Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 360-1200mm ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon 360-1200mm ?

Oorspronkelijk geplaatst door Steve B.
    Waar en voor welke prijs kan ik een Nikon 360-1200mm zoomlens vinden ?
    Steve B.
    In de Nikon Catalogus staan er 3 genoemd:Maar in 2003 waren ze niet meer via Nikon (Inca) Nederland leverbaar:

N 360-1200 laatse verkoopprijs 10437
    AIS 360-1200 ... ... 11887

En helaas ook de AIP uit 1993 1200-1700 van 69882 Euro was in 2003 al niet meer leverbaar.

De gewone winkel kon dit soort objectieven nooit leveren. Nikon Duitsland had - heeft ze op de plank liggen voor verhuur. Alleen voor NPS. Neem gewoon contact op met Nikon Europe en vraag er naar.

Tegenwoordig zijn er betere en goedkopere mogelijkheden. Die worden hiervoor allemaal wel genoemd. Gebruik er daar een van !!

Zelf heb ik wel eens een AMX van Nikon gebruikt. Kun je je gewone objectief met 10 vermenigvuldigen. Dus een zoom 80-200 wordt dan 800-2000. Zet je er een 60mm Fieldscope op dan heb je een 4000mm.
    Zie pagina 204 van m'n Catalogus.
    Of google Nikon MX
    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Hallo Vantje ;

Zou je van deze bepaalde persoon ook het e-mail adres kunnen doormailen daar ik die niet op de website zie staan om navraag te kunnen doen betreffende de vraagprijs voor de Nikon 2000mm f11 lens ?
      Als je deze komende maand daar nog in de vitrinne zou zien staan , gelieve me hiervan dan via e-mail op de hoogte te willen brengen .
      Wat voor een statief heb je eigenlijk nodig om deze Nikon 2000mm f11 stil te kunnen houden ?
      Zou dit lukken met een Velbon 700 ?
      Dank U bij voorbaat hierop mogelijk te willen antwoorden .

Mvg,
      Steve .

Comment

Hallo Hans Braakhuis :

Sorry maar ik kan de informatie betreffende de 60mm Fieldscope om de 4000mm te bekomen niet gevonden en ook niet de pagina 204 van je catalogus .
        Zou je me kunnen vertellen waar ik deze rechtstreeks zou kunnen zien ?
        Is die bepaalde 60mm fieldscope ook op een Nikon F50 en Nikon D100 te plaatsen of niet ?
        Wat heeft men precies allemaal nodig om die bepaalde 4000mm te kunnen bekomen + wat kost het allemaal ?
        Zou het ook mogelijk zijn om hiervan afbeeldingen van te kunnen doormailen naar prive e-mail adres met bijhorende prijzen en het belangrijkste van al is fotoafbeeldingen die ermee gemaakt zijn op verschillende afstanden ?
        Ga vb. op een grote afstand staan van een bepaalde kerk .
        Neem hiervan een foto met een 35mm lens en dan al de zoommogelijkheden tot de 4000mm (als dit mogelijk zou zijn) .
        Dank U bij voorbaat hier mogelijk een antwoord op terug te willen sturen .

Mvg,
        Steve .

Comment

Zucht ..

als je met dergelijke brandpuntsafstanden foto's gaat nemen, hou je gewoon geen kwaliteit over. Doe iedereen een plezier en vaar gewoon naar de overkant van het meer.
          Nikon D70 | 18-70 | 50 | 50-500 | SB800 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arfman
            Zucht ..
            als je met dergelijke brandpuntsafstanden foto's gaat nemen, hou je gewoon geen kwaliteit over. Doe iedereen een plezier en vaar gewoon naar de overkant van het meer.
            Hier sluit ik me bij aan,

Of
            ga naar een winkel vraag een spootingscope en zet die met de camera adapter op je D50. En kijk er door heen. Kijk eens op het net over digiscoping, maar dat was hierboven al eens aanbevolen.

Ik wil wel foto's voor je maken. Ik wil wel een Spottingscope, MX set, oia voor je aanschaffen. Ik vraag 30€ per uur en reiskosten.
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Grote tele's hebben al altijd tot de verbeelding gesproken, doch ik heb ervaren dat ik sedert het digitale tijdperk met een 300 mm en occasioneel een converter meer dan genoeg heb. Ben net terug van safari (Namibië) en heb de meeste beelden met een 300/4 gemaakt, enkele vogeltjes incluis.
              Al dat te ver verwijderd is blijkt in realiteit nog nauwelijks scherp te krijgen. Indien je een antilope vanop 200 meter moet gaan fotograferen schiet je zelfs met een zogenaamde supertele veel te kort. Je kan wat uitvergroten uiteraard, maar zelfs met 10 of 12 Mpix kan dit ook niet eindeloos.
              Hoofdzaak is: probeer je onderwerp te benaderen of het nu dieren zijn of andere onderwerpen.

