Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen Nikon Walkaround lenzen!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Twijfel tussen Nikon Walkaround lenzen!!!!

Ik wil een Nikon AF-s lens kopen als vervanging voor de kitlens 18-70 mm.
    Nu heb ik er 3 op mijn lijstje staan, de vraag is, welke zouden jullie kiezen, en wie werkt met deze en kan er meer over vertellen.

1 . Nikkor AF-s 17-35/2.8
    2 . Nikkor AF-s 17-55/2.8
    3 . Nikkor AF-s 28-70/2.8

Lens moet over hele bereik scherp zijn, geen vertekening hebben.

Gr. John
    Last edited by marbico; 14 december 2005, 16:29.
    www.sportactiefoto.nl

Re: Twijfel tussen Nikon Walkaround lenzen!!!!

Naar mijn mening komt alleen de 28-70 in de buurt van de doelstellingen die je opnoemt. Alle drie zijn het prachtige lenzen voor landschappen maar 35mm of 55 mm is echt niet toereikend voor portret en sportfoto's en sowieso niet voor snapshots, tenminste als je met snapshots bedoeld candids. Ikzelf zou voor dergelijke foto's eerder voor een 70-200 2.8 kiezen, dan kan je portretfoto's maken zonder op je onderwerp te moeten gaan zitten (wat leidt tot vertekening)
    je hebt middentelebereik voor sportgebeurtenissen (al ga je op een voetbalveld ook niet echt schitterende actie vast leggen met 200 mm) en je kan ongehinderd en vanop enige afstand naar hartelust snapshots nemen.
    fotosite

Comment

die 70-200 2.8 VR heb ik al, maar het gaat me voor het bereik onder de 70 MM.
      Maar het is eigenlijk ter vervanging voor de kitlens 18-70.
      Ik heb de vraagstelling gelijk even ter verduidelijking veranderd.

Gr. John
      Last edited by marbico; 14 december 2005, 16:30.
      www.sportactiefoto.nl

Comment

Ik gebruik de 17-55mm. Vooral omdat de 17mm genoeg groothoek voor allround fotografie: landshappen, straatbeelden, gebouwen. De 17-55 en de 28-70 hebben hetzelfde bereik als je de ene digitaal gebruikt, en de andere analoog, dus snap ik niet waarom je voor de lens ou gaan die voor analoog gemaakt is, als er een beter alternatief is voor digitaal.

Comment

Hallo,

Ik heb eerst de 70-200 gekocht, dan de 28-70 en binnenkort de 17-35.

Ik mis het groothoek-gedeelte niet echt.

Ik stoor me ook niet aan wat lenzen meesleuren. Alles wat ik heb (of ga kopen) moet van uitstekende kwaliteit zijn.

Verschillen tussen 17-35 en 17-55 zijn er niet echt. Beide vlijmscherp en stevig van bouw, maar het grootste nadeel aan de 17-55 is dat het een DX-lens is, welke je op een full-frame niet kan gebruiken. Moest Nikon uiteraard ooit een full-frame uitbrengen.

Samenvatting van mijn mening: koop eerst de 28-70

groetjes Sven

Comment

Gezien je al een 70-200 hebt, zou ik voor de 17-55 gaan. Dan heb je meteen wat groothoek en het gat tussen 55 en 70 mm is verwaarloosbaar.

Als je stinkend rijk bent, kan je natuurlijk het bereik van de 18-70 krijgen met een 17-35 en een 28-70 samen, maar dat is dan misschien wat te veel van het goede.

seppuku.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
              Als je stinkend rijk bent, kan je natuurlijk het bereik van de 18-70 krijgen met een 17-35 en een 28-70 samen, maar dat is dan misschien wat te veel van het goede.
              Waarom moet je daarvoor stinkend rijk zijn?

Het is maar hoe je het bekijkt hé, de vraag is eigenlijk:

"Wat is je hobby je waard?"

mvg Sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico
                Ik wil een Nikon AF-s lens kopen als vervanging voor de kitlens 18-70 mm.
                Nu heb ik er 3 op mijn lijstje staan, de vraag is, welke zouden jullie kiezen, en wie werkt met deze en kan er meer over vertellen.

1 . Nikkor AF-s 17-35/2.8
                2 . Nikkor AF-s 17-55/2.8
                3 . Nikkor AF-s 28-70/2.8

Lens moet over hele bereik scherp zijn, geen vertekening hebben.

Gr. John
                De 17-35mm is een juweeltje en de beste investering.
                Maar deze lens als "walk around" bestempelen, zal ik niet doen
                De lens is goed voor landschappen, gebouwen en interieurs.
                Een echte, als die bestaat, walk around moet wat langer in bereik zijn.

