Re: nikon 360-1200mm ?
Dit is een complexer probleem dan je denkt hoor. Je zal rekening moeten houden met dag/nacht. Overdag ga je dit niet kunnen fotograferen vanop aarde. Of stel je voor dat er een maanlanding plaats vindt en je zit net onder een wolkendek? Ik zou dus opteren om je lens te monteren in een vliegtuig dat hoog genoeg kan om zo min mogelijk last te hebben van strooilicht. Hoe verder van het aardoppervlak hoe beter. Ideaal zou nutuurlijk zijn je opname te maken vanuit een space shuttle maar die vliegen niet zo vaak.
Misschien eens op www.nasa.gov kijken wanneer de volgende maanlanding voorzien is. Ik ben er zeker van dat ze daar ook een forum hebben zoals dit hier. Misschien effe de vraag daar stellen. Ook wat betreft die telescopen gaan ze je daar wellicht kunnen helpen.
Oorspronkelijk geplaatst door Steve Billast
Bekijk bericht
Misschien eens op www.nasa.gov kijken wanneer de volgende maanlanding voorzien is. Ik ben er zeker van dat ze daar ook een forum hebben zoals dit hier. Misschien effe de vraag daar stellen. Ook wat betreft die telescopen gaan ze je daar wellicht kunnen helpen.
Comment