Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteits-wildlife-tele voor Nikonvatting ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kwaliteits-wildlife-tele voor Nikonvatting ???

Is het misschien geen optie om voor jouw specifieke doel een overstap te maken naar een (tweedehandse) Canon-body, bijvoorbeeld de 10D, met daarbij een Canon 400 f5.6 of 100-400 mm ? Het is weliswaar een hele stap maar misschien toch niet zo'n gekke en een waarbij je met 2000 Euro een heel eind zou kunnen komen .....

Succes,

Humphrey

Comment

Bij ABRO hebben ze enkele TAMRONS 300mm f2.8 occasions met NIKON vatting. Rond de 700-800 EURO. Prijs/kwaliteitsverhouding onverslaanbaar.
      PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
        Da's ook waar, maar je hebt geen (betaalbare) sterke tele's met f2.8.
        De scherpte van de 50-500 moet je anders toch niet onderschatten hoor, zelfs bij volle opening op 500mm (f6.3) mogen de beelden gerust gezien worden. Hangt natuurlijk ook van de opname(techniek) af.
        Bovendien zijn bij vele f2.8 objectieven, de opnamen bij volle opening ook niet altijd gegarandeerd van de scherpste...
        OK, dit geldt misschien voor de meeste zooms (80-200,...) maar neem maar van mijn aan dat ondanks het feit dat de AFS 300mm f2.8 waar ik het eerder over had op zijn scherpst is op f5.6, de resultaten op f2.8 nog altijd adembenemend zijn en eens stuk beter dan van bijvoorbeeld de 80-400VR die ik voordien gebruikte op f/8 of kleiner... En hoe scherp is scherp? Mijn vader heeft die 50-500 en misschien zou ik eens een vergelijkende test moeten doen vanaf statief met MLU en met een identieke bewerking

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
          OK, dit geldt misschien voor de meeste zooms (80-200,...) maar neem maar van mijn aan dat ondanks het feit dat de AFS 300mm f2.8 waar ik het eerder over had op zijn scherpst is op f5.6, de resultaten op f2.8 nog altijd adembenemend zijn en eens stuk beter dan van bijvoorbeeld de 80-400VR die ik voordien gebruikte op f/8 of kleiner... En hoe scherp is scherp? Mijn vader heeft die 50-500 en misschien zou ik eens een vergelijkende test moeten doen vanaf statief met MLU en met een identieke bewerking
          Hoe scherp is scherp met de 50-500 : zo scherp :

Als je maar voldoende licht hebt.
          fotosite

Comment

Als het deze week iets beter weer wordt ga ik op de middag aan dezelfde kijkwand als gisteren testen met een combinatie Sigma 70-200 2.8 EX en EX converter 2.0 X.
            Ik verlies 100 mm maar ik wil de resultaten zien in gelijkwaardige omstandigheden
            tov de 50-500.
            fotosite

Comment

OK, dit geldt misschien voor de meeste zooms (80-200,...) maar neem maar van mijn aan dat ondanks het feit dat de AFS 300mm f2.8 waar ik het eerder over had op zijn scherpst is op f5.6, de resultaten op f2.8 nog altijd adembenemend zijn en eens stuk beter dan van bijvoorbeeld de 80-400VR die ik voordien gebruikte op f/8 of kleiner...
              ... OK, je hebt natuurlijk gelijk, maar wat kost die AFS 300mm f2.8
              En doe er dan direkt nog maar een of twee TC's bij...

Comment

OK, dit geldt misschien voor de meeste zooms (80-200,...) maar neem maar van mijn aan dat ondanks het feit dat de AFS 300mm f2.8 waar ik het eerder over had op zijn scherpst is op f5.6, de resultaten op f2.8 nog altijd adembenemend zijn en eens stuk beter dan van bijvoorbeeld de 80-400VR die ik voordien gebruikte op f/8 of kleiner..
                Ik veronderstel dat je dit met de lens zonder TC's bedoeld, want een 300mm 2.8 met 2.0 TC zal ook al wel een stuk softer zijn.
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

... OK, je hebt natuurlijk gelijk, maar wat kost die AFS 300mm f2.8
                  En doe er dan direkt nog maar een of twee TC's bij...
                  Het hangt een beetje van de conditie van de lens af maar

Een AF-S type I : rond de 2000 Eur -
                  Een AF-S Type II : tss 2500 - 2750 Eur

Ik heb foto's gezien genomen met een AF-S 300 mm 2.8 VR + 1.7TC.
                  Zeer zeer scherp Het was wel in Afrika, daar hebben ze geen gebrek aan licht
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

