Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 360-1200mm ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon 360-1200mm ?

Oorspronkelijk geplaatst door Steve Billast Bekijk bericht
    Hallo ;

Kan er mij iemand vertellen met welke bepaalde lens je foto's zou kunnen maken van een maanlanding ?
    Dit is een complexer probleem dan je denkt hoor. Je zal rekening moeten houden met dag/nacht. Overdag ga je dit niet kunnen fotograferen vanop aarde. Of stel je voor dat er een maanlanding plaats vindt en je zit net onder een wolkendek? Ik zou dus opteren om je lens te monteren in een vliegtuig dat hoog genoeg kan om zo min mogelijk last te hebben van strooilicht. Hoe verder van het aardoppervlak hoe beter. Ideaal zou nutuurlijk zijn je opname te maken vanuit een space shuttle maar die vliegen niet zo vaak.

Misschien eens op www.nasa.gov kijken wanneer de volgende maanlanding voorzien is. Ik ben er zeker van dat ze daar ook een forum hebben zoals dit hier. Misschien effe de vraag daar stellen. Ook wat betreft die telescopen gaan ze je daar wellicht kunnen helpen.
    DigiCam

Comment

Hang je camera aan de VLT (Very Large Telescope) in Chili... en dan nog twijfel ik of het oplossend vermogen zo sterk zou zijn dat je individuele astronauten zou kunnen zien lopen. Alle info op: http://www.eso.org/observing/proposals/index.html

Misschien overwegen om zelf mee te vliegen (gezien u toch beschikt over ruime budgetten)?

Comment

Hallo ;

Tijdens m'n laatste verlofperiode heb ik eens trachten een duidelijke foto te willen maken van een volle maan .
        Dit had ik eens gedaan met m'n Nikon D100 met daarop een Tamron 2x converter , daarop nog een Tamron 2x converter en daarop de Sigma 300-800mm lens .
        Jammer genoeg kan ik doorheen dit alles de maan zeer goed zien maar bij het nemen van de foto was deze zeer donker en niet herkenbaar meer .
        Had dan gedacht om er nog een TC converter aan te schaffen om deze hier dan ook nog bij tussen te plaatsen om met dit alles dan eens een keertje naar de maan te kunnen kijken en wel met het gebruik van een statief .
        Jammer dat de Nikon 2000mm zo veel weegt en onhandig zou voorkomen om ergens mee naartoe te nemen anders kon ik deze eens trachten te gebruiken met de 2 Tamron 2x converters om dan het resultaat van de maan te kunnen zien .
        Met de Nikon 1000mm en de 2 2x converters zou ik maar op 4000mm bekomen .
        Met de Nikon 2000mm en de 2 2x converters zou er dan een afstand van 8000mm bekomen kunnen worden maar het nadeel hiervan is dan weer het gewicht , dat ik hiervoor geen gepaste statief heb en dat dit niet zomaar 1,2,3 op te bergen is .
        Een alternatief voor de Nikon 360-1200mm was de Sigma 350-1200mm die maar zo'n 4.000 Euro zou kosten .
        Als ik deze hier nu eens in Belgie of Nederland in werkelijkheid kon zien en eens een foto mee kon maken dan zou ik me deze wel willen aanschaffen .
        Jammer dat niemand deze bepaalde lens in huis heeft of weet waar deze te bezichtigen zou zijn .
        Jammer dat er op de website van de Nikon of de Sigma geen beschikbare foto's zijn die met dit soort lenzen gemaakt zijn .
        Als jullie mij over dit alles meer kunnen vertellen , laat het me dan maar te weten komen .

Mvg,
        Steve .

