Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop VS Windows

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Photoshop VS Windows

Beste BD'ers

Wanneer ik mijn foto's bewerk in PS CS3, ben ik er tevreden over. Wanneer ik ze nadien open met "Windows-viewer voor afbeeldingen en faxen" dan zien ze er fletser uit. Ik ben precies wat scherpte/contrast kwijt. Kan dit?
    Ik haal mijn NEF (RAW) door Lightroom, export hem in JPEG (max kwaliteit) en bewerk hem nadien met PS en sla hem terug op in JPEG (max kwaliteit).

Ik weet dat als ik hem van NEF naar JPEG convert verlies ik al een stuk maar dan van de ene JPEG naar de uiteindelijke JPEG (na bewerking in PS) verlies ik precies nog iets.
    Zie ik ze vliegen of niet?
    > F U J I F I L M <

Re: Photoshop VS Windows

Staan ze in sRGB en hangt het profiel eraan?

Comment

Ze staan in de RGB-mode..
      Wat wel je zeggen met "hangt het profiel eraan"
      Sorry ben nog een PS-leek
      (bedankt al voor de snelle reactie)
      > F U J I F I L M <

Comment

Dit is normaal in Windows. Windows heeft geen kleurmanagement in zijn viewer zitten, en in IE trouwens ook niet. Photoshop daarentegen heeft wél kleurbeheer.

M.a.w. zal windows geen rekening houden met uw kleurruimte terwijl PS dat wel doet.
        BD0808BE

Comment

mmm interesant
          Dus eigenlijk als we hier gepostte fotos optimaal willen bekijken moeten we ze openen in PS? Of zie ik het zo verkeerd
          > F U J I F I L M <

Comment

Wanneer je je foto's een sRGB kleurprofiel geeft zal de weergave het best overeenkomen.
            Dit gebruik je voor al wat 'scherm' is, en om de foto's te laten printen bij een afdrukcentrale.
            Adobe RGB is een ander courant kleurprofiel dat meer kleuren weergeeft dan sRGB (hoewel je dat op je scherm niet ziet). Dit wordt gebruikt voor drukwerk.
            Zoek maar 's op kleurprofiel hier om meer te weten te komen over kleurprofielen.

Kijk 's wanneer je je foto saved (save as) of daar aangeduid staat dat het kleurprofiel mee bewaard moet worden. (embed color profile)
            Kijk ook 's welk profiel het is - je camera geeft er normaal één mee.

Indien het geen sRGB is, zet je foto in PS dan om naar sRGB (converteren) - in CS3 te vinden onder Edit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhotoRookie Bekijk bericht
              mmm interesant
              Dus eigenlijk als we hier gepostte fotos optimaal willen bekijken moeten we ze openen in PS? Of zie ik het zo verkeerd
              Als de foto's hier in sRGB staan dan zal je ze zien zoals ze bedoeld zijn.
              Een browser heeft geen echt kleurmanagement (behalve safari) - maar 'gaat als het ware uit' van een sRGB profiel. Beelden in sRGB zullen dus goed weergegeven worden.

Je kan trouwens ook 'save for web' gebruiken - dan zullen de foto's er ook ok uit zien.

Comment

ik had ook dat probleem, een magenta zweem.
                Macroshopper is bij mij langs geweest en heeft dat probleem opgelost.
                zie deze link: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=199033

Ik ben heel gelukkig nu

freyake

Comment

Working...
                X