Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-50 mm 1:2.8 EX D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 18-50 mm 1:2.8 EX D

Oorspronkelijk geplaatst door drh
    Ja das lekker.. Koen wat ben je toch een oe. .
    danku
    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
    www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
      danku
      Graag gedaan Koen... (geintje hoor) lol
      Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

"oen" zijn testje is klaar maar hoe zet ik dat nu op internet hé?
        De bestanden zijn meer dan 3mb en op mijn site nu kan ik ze oploaden maar telkens als ik 1 foto heb upgeload komt er server disconnected op mijn ftp programma

wie kan mij helpen?

Koen
        www.koendd.be

FZ50

Comment

"oen" zijn testje is klaar maar hoe zet ik dat nu op internet hé?
          De bestanden zijn meer dan 3mb en op mijn site nu kan ik ze oploaden maar telkens als ik 1 foto heb upgeload komt er server disconnected op mijn ftp programma

wie kan mij helpen?

Koen
          Misschien is uw webruimte vol,dan moet ge plaats maken.
          Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
          Web-Albums

Comment

neen, speciaal daarvoor een nieuwe account aangemaakt van 100mb (gratis)

Koen
            www.koendd.be

FZ50

Comment

ik heb de foto's wat verkleind en nu is het toch gelukt:

http://koendd.mybesthost.com/lenzen/

laten jullie even weten als het gelukt is?
              omstandigheden waren niet ideaal gisteren maar het is toch beter dan niets

Koen
              www.koendd.be

FZ50

Comment

ik heb de foto's wat verkleind en nu is het toch gelukt:

http://koendd.mybesthost.com/lenzen/

laten jullie even weten als het gelukt is?
                omstandigheden waren niet ideaal gisteren maar het is toch beter dan niets

Koen
                Ik moet heel goed kijken om het te kunnen zien,heb de foto's eerst naast elkaar moeten plaatsen anders zag ik het niet,maar de sigma blijkt scherper dan de canon.
                Ik de twee foto's genomen op f5.6 naast elkaar geplaats en zag wel verschil kijkend naar de terrasje van het gebouw rechts .
                Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
                  Ik moet heel goed kijken om het te kunnen zien,heb de foto's eerst naast elkaar moeten plaatsen anders zag ik het niet,maar de sigma blijkt scherper dan de canon.
                  Ik de twee foto's genomen op f5.6 naast elkaar geplaats en zag wel verschil kijkend naar de terrasje van het gebouw rechts .
                  Ik weet het maar ik heb de foto's moeten verkleinen, anders ging het niet om ze up te loaden
                  Moest het toch nog lukken om de grote versie erop te zetten laat ik het zeker weten
                  www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
                    1st en vooral bedankt Koen voor de duidelijke vergelijking en je werk dat je erin gestoken hebt

Ik was vooral geinteresseerd hoe de canon het zou doen tegen de sigma op 18 mm op diafragma f8.
                    Waarom ?
                    Omdat de kitlens voor mij een voorlopige oplossing is voor het nemen landschappen (dus op 18mm & F8), in afwachting op een meer deftige groothoek-lens...

En nu effe pixelpeepen

Ik heb eens beide foto's (18mm F8) in PS over mekaar gelegd in een tegelvorm...
                    zie link hieronder:

http://users.telenet.be/scalll/TestKoenDD.tif

Als je de tiff-file opent in photoshop kan je de layers aan & uitvinken om het verschil duidelijker te zien...
                    Je kan ook de witte 'stroke' uitvinken...

EDIT: Na vergelijken van de pics in full-size (gekregen van Koen) merk ik weinig verschil in scherpte..
                    Er is wel een vrij merkbaar verschil in kleurcontrast & de canon heeft meer last van "Barrel-distortion"...

Als je rekening houdt met de kostprijs is de kitlens toch een ongelooflijk dingetje hoor.
                    Ik kocht mijn kitlens 2dehands (maar in nieuwstaat) voor 55 Euro inclusief pola & skyfilter.
                    De Sigma 18-50 kost 465 Euro, das 8 x zoveel...

(Hou er rekening mee dat deze vergelijking zich enkel betrekt tot landschapfotografie, op andere vlakken komt de kitlens veel meer tekort tov de sigma)
                    Last edited by scalll; 4 januari 2006, 02:02. Reden: Mening herzien na fullsize pics, link is ook aangepast naar een nieuwe test

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                      1st en vooral bedankt Koen voor de duidelijke vergelijking en je werk dat je erin gestoken hebt
                      graag gedaan, vond het zelf ook een leuk om te zien en het resultaat ervan te bekijken
                      En nu effe pixelpeepen

Ik heb eens beide foto's in PS over mekaar gelegd in een tegelvorm...
                      zie link hieronder:

http://users.telenet.be/scalll/TestKoenDD.tif
                      dit is knap gedaan, zal ik dit erbij zetten op die vergelijking?

Maar als je dan rekening houdt met de kostprijs is de kitlens toch een ongelooflijk dingetje hoor.
                      Ik kocht mijn kitlens 2dehands (maar in nieuwstaat) voor 55 Euro inclusief pola & skyfilter.
                      De Sigma 18-50 kost 465 Euro, das 8 x zoveel...
                      Ik heb mijn 18-50 sigma dan weer 2de hands gekocht
                      Ik vind dat er toch een enorm verchil zit in de 2 lenzen, de sigma voelt ongeloofelijk veel beter aan dan die canon, ik werk er veel liever mee
                      Voorlopig doe ik mijn kitlensje nog niet weg (reserve), maar veel zal hij niet meer gebruikt worden.

Koen
                      www.koendd.be

FZ50

Comment

dit is knap gedaan, zal ik dit erbij zetten op die vergelijking?
                        Ja Koen, doe maar gerust hoor...

Ik vind dat er toch een enorm verchil zit in de 2 lenzen, de sigma voelt ongeloofelijk veel beter aan dan die canon, ik werk er veel liever mee
                        Dat is ook zo, daarom had ik mn post ook efkens aangepast:
                        (Hou er rekening mee dat deze vergelijking zich enkel betrekt tot landschapfotografie, op andere vlakken komt de kitlens veel meer tekort tov de sigma)
                        Ben eigenlijk ook wel heel curieus hoe de Sigma het zou doen tegen de Canon 17-40 L ...

Greetz

Pascal

Comment

Ik heb mijn 18-50 sigma dan weer 2de hands gekocht
                          Voorlopig doe ik mijn kitlensje nog niet weg (reserve), maar veel zal hij niet meer gebruikt worden.

Koen
                          Je hebt dus een goede koop gedaan .
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                            Je hebt dus een goede koop gedaan .
                            en jij een goede verkoop

Hoe hij is tov de 17-40L weet ik niet, ik ben niet zo kapitaalkrachtig als studentje
                            www.koendd.be

FZ50

Comment

Hoe hij is tov de 17-40L weet ik niet, ik ben niet zo kapitaalkrachtig als studentje
                              Staar je er niet blind op. Kijk en huiver. http://www.jasonlivingston.com/sigma-review/
                              Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Interessante link.
                                Dacht dat de canon 24-70 zo'n goede lens was?
                                Heb zelf deze lens sinds kort en kan ook alleen maar bevestigen wat ik hier zie. Heerlijk klein, compact en scherp lensje, vooral op 50mm.
                                Heb ook de indruk dat het geen 18-50mm is maar meer iets van 19-45mm ofzo. Wat mij betreft een keeper...
                                Groetjes Edwin
                                Mijn Foto's

Comment

Working...
                                X