Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tip:verscherpen van een foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tip:verscherpen van een foto

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
    Ok, nu begrijp ik gelijk de verwarring Het was al zo lang geleden dat ik de gewone "merge visible" heb gebruikt dat ik al niet meer wist dat die een ander effect had en mij dus niet 100% correct heb uitgedrukt

En die boeken en films zijn (idd) de Holy Grail niet. Mijn ervaring met de Engelse PS is dat ik voor een boel action steps naar een Engelse keyboardinstelling moet overstappen + een aantal bugjes en weetjes die je toch maar door ervaring te weten komt.

CS3 neemt sommige stappen zelfs niet meer op , maar je kan ze nog kopiëren uit CS2 actions.
    Ik heb zojuist de action opnieuw opgenomen, waarbij ik USM erbij inbegrepen heb met het dialoog vakje aangevinkt. Perfect.

@Frederic De Smet: dat is natuurlijk ook een goede manier; onverscherpt bewaren. En inderdaad je moet de USM instellen naar gelang het doel (web, print of wat dan ook) en de grootte van de foto in pixels. Zelfs het onderwerp kan een aangepaste verscherping nodig hebben. Ik ga meestal uit van 200% 1px en threshold van 8 en pas het naar gelang de wensen aan. En ja, soms kun je tot 1,5px en 400% gaan.
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

Comment

Working...
    X