Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteits-wildlife-tele voor Nikonvatting ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kwaliteits-wildlife-tele voor Nikonvatting ???

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
    Ik heb de mijne via marktplaats gevonden. 2300 Euro was veel om zo mee over straat te lopen toen ik die 300mm kocht, maar er was een goed vertrouwen en ik ben naar die persoon gegaan diep in Nederland (Leiden) en na wat testen en nakijken (lenselementen, uitzicht, autofocus, scherpte) was de zaak snel beklonken
    Euh, zo maar met 2000 EUR in m'n zakken naar een wildvreemde stappen en op een halfuurtje tijd een koopke sluiten zie ik nie zitten
    'k Denk da'k het besterf...

In een (gekende) shop of van een sympathiek forumlid daarentegen... ?!? Allez Frank, Danny of Sam enz... geen top-superteleke te koop voor een vriendelijk prijske. Komaan Sam, ik geloof daje daar nog nen SIGMA 120-300 liggen hebt, waar je toch niet al te veel mee uitvoert ?!?

Thnx voor de tip Frank !
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Ik weet een aanbieding van Nikkor AF-S 300mm 2.8 Type II, 6 maand oud omdat ik een visje uitgesmeten had op verschillende sites.
      Het is wel in Amsterdam. Verder niks mee te maken.
      Indien interesse zal stuur maar een PM voor het e-mail adres
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
        Ik weet een aanbieding van Nikkor AF-S 300mm 2.8 Type II, 6 maand oud omdat ik een visje uitgesmeten had op verschillende sites.
        Het is wel in Amsterdam. Verder niks mee te maken.
        Indien interesse zal stuur maar een PM voor het e-mail adres
        't Kan nooit geen kwaad om eens te mailen hé...
        Enneuh, bedankt om eraan te denken !!!
        Groetjes, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
          In een (gekende) shop of van een sympathiek forumlid daarentegen... ?!? Allez Frank, Danny of Sam enz... geen top-superteleke te koop voor een vriendelijk prijske.
          Niks te koop momenteel,Koen,behalve die van ons maar daar ga ik waarschijnlijk nog geld moeten bijgeven...
          Danny's Photosite

Comment

Zal wel een tikfout of een wansmakelijke grap zijn...
            Nee, serieus nu, kijk eens op:

ik heb er al een Sigma 50-500 en een Tamron 300 f2.8 gekocht aan schappelijke prijzen, een vlugge correcte afhandeling en perfecte koopwaar.
            PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

Comment

't Kan nooit geen kwaad om eens te mailen hé...
              Enneuh, bedankt om eraan te denken !!!
              Groetjes, Kariboe
              Bij foto Degreef staat een Nikon 300mm f2.8 te koop tegen 2650 euro en een 300mm f4, die moet 850 euro kosten.
              Ik geloof zelf dat je 2 weken proeftijd krijgt, niet tevreden, geld terug.
              D7000, 10.5 tot 340 mm . . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dicidi
                Bij foto Degreef staat een Nikon 300mm f2.8 te koop tegen 2650 euro en een 300mm f4, die moet 850 euro kosten.
                Ik geloof zelf dat je 2 weken proeftijd krijgt, niet tevreden, geld terug.
                Voor de 300/4 is dat veel te duur.Een tweedehands AFs gaat rond de 700 Euro in zeer goede staat en de AF rond de 450 Euro.Voor 975 Euro heb je een nieuwe AFs bij Corné.

Prijzen zijn blijkbaar wel gestegen van sommige nieuwe Nikkors.Ik heb in Juni m'n 200 macro ongeveer 925 Euro betaald en nu staat ie 1180 De 300/4 is ook duurder geworden maar niet zoveel.
                Danny's Photosite

Comment

Komaan Sam, ik geloof daje daar nog nen SIGMA 120-300 liggen hebt, waar je toch niet al te veel mee uitvoert ?!?
                  ja ge moogt ze hebben Koen, spijtig genoeg heeft ze canon vatting dus zal ik ze toch nog maar effe houden
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

@Chip : bedankt - staat bij m'n favo's - 'k zal ook daar een tijdje gaan loeren...

@ dicidi : thnx - prijzen net iets te hoog, maar zeer interessant dat je twee weken mag proberen. Dat maakt een angsthaas als ik al een stuk rustiger...

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
                    Prijzen zijn blijkbaar wel gestegen van sommige nieuwe Nikkors.Ik heb in Juni m'n 200 macro ongeveer 925 Euro betaald en nu staat ie 1180 De 300/4 is ook duurder geworden maar niet zoveel.
                    Het succes van de digitale reflex hé Danny - niet meer en niet minder... Iedereen koopt DSLR (zelfs zij die beter een prosumer zouden kopen) en wil daar uiteraard objectieven voor. Voor sommige fotowinkels kwam de DSLR-boom net op tijd... !!!