Comment

Tja ;

Als ik ooit de Nikon 360-1200mm of de Sigma 350-1200mm lens zou aankopen en deze zou gebruiken met de 2 2x converters dan bekom ik een 4.800mm lens en is misshien dan mogelijk hiermee eens naar de maan te kunnen kijken .
          Er vertelde daar iemand dat het beter zou zijn om eens foto's van een bloem of zo te fotograferen , sorry hoor maar dit is veel te dichtbij .
          Ik fotografeer liefst iets dat heel ver weg is en met de lens zeer dichtbij gemaakt kan worden , alsof het voor m'n neus zou staan .
          Om foto's van vliegtuigen die landen kan ik deze lens al niet gebruiken daar deze niet in het beeld passen .
          Van de nieuwe verkeerstoren heb ik al wel eens enkele foto's gemaakt om te zien of iedereen er binnen wel hard aan het werken was .
          De een die met een verrekijker naar een object kijkt doe ik met m'n lens .
          De ene kan dit in z'n geheugen opslaan en ik kan het op foto vastleggen dat is het verschil .
          Zoals ik nog al vermeld heb vind ik het zeer spijtig dat de Nikon 2000mm jammer niet zo de compacte afmetingen en gewichten heeft als de Nikon
          1000mm .
          Laat me maar te weten komen wat jullie hiervan vinden .

Mvg,
          Steve .

Comment

Hallo Maarten T ;

Ik wil wel een telescoop kopen om deze op de Nikon camera's te plaatsen maar weet niet eens of deze op een Nikon F50 en Nikon D100 zouden passen en hoe ver men hiermee zou kunnen bekomen .
            Als je dan toch aanraad om een telescoop te gebruiken , vertel me dan wat de grootste en het verste bereik heeft en dat op beide camera's geplaatst kan worden .
            Stuur me dan eventueel ook er nog een afbeelding van door zodat ik weet hoe het er zou kunnen uitzien .
            Dank U alvast bij voorbaat .

Mvg,
            Steve .

Comment

Hallo ;

Het is niet kwestie van de verste te hebben .
              Dit doe ik tijdens m'n verlofperiode nu heel graag en dat is van een verre afstand toch proberen iemand duidelijk te kunnen herkennen .
              Als er mogelijk zou zijn om een telescoop op m'n beide camera's te plaatsen zou zijn en hiermee vanop zo'n 4 km afstand te kunnen inzoemen op iets of iemand om deze dan ook te kunnen herkennen en een duidelijker beeld te hebben dan met de 300-800mm lens die ik toen gebruikt heb met 2 2x converters .
              Tijdens het verlof stonden we eens beneden aan een berg en boven aan de top waren mensen aan het deltavliegen .
              Graag had ik van hier beneden de mensen boven in hun deltavliegen willen herkennen en dit zou wel op zo'n 4 km afstand geweest zijn .
              Als deze als telescoop zou bestaan laat het me dan te weten komen .
              Deze bepaalde telescoop zou dan ook naar iets te kijken moeten zijn van vb.
              8 meter afstand en niet alleen maar vanop kilometers afstand .
              Als je weet waar deze te vinden zijn met mogelijk een afbeelding , hun afmetingen en prijzen , laat het me dan maar te weten komen .

Mvg,
              Steve .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steve Billast Bekijk bericht
                Als je weet waar deze te vinden zijn met mogelijk een afbeelding , hun afmetingen en prijzen , laat het me dan maar te weten komen .

Mvg,
                Steve .
                't Is maar 1700mm maar allé : http://www.zeiss.de/c12567a8003b0478...2571e1002f1d7d

't wordt tijd eens je kop uit 't zand te halen Steve

Comment

Hallo Maarten T ;

Dank U om mij hierbij te helpen en ik ga zeker navraag doen betreffende de kenko 3x TC converters .
                  Hopelijk past deze kenko tussen de Nikon camera en de sigma lens .
                  Hier ga ik onmiddelijk prijs voor vragen voor de 3 (of 2) stuks ervan .
                  Dank U bij voorbaat hiervoor .

Mvg,
                  Steve .