Comment

Waarom neem je geen tweedehandse AFS 300mm f2.8 in overweging? Zeker als je die Sigma's van 2200-2400 Euro vernoemt...
                    Graag genoeg hoor, maar nog eens - ik weet echt niet waar beginnen zoeken voor tweedehands én - ik ben echt bang om een kat in een zak te kopen
                    Bedankt voor je redenering...
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
                      Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar een Nikon 500mm f/4.0P IF ED.Ik weet niet wat ze daar hier in Europa voor vragen maar voor 2000 Euro moet je een prima exemplaar op de kop kunnen tikken in de States (Bij KEH staat er nu slechts eentje te koop en dit voor de prijs van 2469 dollar.De staat van de lens is "like new minus" en bij KEH wil dat zeggen dat ze eigenlijk gloednieuw is).Het is een 500mm die "slechts" 3kg weegt,ED-glas en de P wijst erop dat deze lens een eigen CPU heeft voor de lichtmeting .
                      Tja Roadie, zoals hierboven, herhaal ik m'n schrik voor slechte ervaringen met tweedehands... Jezus, die 500mm is echt wel aantrekkelijk... KEH = what ??? Amerikaanse webwinkel ??? Alvast al bedankt voor de moeite

Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

Belangrijker dan het "beste" glas is echter de techniek.
                        Belangrijk statement.
                        Inderdaad, we zitten hier met z'n allen wel te beweren dat 400 mm een absoluut minimum is, maar de meeste van ons werken met een APS-sensor, dus dat is al x1,5. Nemen we nu de AFS 300 met TC 1,4 : 300 x 1,4 x 1,5 = 630 mm...
                        Hoeveel goede (natuur)fotografen werkten op film met een 600 mm ???
                        Bedankt Luc
                        Greetz, Kariboe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa
                          Is het misschien geen optie om voor jouw specifieke doel een overstap te maken naar een (tweedehandse) Canon-body, bijvoorbeeld de 10D, met daarbij een Canon 400 f5.6 of 100-400 mm ? Succes, Humphrey
                          Jawadde Hapa, dat heb ik nu echt nodig sè... Nog meer mogelijkheden, nog meer zorgen... Gewoon te gek ?!?
                          Maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het wel eventjes overwogen heb...
                          Maar neen, liever niet...
                          Greetz, Kariboe

Comment

Vermits je dit specifiek voor 1 type gebruik zou kopen is het alternatief van hapa misschien toch wel te doen hoor. Maar vermits je niet graag tweedehands hebt zou ik eerder het volgende voorstellen.

Alles van Canon : 350D + 300 F4 IS + 1.4x TC = 2083€ (Corné)

Die 300 F4 IS en TC want op beide zit nu een cashback wat de meerkost tov 400 f5.6 klein maakt en je krijgt er toch nog IS bovenop. En de TC op deze lens werkt perfect nagenoeg zonder kwaliteitsverlies.

Een andere TC kan ook nog wat besparen want zelfs met cashback is de Canon TC redelijk duur.

Indien je veel vertikaal schiet uit de hand eventueel met grip = +125€

Het is iets meer dan de 2000€ die je wou maar je hebt ook meer bereik ipv 600mm effectief(35mm) zit je met deze combinatie aan 672mm.

Met een 350D + 400 f5.6 = 1920€ zit je binnen je budget en het is een killer combinatie voor vogels (zie hier maar http://www.pbase.com/zylen/birds(ook foto's met 300D)) maar ik denk dat momenteel de eerste setup zijn geld nog meer waard is. Want de IS komt toch vaak van pas zelfs op een tripod als je veel tele hebt.

Het is een stap die je niet snel zal maken daar ben ik zeker van maar vermits het voor een specifiek gebruik is kan het toch zinvol zijn en ondertussen heb je dan ook je S2 altijd klaarliggen met een andere lens voor het geval het nodig mocht zijn.

PS: mocht je dit toch doen koop er dan de kitlens bij 50€ meer en je hebt een compact geheel dat al heel leuk kan zijn voor wat onopvallende fotografie.

***edit*** : zit ik dat hier allemaal te typen terwijl jij zegt dat je het al overwogen hebt en dus niet moet hebben LOL tja ik zal het toch maar laten staan zekers zien dat ik volgende keer sneller typ dan ben ik voor jouw reply
                            Last edited by Kevlar; 12 december 2005, 12:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                              Als het deze week iets beter weer wordt ga ik op de middag aan dezelfde kijkwand als gisteren testen met een combinatie Sigma 70-200 2.8 EX en EX converter 2.0 X.
                              Ik verlies 100 mm maar ik wil de resultaten zien in gelijkwaardige omstandigheden
                              tov de 50-500.
                              Als je de test gedan hebt, laat je het ons dan weten? misschien met een paar voorbeelden, ik ben namelijk ook aan het uitzien naar deze combinatie.
                              Alvast bedankt,

Groeten,
                              Bart
                              Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
                              www.bartvo.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B@rT
                                Als je de test gedan hebt, laat je het ons dan weten? misschien met een paar voorbeelden, ik ben namelijk ook aan het uitzien naar deze combinatie.
                                Alvast bedankt,

Groeten,
                                Bart
                                Komt in orde zo gauw als het weer en de klanten me het toelaten
                                fotosite

Comment

Working...
                                X