Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-50 mm 1:2.8 EX D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 18-50 mm 1:2.8 EX D

Ik heb een minolta D5 gekocht met de sigma 1:2,8 EX D en ook een sigma 70-300mm f4.5-5.6 APO DG,de 18-50 kocht ik ipv van de kitlens om een lichtsterke en scherpe lens te hebben,nu blijkt dat de foto's gemaakt met de 70-300 lens scherper zijn dan die van de 18-50 mm,zou dat nu niet juist omgedraaid moeten zijn,de 18-50 is trouwens ook de duurste ?
    Foto 's van mijn oude vaste 50 mm lens zijn ook scherper.
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

Re: Sigma 18-50 mm 1:2.8 EX D

Heb je al een test gedaan met statief ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
      Heb je al een test gedaan met statief ?
      Ja,maar eigenlijk zou ik toch eerder een statief moeten gebruiken voor de 70-300 dan voor de 18-50 mm,foto's in gelijkaardige omstandigheden (zonder statief) zijn scherper op 70 mm met de 70-300 dan op 50 mm met de 18-50.
      Web-Albums

Comment

Misschien anders eens een paar vbjes posten hier (of een link naar de foto's) ?

Comment

Voorbeeldjes zouden inderdaad kunnen helpen, ik gebruik ook de Sigma 18-50 f/2.8 en die is toch wel echt scherp hoor.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Zeker een scherpe lens de 18-50 F2.8 geen enkel probleem met deze lens.
            Maar er kan altijd een wat mindere tussen zitten, terug gaan naar waar je hem gekocht hebt en foto's meenemen als bewijs.
            Hier een paar voorbeeldjes van deze lens, kan je vergelijken:

---- BD Essential Exif ---- Camera Model: Canon (Canon EOS 10D) Lens Focal Length: 18,00 mm sigma 18-50 F2.8 EX DC + Circ.Polar. filter Shutter Speed: 1/350 sec F-Number: F8,0 ISO: 100 Compensation: EV -1/2 mvg, drh
            Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Hier twee voorbeelden die helemaal niet schitterend zijn,ze zijn wel op automatisch genomen omdat ik het toestel nog moet leren kennen.
              rendieren = 1/100 sec. - f2.8 - lens op 50 mm (iso 200)
              kameel = 1/100 sec. - f 2;8 - lens op 50 mm (iso 250)
              Web-Albums

Comment

Nu is die diafragma 2.8 niet zijn scherpste kant, dat kan je ook lezen in alle testen, maar vanaf f4.5 moet hij toch veel sherper zijn. Probeer eens met diafragma voorkeuze met bijv. F4.5 of een F5.6 kijk dan eens weer.
                Mvg, drh

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh
                  Nu is die diafragma 2.8 niet zijn scherpste kant, dat kan je ook lezen in alle testen, maar vanaf f4.5 moet hij toch veel sherper zijn. Probeer eens met diafragma voorkeuze met bijv. F4.5 of een F5.6 kijk dan eens weer.
                  Ga ik zeker doen als er meer licht is,maar waarom dan een lens met f2.8 kopen als je het dan toch best niet gebruikt ?
                  Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
                    Ga ik zeker doen als er meer licht is,maar waarom dan een lens met f2.8 kopen als je het dan toch best niet gebruikt ?
                    Omdat je dan zeker bent dat je op F4 superscherpe beelden hebt

Tja, maar langs de andere kant vind ik ze toch nog niet niet scherp genoeg op 2.8...
                    Dit moet IMHO toch beter kunnen als ik die goede reviews lees van deze lens...
                    De foto's hebben blijkbaar ook wat last van een blauwzweem (dit komt waarschijnlijk door de AUTO-modus)...

Ik zou eerst en vooral toch eens op de "AV"-modus (op f2.8 & f4)eens wat foto's nemen en zien dat je sluitertijd minstens 1/200 is.