Comment

man, doe nie mottig!
                    een 3x converter geeft je drie (vier?) stops lichtverlies.
                    3 na elkaar geven je 9 stops!

stel: je hebt een lichtsterke lens 50mm f1.4,
                    negen stops verder heb je nog:
                    1.4 - 2.0 - 2.8 - 4 - 5.6 - 8 - 11 - 16 - 22 - 32

daarmee KUN je niet meer werken!

steve,
                    zeg nu eens eerlijk:
                    steek je met ons de drraak?
                    of ben je gewoon naief?

mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Je moet hier maar eens kijken dan is uw probleem opgelost met deze lens ga je er zeker geraken en is zeer mobiel. (post 13)

http://forum.belgiumdigital.com/show...17796#p1117796

Nikon materiaal

Comment

Steve, ik heb de oplossing voor u!

Camera lenses from ZEISS stand for maximum imaging quality. For photography – whether SLR or mirrorless system cameras – millions of photographers put their trust in ZEISS lenses.

1700mm F4 dus daar kan je gerust nog een convertor opzetten zonder in de problemen te komen! Weegt een luttele 256KG dus handbagage zal er niet inzitten. Je kan deze lens bekijken/uittesten in Keulen op photokina hal 2.1, stand B010. Voila ik denk dat hiermee al uw vragen beantwoord zijn en we dit topic kunnen laten rusten
                        Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Hallo ;

Kunnen jullie mij vertellen of een 3x converter beter in gebruik is dan tegenover een 2x converter ?
                          Waarom zou deze topic moeten uitsterven ?
                          Via jullie kan ik veel te weten komen waar ik zelf niet aan denk of niet juist weet .
                          Ik zit ermee in m'n hoofd om toch ooit de Sigma 350-1200mm aan te kopen voor die 4.000 Euro (i.p.v. de Nikon 360-1200mm voor 9.500 Euro) .
                          Zou het volgens jullie mogelijk zijn om dan met deze 350-1200mm lens een 3x converter te kunnen gebruiken ?
                          Deze lens zou dan beter zijn tegenover de Zeiss lens die dus 250 kg weegt .
                          Had ook via e-mail de prijs hiervan aangevraagd maar tot heden nog niet gekregen .
                          Had die lens nu minder in gewicht gehad en toch bij prijs was dan had ik deze wel willen aanschaffen .
                          Is er nog een lens die heel ver kan dat jullie weten en toch niet te zwaar zou wegen en redelijk bij prijs zou zijn ?
                          Het max. prijs dat ik voor een lens wil uitgeven is 15.000 Euro .
                          Jammer dat de Nikon 1200-1700mm en Nikon 2000mm zoveel kosten en wegen en nergens te koop aangeboden worden .
                          Als jullie nog eens surfen en een grote lens zien staan , gelieve me dan ook inneens te weten laten komen of deze dan ook te koop is en aan welke prijs .
                          Dank U al vast bij voorbaat .

Mvg,
                          Steve .

Comment

Hier staat veel "steve" lenzen, of hoe gaan we ze noemen

Comment

Komop mensen, laat het nu eens afgelopen zijn. De foto's die ik heb gezien zijn gewoon vrij onscherpe huisjes, zwaar overstraald door opstapeling van converters op vrij matige telelenzen. Het zijn kiekjes die je voor je verdriet nog niet aan de muur zou hangen, het gaat er hier kennelijk alleen om zo veel mogelijk zien van zo ver mogelijk weg. helaas gaat dan alles tegen je werken zoals de atmosfeer, optiek enz enz.
                              Het is m.i. echt niet zo dat Steve B de naadjes van de bikinies wil zien, anders kon hij zich beter toeleggen op infraroodfotografie
                              Alleen (en ik heb het al eens eerder gezegd) de enige aanvaardbaare foto's die Steve me gemaild heeft zijn genomen met de standaardzoom op 70mm, daarboven krijgt hij compositieproblemen.
                              Het gaat dus nergens over.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

Comment

ben ook benieuwd hoor. hij heeft z'n toestemming gegeven, toch.
                                vandaag ook effe ge-pm-ed met steve.
                                ik vrees dat hij niet weet waar hij mee bezig is.
                                mm
                                ∏__|_ ∏__|_
                                "no rules, great shots"
                                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Working...
                                X