De nieuwe Nikon 18-200 is een ideale walk around waar iedereen naar
                op zoek is. De maten zijn ideaal maar ik ben er zeker van dat deze lens
                zal vertekenen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Mijn allround objectief is de 17-55mm. Zit bijna altijd op mijn camera. Inderdaad vlijmscherp en weing of geen verschil met de 28-70mm die meer portret gericht is en misschien nog een heel klein tikkeltje beter. Is wel iets lomper en iets zwaarder dan de 17-55 mm die handiger is om meestal op camera te steken. Die 17mm is meestal voldoende. Maar ben van beiden uiterst tevreden.

groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                    Mijn allround objectief is de 17-55mm. Zit bijna altijd op mijn camera. Inderdaad vlijmscherp en weing of geen verschil met de 28-70mm die meer portret gericht is en misschien nog een heel klein tikkeltje beter. Is wel iets lomper en iets zwaarder dan de 17-55 mm die handiger is om meestal op camera te steken. Die 17mm is meestal voldoende. Maar ben van beiden uiterst tevreden.

groetjes,
                    Pol.
                    Ben blij met deze reactie - twijfel ook al een tijdje tussen beide. Denk dat ik ga voor de 17-55 afgaande op uw input.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Jullie gaan er blijkbaar allemaal vanuit dat Nikon nooit een full-frame gaat uitbrengen.

Merkwaardig

sven

Comment

Omdat wij allemaal het nut ervan inzien van het DX formaat

en enkel canon zo commercieel is ingesteld, dat het maakt wat de klant vraagt, en niet wat technologisch het best is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                          Jullie gaan er blijkbaar allemaal vanuit dat Nikon nooit een full-frame gaat uitbrengen.

Merkwaardig

sven
                          Is dat dan belangrijk? Alleen met de camera's die vandaag te koop zijn kun je morgen al gaan fotograferen. Dat wat over maanden te koop is, is alleen leuk voor mensen die liever praten dan fotograferen.

Overigens heb ik vandaag een D2X besteld, samen met de 17-55/2.8 en de 70-200/2.8. Ik heb ook heel serieus gekeken naar de topmodellen van canon, maar de blauwe lijntjes in de hoeken waren voor mij reden genoeg om het toch maar bij Nikon te houden. Inderdaad... als ik voor Canon zou hebben gekozen, had ik een hele glasbak in de verkoop moeten doen, maar dat zou voor mij geen reden zijn om niet voor Canon te kiezen. Dezelfde redenering zal ik volgen als Nikon ooit een full-frame gaat aanbieden: ALS de kwaliteit echt beter is dan bij de kleinere sensor, zal ik er geen enkele moeite mee hebben om over te stappen - hup, alle DX-objectieven in de aanbieding.

(Euh... nee... mijn D70s is nog niet te koop... nog even wachten tot de D200 echt beschikbaar komt... De D2X zie ik persoonlijk meer voor de studio - wat mij betreft mag een camera buiten een stuk kleiner zijn.)

Groeten, Miriam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                            Is dat dan belangrijk? Alleen met de camera's die vandaag te koop zijn kun je morgen al gaan fotograferen. Dat wat over maanden te koop is, is alleen leuk voor mensen die liever praten dan fotograferen.

Overigens heb ik vandaag een D2X besteld, samen met de 17-55/2.8 en de 70-200/2.8. Ik heb ook heel serieus gekeken naar de topmodellen van canon, maar de blauwe lijntjes in de hoeken waren voor mij reden genoeg om het toch maar bij Nikon te houden. Inderdaad... als ik voor Canon zou hebben gekozen, had ik een hele glasbak in de verkoop moeten doen, maar dat zou voor mij geen reden zijn om niet voor Canon te kiezen. Dezelfde redenering zal ik volgen als Nikon ooit een full-frame gaat aanbieden: ALS de kwaliteit echt beter is dan bij de kleinere sensor, zal ik er geen enkele moeite mee hebben om over te stappen - hup, alle DX-objectieven in de aanbieding.

(Euh... nee... mijn D70s is nog niet te koop... nog even wachten tot de D200 echt beschikbaar komt... De D2X zie ik persoonlijk meer voor de studio - wat mij betreft mag een camera buiten een stuk kleiner zijn.)

Groeten, Miriam
                            Succes met je D2x, D200, 70-200 en 17-55.

Ook de lotto gewonnen? (grapje)

Sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                              Succes met je D2x, D200, 70-200 en 17-55.

Ook de lotto gewonnen? (grapje)

Sven
                              Nee, ik heet eigenlijk Philips en ik heb zojuist een erfenisje ontvangen (ook grapje) 't is een hoop geld, maar geen cent teveel... Oh ja, het helpt natuurlijk wel dat ik een eigen bedrijf heb en dat ik tegenwoordig toch weer professioneel met de fotografie in de weer ben.

On topic: ik denk dat de 17-55 uitstekend werkt als "walkaround" lens. Mocht je iets universeler willen werken, dan kan ik de 12-24 in combinatie met de 24-120 VR aanraden. Ik gebruik beide objectieven al een hele tijd met veel plezier. Alleen jammer dat ze niet zo heel erg lichtsterk zijn.

Groeten, Miriam

Comment

Working...