Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb een twee weken geleden ook een Sigma 18-50 f2.8 bijgekocht en heb hem spijtig genoeg na een 350 testfoto's moeten terugsturen. Meer dan de helft van de foto's waren zeer onscherp zowel bij flits als bij zonlicht.
Lees anders eens de post Sigma 18-50 en backfocus.
Wacht momenteel op een eventuele herstelling of aanpassing door Sigma. Toevallig ook combinatie van Minolta 7D en sigma
-------------------------
Wacht ook nog steeds op mijn 18-50 lens in herstelling, is al een kleine 3 weken weg.
Voor zover te beoordelen ziet het er toch redelijk goed uit met je lens.
Bij je dierenfoto's lag bij beide de AF op het verkeerde punt, had je slechte lichtomstandigheden en schoot je met open diafragma. Ken de minolta niet, maar had je misschien (perongeluk) het focuspunt verkeerd ingesteld? Bij de nikons kan dit heel gemakkelijk gebeuren als je de hoofdselector niet locked...
Groetjes Edwin
Voor zover te beoordelen ziet het er toch redelijk goed uit met je lens.
Bij je dierenfoto's lag bij beide de AF op het verkeerde punt, had je slechte lichtomstandigheden en schoot je met open diafragma. Ken de minolta niet, maar had je misschien (perongeluk) het focuspunt verkeerd ingesteld? Bij de nikons kan dit heel gemakkelijk gebeuren als je de hoofdselector niet locked...
Groetjes Edwin
Ja redelijk goed,maar zou het nu niet héél goed moeten zijn,dit was op statief,een kitlens doet dit waarschijnlijk even goed denk ik. ?
Misschien is het wel heel goed....
Om dat te beoordelen zul je een link moeten geven naar het origineel en dan het liefst zoals hij uit de camera kwam.
Hoe zit dat trouwens bij de minolta met die VR-(IS) functie als je vanop een statief werkt? Kun je die VR ook uitzetten?
Groet Edwin
Om dat te beoordelen zul je een link moeten geven naar het origineel en dan het liefst zoals hij uit de camera kwam.
Hoe zit dat trouwens bij de minolta met die VR-(IS) functie als je vanop een statief werkt? Kun je die VR ook uitzetten?
Groet Edwin
Ik ga die link naar de originelen eens zetten,nu heb ik alleen maar verkleind met BD resizer,zonder te verscherpen.
Volgens de gebruiksaanwijzing moet je de antishake af zetten (daar is een knop voor) ik heb dat dus gedaan,ik heb hier op het forum al eens de vraag gesteld, waarom af zetten,geld dan de regel niet " Baat het niet dan schaadt het niet"
Groetjes
DeSw@
Groet Edwin
Link naar twee testfoto's van heden morgen,beiden scherp gesteld op de kerstboom in de verte midden van de weg,pict0366 op 18 mm en pict 0367 op 50 mm. alle twee ISO 200 - 1/500 sec. f5 (zonder statief) 18 mm 50mm
Wat is er mis mee, scherpe plaatjes toch. Alleen de 50 moet 18 zijn en andersom. Voor de 50 mm ga je scherp stellen op de achterste boom, dan is de voorgrond natuurlijk nooit helemaal scherp. En dat is dan weer een voordeel van de 18 mm die pakt ook de voorkant erbij door zijn grote scherpte diepte.
Comment