar op de photoshop bewerkingen

Groetjes

ps : deze fotos zijn simpelweg snapshots,die vrienden gemaakt hebben voor hun plezier,ze denken niet aan compositie belichting etc
        Als je Photoshop uitsluitend gebruikt als EHBO-verbandkist voor onvolmaakte foto's, zijn je kansen op een echt goed werk nihil.
        Ik heb het hier eerder al eens geschreven en als ik mezelf siteer dan wordt dat :

De grootste fout die gemaakt wordt bij het aanleren van fotomanipulatie is volgens mij (maar wie ben ik ? ) dat men beeldmateriaal samenraapt uit zijn/haar archief en dan pas gaat uitkijken wat "ne keer tof zou zijn om daarmee aan te vangen" ... Zo kom je nooit op een respectabel niveau.
        Bekijk het eens zo : als je écht lekker wil koken dan bedenk je toch eerst een gerecht en dan pas ga je de nodige ingrediënten kopen, neen ?
        Daarentegen, als je een snelle hap wilt, dan kijk je wat er in de ijskast ligt en daar doe je "iets" mee waarvan je op voorhand weet dat het geen hoogstaande gastronomie zal opleveren, hooguit een verzorgde snack ...
        Met fotoberking is het net zo : wie in zijn/haar archief gaat rommelen met de gedachte "ik ga nu ne keer een knap beeldje photoshoppen", die vertrekt vanuit zijn frigo, niet vanuit de winkel waar alle benodigde ingrediënten/beelden liggen ...

Concreet : neem technisch verzorgde foto's en ga daarmee achter de pc zitten. Verknoei je kunnen en je tijd niet aan foto's van auto's en meiskes uit de frigo !

Smakelijk
        Gurdy

Comment

Working...
        X