Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke van de 3 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke van de 3 ?

Verlies van scherpte op 200mm

Is dat veel verlies? Want 't lijkt me zinloos om een lens op 200mm te kopen als die geen scherpe foto's kan nemen op 200mm he

Kan er toevallig niemand eens wat foto's posten met een sigma of tamron op 200mm zoom. Zou leuk zijn (ps: voorlopig ga ik nog steeds voor de nikon VR @ topicstarter mijn budget was ook eerst te klein, maar 'k heb besloten om verder te sparen. Want waarom iets kopen dat eigelijk een stuk minderwaardig is (minder lichtsterk). Als ik nu voor de nikon ga kan ik later mijn lenzencollectie uitbreiden en de nikon toch nog houden én gebruiken (voor reizen ofzo). Terwijl zo'n tamron of sigma eigelijk minder handig is en waarschijnlijk in de kast blijft liggen eens je betere lenzen koopt. Zo denk ik erover)

Comment

@facehugger zal ze effe scannen is het laatste nummer van fotoiedee
      geef effe je email dan stuur ikhet door
      Last edited by force; 4 december 2005, 19:20.
      thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door force
        @facehugger zal ze effe scannen is het laatste nummer van fotoiedee
        Even of topic ... ik heb je site eens bekeken heel mooi ik heb de Jalbum dan ook maar gedownload

Groetjes
        Spogy
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos
          Verlies van scherpte op 200mm

Is dat veel verlies? Want 't lijkt me zinloos om een lens op 200mm te kopen als die geen scherpe foto's kan nemen op 200mm he

Kan er toevallig niemand eens wat foto's posten met een sigma of tamron op 200mm zoom. Zou leuk zijn (ps: voorlopig ga ik nog steeds voor de nikon VR @ topicstarter mijn budget was ook eerst te klein, maar 'k heb besloten om verder te sparen. Want waarom iets kopen dat eigelijk een stuk minderwaardig is (minder lichtsterk). Als ik nu voor de nikon ga kan ik later mijn lenzencollectie uitbreiden en de nikon toch nog houden én gebruiken (voor reizen ofzo). Terwijl zo'n tamron of sigma eigelijk minder handig is en waarschijnlijk in de kast blijft liggen eens je betere lenzen koopt. Zo denk ik erover)
          Verlies van scherpte : een 200mm prime is scherper op 200mm dan een 70-200
          op 200mm indien evenwaardig van lichtsterkte en optiek en 70-200 is scherper dan een 18-200, gewoon omdat hoe wijder het zoombereik dit altijd een beetje ten koste gaat van de scherpte. Het is en blijft compromissen sluiten.
          Wat betreft je opmerking over sigma's en tamrons : wat bedoel je met minder handig ? Ik kan je verzekeren dat de EX lenzen van Sigma niet voor de Nikkors moeten onderdoen. Zijn natuurlijk ook niet direct goedkoop.
          fotosite

Comment

Met minder handig bedoel ik (en dan wel over de modellen uit de keuze, namelijk die van rond de 350€) dat ze minder lichtsterk zijn en dat je dus begint te sukkelen van zodra er wat minder licht is.

Comment

Met minder handig bedoel ik (en dan wel over de modellen uit de keuze, namelijk die van rond de 350€) dat ze minder lichtsterk zijn en dat je dus begint te sukkelen van zodra er wat minder licht is.
              Mee akkoord, ik dacht eerst dat je het over het merk op zich had vandaar mijn verwijzing naar de EX serie.
              fotosite

Comment

Neenee, totaal niet. Ik zei gewoon waarom ik voortspaarde voor een Nikon VR ipv mij aan mijn vooropgestelde budget te houden

Comment

Force : dat is facehugger@telenet.be
                  Alvast bedankt.

Framboos, ik heb al testfoto's gezien van de Tamrom 18-200.
                  Ze zijn redelijk goed, behalve op tele zien ze er niet uit !
                  Last edited by facehugger; 5 december 2005, 06:41.
                  *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door facehugger
                    Ze zijn redelijk goed, behalve op tele zien ze er niet uit !
                    Da bedoel ik dus. Als dat echt zo is, dan kan je toch veel beter een kortere lens aanschaffen die wel beter is... Maar omdat ik het idee 18-200 wel leuk vind ga'k wachten op testresultaten van de Nikon VR

Op die site staan wel geen foto's op 200mm of vergis ik me?