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                    ja ge moogt ze hebben Koen, spijtig genoeg heeft ze canon vatting dus zal ik ze toch nog maar effe houden
                    Hé tof !!! Euh, je weet toch dat ik een aantal weken geleden een tweedehandse CANON 10D op de kop heb kunnen tikken... Dus...

Comment

Zoals eerder in dit topic gemeld heb ik eens een testje gedaan met de Sigma 70-200 2.8 met een converter 2X EX van Sigma erop. De compositie heb ik nu eventjes niet op gelet en door het rotweer moest ik naar ISO 1600 als ik mijn diafragma wat dichter draaide vandaar de ruis in de achtergrond, maar het resultaat doet me hopen op eens een mooie namiddag verder proberen met deze combinatie :

Nikon D50 met Sigma 70-200 2.8 EX en conv 2.0 EX
                      Aperture : F8
                      SS 1/160
                      400mm
                      spotmetering
                      Manual WB - cloudy
                      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                        Zoals eerder in dit topic gemeld heb ik eens een testje gedaan met de Sigma 70-200 2.8 met een converter 2X EX van Sigma erop. De compositie heb ik nu eventjes niet op gelet en door het rotweer moest ik naar ISO 1600 als ik mijn diafragma wat dichter draaide vandaar de ruis in de achtergrond, maar het resultaat doet me hopen op eens een mooie namiddag verder proberen met deze combinatie :

Nikon D50 met Sigma 70-200 2.8 EX en conv 2.0 EX
                        Aperture : F8
                        SS 1/160
                        400mm
                        spotmetering
                        Manual WB - cloudy
                        Spijtig van de ruis, maar ja op ISO 1600

Ik heb deze combinatie gehad, het is te doen wat AF en scherpte betreft.

Maar als ik moet kiezen tussen deze combinatie en
                        - een 80-400 VR
                        - een AF-S 300mm + 1.4 TC
                        dan winnen deze laatste met grote voorsprong !
                        BD0497BE : Nikon body + glas
                        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                          Spijtig van de ruis, maar ja op ISO 1600

Ik heb deze combinatie gehad, het is te doen wat AF en scherpte betreft.

Maar als ik moet kiezen tussen deze combinatie en
                          - een 80-400 VR
                          - een AF-S 300mm + 1.4 TC
                          dan winnen deze laatste met grote voorsprong !
                          Daar twijfel ik niet aan, maar de 70-200 had ik sowieso gekocht voor indooratletiek en veldlopen, en nu met converter erop is het een leuk alternatief in de winter voor de 50-500 die sowieso veel licht vraagt met zijn halve meter schuifzoom. Ik zit daar in mijn tuin echt in een donker gat dus met iets beter weer en op een locatie die wat licht vangt kan ik hiermee wel uit de voeten. Een 80-400 of een 120-300 vind ik te duur op het ogenblik voor wat ik dan meer heb aanlichtsterkte en bereik, maar ooit ( ) koop ik wel eens die 300-800 EX.
                          fotosite

Comment

Daar twijfel ik niet aan, maar de 70-200 had ik sowieso gekocht voor indooratletiek en veldlopen, en nu met converter erop is het een leuk alternatief in de winter voor de 50-500 die sowieso veel licht vraagt met zijn halve meter schuifzoom. Ik zit daar in mijn tuin echt in een donker gat dus met iets beter weer en op een locatie die wat licht vangt kan ik hiermee wel uit de voeten. Een 80-400 of een 120-300 vind ik te duur op het ogenblik voor wat ik dan meer heb aanlichtsterkte en bereik, maar ooit ( ) koop ik wel eens die 300-800 EX.
                            Ik zou dan nog eerder een Nikkor 200-400/4 met converter kopen, mocht ik het geld hebben...
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
                              Ik zou dan nog eerder een Nikkor 200-400/4 met converter kopen, mocht ik het geld hebben...
                              De 300-800 heeft een lichtsterkte van 5.6 over heel het bereiken een vergroting van minder dan 3X, dat laat dus ook ruimte voor een 1.4 EX converter zonder noemenswaardig verlies aan scherpte. Je gaat dan wel op pakweg 6.3 naar
                              1120 mm of het bereik van een digiscoop met de kwaliteit van een telelens.
                              fotosite

Comment

De 300-800 heeft een lichtsterkte van 5.6 over heel het bereiken een vergroting van minder dan 3X, dat laat dus ook ruimte voor een 1.4 EX converter zonder noemenswaardig verlies aan scherpte. Je gaat dan wel op pakweg 6.3 naar
                                1120 mm of het bereik van een digiscoop met de kwaliteit van een telelens.
                                Akkoord, maar dan zonder VR weliswaar.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X