Dan ben je zeker dat het geen bewegingsonscherpte is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
                      Omdat een 2.8 versie meeer licht doorlaat als een 5.6 versie.
                      Bekijk dit eens, kan je zien dat de lens op 38 mm het mooiste presteert

Maar ik zit nog steeds te denken hoe het kan dat je getoonde foto's
                      op 1/100 sec. - f2.8 - lens op 50 mm (iso 200) met zon ?? Dat moet vogens mij ergens iest zijn wat veel licht slurpt. Heb je er een polar filter opzitten?
                      Normaal zou je uitgaan bij zo'n plaatje met zon in deze tijd en met deze lens
                      1/100 sec. F5.6 en iso 100 Tenminste met mijn 10D.
                      Met de andere lens die je hebt slurpt die ook zoveel licht?
                      Last edited by drh; 27 december 2005, 17:54.
                      Mvg, drh

Comment

Ik heb een twee weken geleden ook een Sigma 18-50 f2.8 bijgekocht en heb hem spijtig genoeg na een 350 testfoto's moeten terugsturen. Meer dan de helft van de foto's waren zeer onscherp zowel bij flits als bij zonlicht.
                        Lees anders eens de post Sigma 18-50 en backfocus.
                        Wacht momenteel op een eventuele herstelling of aanpassing door Sigma. Toevallig ook combinatie van Minolta 7D en sigma
                        2 X Sony α 700, A77 en a55 en wat glaswerk van 8mm tot 800mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rik707
                          Ik heb een twee weken geleden ook een Sigma 18-50 f2.8 bijgekocht en heb hem spijtig genoeg na een 350 testfoto's moeten terugsturen. Meer dan de helft van de foto's waren zeer onscherp zowel bij flits als bij zonlicht.
                          Lees anders eens de post Sigma 18-50 en backfocus.
                          Wacht momenteel op een eventuele herstelling of aanpassing door Sigma. Toevallig ook combinatie van Minolta 7D en sigma
                          Ik had uw post gelezen hoor,was zelfs bij de eerste drie om er op te reageren.
                          DeSwa.
                          Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh
                            Omdat een 2.8 versie meeer licht doorlaat als een 5.6 versie.
                            Bekijk dit eens, kan je zien dat de lens op 38 mm het mooiste presteert

Maar ik zit nog steeds te denken hoe het kan dat je getoonde foto's
                            op 1/100 sec. - f2.8 - lens op 50 mm (iso 200) met zon ?? Dat moet vogens mij ergens iest zijn wat veel licht slurpt. Heb je er een polar filter opzitten?
                            Normaal zou je uitgaan bij zo'n plaatje met zon in deze tijd en met deze lens
                            1/100 sec. F5.6 en iso 100 Tenminste met mijn 10D.
                            Met de andere lens die je hebt slurpt die ook zoveel licht?
                            Ik bezit geen filters voor mijn nieuwe lenzen,wat die andere lens betreft,die geeft bij hetzelfde licht scherper beelden,maar die kan ik niet testen vanaf 50mm,daar die een 70-300 mm is,en niet f2.8 heeft,die begint van f4.
                            Ik heb de lens gelukkig in Antwerpen gekocht,en heb een mailtje naar de winkel verstuurd om te vragen of zij ze voor mij willen testen,ik wacht op antwoord.
                            Web-Albums

Comment

Heel even over de testfoto's: bij die eerste lijkt de achtergrond (de sparren en zo'n soort klimplanthekje) wel scherp te zijn, bij de 2de ligt de scherpte vanaf de achterkant van de eerste kameel t.e.m. de 2de, dus dat zou toch op een serieuze -backfocus/gewoon totaal foute focus- wijzen zou ik zeggen...

Al eens getest met MF? Dan zou ze mss wel scherp zijn, maar ja, da's natuurlijk niet de bedoeling van een AF-lens dat je ze zo niet kan gebruiken, dus terugsturen zal de enige mogelijkheid zijn wsl.

Succes ermee,
                              Koen
                              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
                              X