Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
"oen" zijn testje is klaar maar hoe zet ik dat nu op internet hé?
De bestanden zijn meer dan 3mb en op mijn site nu kan ik ze oploaden maar telkens als ik 1 foto heb upgeload komt er server disconnected op mijn ftp programma
wie kan mij helpen?
Koen
You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon www.koendd.be FZ50
"oen" zijn testje is klaar maar hoe zet ik dat nu op internet hé?
De bestanden zijn meer dan 3mb en op mijn site nu kan ik ze oploaden maar telkens als ik 1 foto heb upgeload komt er server disconnected op mijn ftp programma
wie kan mij helpen?
Koen
Misschien is uw webruimte vol,dan moet ge plaats maken.
laten jullie even weten als het gelukt is?
omstandigheden waren niet ideaal gisteren maar het is toch beter dan niets
Koen
Ik moet heel goed kijken om het te kunnen zien,heb de foto's eerst naast elkaar moeten plaatsen anders zag ik het niet,maar de sigma blijkt scherper dan de canon.
Ik de twee foto's genomen op f5.6 naast elkaar geplaats en zag wel verschil kijkend naar de terrasje van het gebouw rechts .
Ik moet heel goed kijken om het te kunnen zien,heb de foto's eerst naast elkaar moeten plaatsen anders zag ik het niet,maar de sigma blijkt scherper dan de canon.
Ik de twee foto's genomen op f5.6 naast elkaar geplaats en zag wel verschil kijkend naar de terrasje van het gebouw rechts .
Ik weet het maar ik heb de foto's moeten verkleinen, anders ging het niet om ze up te loaden
Moest het toch nog lukken om de grote versie erop te zetten laat ik het zeker weten
You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon www.koendd.be FZ50
1st en vooral bedankt Koen voor de duidelijke vergelijking en je werk dat je erin gestoken hebt
Ik was vooral geinteresseerd hoe de canon het zou doen tegen de sigma op 18 mm op diafragma f8.
Waarom ?
Omdat de kitlens voor mij een voorlopige oplossing is voor het nemen landschappen (dus op 18mm & F8), in afwachting op een meer deftige groothoek-lens...
En nu effe pixelpeepen
Ik heb eens beide foto's (18mm F8) in PS over mekaar gelegd in een tegelvorm...
zie link hieronder:
Als je de tiff-file opent in photoshop kan je de layers aan & uitvinken om het verschil duidelijker te zien...
Je kan ook de witte 'stroke' uitvinken...
EDIT: Na vergelijken van de pics in full-size (gekregen van Koen) merk ik weinig verschil in scherpte..
Er is wel een vrij merkbaar verschil in kleurcontrast & de canon heeft meer last van "Barrel-distortion"...
Als je rekening houdt met de kostprijs is de kitlens toch een ongelooflijk dingetje hoor.
Ik kocht mijn kitlens 2dehands (maar in nieuwstaat) voor 55 Euro inclusief pola & skyfilter.
De Sigma 18-50 kost 465 Euro, das 8 x zoveel...
(Hou er rekening mee dat deze vergelijking zich enkel betrekt tot landschapfotografie, op andere vlakken komt de kitlens veel meer tekort tov de sigma)
Last edited by scalll; 4 januari 2006, 02:02.
Reden: Mening herzien na fullsize pics, link is ook aangepast naar een nieuwe test
dit is knap gedaan, zal ik dit erbij zetten op die vergelijking?
Oorspronkelijk geplaatst door scalll
Maar als je dan rekening houdt met de kostprijs is de kitlens toch een ongelooflijk dingetje hoor.
Ik kocht mijn kitlens 2dehands (maar in nieuwstaat) voor 55 Euro inclusief pola & skyfilter.
De Sigma 18-50 kost 465 Euro, das 8 x zoveel...
Ik heb mijn 18-50 sigma dan weer 2de hands gekocht
Ik vind dat er toch een enorm verchil zit in de 2 lenzen, de sigma voelt ongeloofelijk veel beter aan dan die canon, ik werk er veel liever mee
Voorlopig doe ik mijn kitlensje nog niet weg (reserve), maar veel zal hij niet meer gebruikt worden.
Koen
dit is knap gedaan, zal ik dit erbij zetten op die vergelijking?
Ja Koen, doe maar gerust hoor...
Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
Ik vind dat er toch een enorm verchil zit in de 2 lenzen, de sigma voelt ongeloofelijk veel beter aan dan die canon, ik werk er veel liever mee
Dat is ook zo, daarom had ik mn post ook efkens aangepast:
(Hou er rekening mee dat deze vergelijking zich enkel betrekt tot landschapfotografie, op andere vlakken komt de kitlens veel meer tekort tov de sigma)
Ben eigenlijk ook wel heel curieus hoe de Sigma het zou doen tegen de Canon 17-40 L ...
Ik heb mijn 18-50 sigma dan weer 2de hands gekocht
Voorlopig doe ik mijn kitlensje nog niet weg (reserve), maar veel zal hij niet meer gebruikt worden.
Interessante link.
Dacht dat de canon 24-70 zo'n goede lens was?
Heb zelf deze lens sinds kort en kan ook alleen maar bevestigen wat ik hier zie. Heerlijk klein, compact en scherp lensje, vooral op 50mm.
Heb ook de indruk dat het geen 18-50mm is maar meer iets van 19-45mm ofzo. Wat mij betreft een keeper...
Groetjes Edwin
Comment