Grootste probleem bij supertele's blijft uiteraard de gebrekkige lichtsterkte en het vermogen om het spel stabiel te krijgen. Ik denk trouwens dat je bij een 360-1200 mm 2 statieven van doen hebt. Al bij al vind ik dergelijke objectief daardoor minder aantrekkelijk.
              Last edited by Leopard; 21 augustus 2006, 21:10.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
                Grootste probleem bij supertele's blijft uiteraard de gebrekkige lichtsterkte en het vermogen om het spel stabiel te krijgen.
                Je vergeet het belangrijkste : teveel lucht (met stof, haze edm.) tussen lens en onderwerp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steve Billast
                  Zou dit lukken met een Velbon 700 ?
                  Ik hoop zelfs niet dat ge uwe 300-800 daarop durft zetten...

Comment

Hier heb je een caddie voor nodig

1200-1700

Nikon spul

Comment

Te mooi om niet te posten in dit topic:

De nieuwe supertele van Zeiss: 1700mm f/4 voor middenformaat.

256 kilogram...

Koen
                      Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x
                      http://www.koenvangorp.be

Comment

Hallo iedereen ;

Ik ben tot een besluit gekomen om jammer genoeg de Nikon 360-1200mm lens niet aan te kopen door ten eerste al het vele gewicht hiervan .
                        Een vriendin die met fotografie werkt had ik hierover het een en ander gevraagd wat bleek dat deze niet de ideale lens bleek te zijn voor aankoop .
                        Bestaat er een kleinere compactere lens die een verdere afstand kan inzoemen dan de Sigma 300-800mm lens ?
                        De Nikon 1000mm is dan wel een kleinere en lichtere lens maar zou toch nog liever een lens hebben die verder kan .
                        De Nikon 2000mm kan dan weer verder maar is dan ook weer te zwaar en onhandig om ergens mee naartoe te nemen .
                        Bestaat er soms ergens een Nikon 1200mm lens die compact is in afmetingen en gewichten ?
                        Dank U bij voorbaat hierop een reactie te plaatsen .

Mvg,
                        Steve .

Comment

koopt u ies gewoon een telescoop
                          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

What about this little pup then...

Camera lenses from ZEISS stand for maximum imaging quality. For photography – whether SLR or mirrorless system cameras – millions of photographers put their trust in ZEISS lenses.

Comment

Tja ;

Wat kan ik anders vertellen ?
                              Ik had wel graag de Nikon 360-1200mm willen aankopen maar de verkoper kon me geen beschikbare foto's doorsturen om het verschil te kunnen zien op de gevraagde 35mm , 800mm en 1200mm afstand .
                              Als hij me deze kon toesturen en ik het verschil duidelijk kon zien of deze veel dichter kon dan kocht ik de lens .
                              Jammer dat deze verkoper ergens in Duitsland woont anders als deze in Belgie of aan de grens van Nederland woonde kon er al eens afgesproken worden daar m'n Duits niet echt goed is om elkaar te verstaan en begrijpen waarover men spreekt .
                              Hopelijk is er iemand in de toekomst dat zo een lens zou aanschaffen en mij hier meer over zou kunnen vertellen met mogelijk foto's die ermee gemaakt zijn naar me te kunnen doorsturen .
                              Ik wilde met niemand z'n voeten of kl.... spelen maar dank zij jullie ben ik toch al meer informatie hierover te weten gekomen en weet ik ook of deze goed in gebruik is of niet .
                              Jammer dat deze een gewicht heeft van 7,1 kg , als deze minder woog en hetzelfde zoombereik had wilde ik deze wel aanschaffen .
                              Kunnen jullie mij meer vertellen over de Nikon 1000mm lens en kunnen jullie mij ook vertellen of er een (compacte) Nikon 1200mm lens zou bestaan ?
                              Al vast dank U bij voorbaat als jullie nog een grotere lens zouden kunnen vinden dan de Sigma 300-800mm .
                              Had deze eens gebruikt met 2 tamron 2x converters maar zou in de toekomst trachten deze niet meer te gebruiken maar dan wel op zoek gaan naar een grotere lichtere lens die dus verder zou kunnen dan 800mm .
                              De Nikon 1000mm kan dan wel verder maar deze kan niet uitschuiven in de lengte om onderwerp in te zoemen (of wel) ?
                              Dank U al vast bij voorbaat hiervoor .

Mvg,
                              Steve .

Comment

Hallo ;

Kan er mij iemand vertellen met welke bepaalde lens je foto's zou kunnen maken van een maanlanding ?
                                Mogelijk vb. de maanwandelaars (stippen) kunnen bekijken .
                                Bestaat er een telescoop waarmee men dit zou kunnen zien en dus een ? lens die ook zo ver zou kunnen komen ?
                                Het is maar een vraag , maar deze zal jammer genoeg niet bestaan zeker ?

Mvg,
                                Steve .

Comment

Working...
                                X