Kan mij iemand eens gedetailleerd uitleggen hoe ik in Photoshop (7 of CS) letters ( een korte tekst dus) op een foto kan zetten, en die letters transparant maak, zodat gedeelten van de achterliggende foto erdoor komen. Ik slaag er niet in, zefs met hulp van enkele artikels op 't Net, dit te verwezenlijken. Alvast bedankt
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tekst transparant maken
Collapse
X
-
-
Re: Tekst transparant maken
Tekts maken in PS is niet zo moeilijk, je gebruikt hiervoor de T (teksttool) je kan dan bovenaan lettertype etc instellen. Je typt je tekst, plaatst hem juist op de foto en entert met het vinkje bovenaan.
Je zal dan zien dat er een nieuwe laag gemaakt is met de tekst, als je op deze laag staat en de dekking vermindert zal je onderliggende laag (foto) er door komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pagigoli Bekijk berichtBedankt allemaal...ik heb gevonden op het Net hoe ik het het beste doe, en zeer eenvoudig.
En dat wil je toevallig niet delen met ons?"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Comment
-
Tekst typen (groot lettertype), fill 0%
add layer style
strokeOlympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
http://petermaas.blogspot.com/
Comment
-
Comment