Comment

Da bedoel ik dus. Als dat echt zo is, dan kan je toch veel beter een kortere lens aanschaffen die wel beter is... Maar omdat ik het idee 18-200 wel leuk vind ga'k wachten op testresultaten van de Nikon VR

Op die site staan wel geen foto's op 200mm of vergis ik me?
                      Neem eens een kijkje op deze site :
                      Hier doet men een vergelijking van de Sigma met de Tamron.
                      Ik vind persoonlijk de Sigma betere foto's nemen op 200 mm

link hier

PS Die japanse raar tekens staan voor Tamron.

UPDATE :

Deze lens lijkt me ook wel wat, wel een tikkeltje duurder :
                      Nikkor AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G

Iemand ervaring hiermee ?
                      Last edited by facehugger; 5 december 2005, 11:35.

Comment

Dat is net dat VR model waarover ik het had
                        De lens wordt nog niet verkocht, dus ik denk niet dat iemand er al ervaring mee heeft.

Hier kan je uitleg vinden:

Comment

A zoo ...

Ik zou dan waarschijnlijk hetvolgende aankopen :

- Nikon D50 body zwart
                          - Nikor AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G
                          - batterij nikon EN-EL3A
                          - Sandisk SD Ultra II 1GB
                          - Nikon CF-d50 tAS

voor een totaalbedrag van 1453.85 euro.

Goed voor een beginner ?

Nu nog mijn Canon S60 (met garantie) verkopen ...

Comment

Koop in het begin zo weinig mogelijk lenzen zou ik zeggen, want ooit wil je betere kwaliteit en ooit is meestal dichterbij dan de meesten dachten
                            Klopt als een bus
                            Canikon 40D - D200, D300

Comment

'k Vraag mij af of tegen dat die VR lens leverbaar gaat zijn de cash back actie niet voorbij gaat zijn... Moet ik misschien 2 keer naar Duitland rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door facehugger
                                Ik zou dan waarschijnlijk hetvolgende aankopen :

- Nikon D50 body zwart
                                - Nikor AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G
                                - ...
                                Ik ben de gelukkige bezitter van een Nikon D50 en een Tamron 18-200. Ik ben nog steeds zeer tevreden dat ik in juni 2005, op aanraden van mijn fotohandelaar, deze combinatie gekocht heb.

De Tamron is een goede lens voor zijn prijs. Geen toplens, maar toch iets beter dan de standaard kitlenzen die bij de D50 geleverd worden. Ik vind ze behoorlijk scherp. Omdat ik deze lens nog niet zo vaak op 200 mm gebruikt hebt, heb ik gisteren nog wat testjes gedaan op 200 mm met de volle opening f6.3 en heb ik vastgesteld dat ze zelfs superscherp is.

Wat betreft de geringere lichtsterkte: dit heb ik nog nooit als een probleem ervaren. Vergeet niet dat je bij de D50 de ISO makkelijk kan optrekken zonder dat dit veel ruis tot gevolg heeft! Dit compenseert al snel de geringere lichtsterkte van de lens. Het is mede daarom dat de D50 en de Tamron 18-200 een goeie combinatie vormen.

Wanneer je spreekt over de uitrusting van een beginner, dan denk ik dat deze lens daar perfect bijpast. Ik vrees dat je met de Nikkor 18-200 meer geld gaat uitgeven dan nodig is. Bovendien moet deze lens zich nog bewijzen en zal het nog een hele tijd duren voor je ze echt in handen hebt. Zelf heb ik nog niet de behoefte gehad om meer geld uit te geven aan betere lenzen of beeldstabilisatie, en ben ik nog steeds super tevreden van mijn keuze.

Ik heb nog wel een Nikkor 50mm/1.8 die lekker scherp en lichtsterk is, maar toch blijf de Tamron 18-200 vrijwel altijd op mijn camera staan.

Succes met de keuze.

Gr's, Wim
                                Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
                                Fujifilm X100V

Comment

Working...
                                X