Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon zoomlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon zoomlens

Hoi, ik ben op zoek naar een nikon zoomlens 80-200mm f2.8 ! Iemand nuttige adressen waar ik deze tegen de beste prijs kan vinden ofzo ? Ik lees hier veel over duitsland, kan iemand me helpen aan adressen . Mijn camera is een nikonD70s

Re: Nikon zoomlens

Ik ga meestal mijn aankopen doen in Dusseldorf. Doordat er een aantal grote fotzaken (met verzendhandel) op wandelafstand van mekaar liggen zijn de prijzen er heel goed.

Kijk eens op volgende sites

Vergeet ook niet www.cornevaniperen.nl Daar heb ik mijn 80-200 gehaald en de prijs van € 909 lag toch nog € 250 lager dan in Dusseldorf.
    http://www.cineklubrumst.be

Comment

Doe eerst wat huiswerk.
      Van het door jouw genoemde objectief ken ik wel 5 versies. Allen AF en met ED. Nieuwprijzen destijds tussen 800 en 2400 euro. Waarschijnlijk heeft dat ook een effect op de tweedehands prijs.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
        Doe eerst wat huiswerk.
        Van het door jouw genoemde objectief ken ik wel 5 versies. Allen AF en met ED. Nieuwprijzen destijds tussen 800 en 2400 euro. Waarschijnlijk heeft dat ook een effect op de tweedehands prijs.
        Leg dan mss eens de verschillen uit? De lens die ik op het oog heb is een nikkor AF-S 80-200/f2.8 ED ! Zijn er nog betere mss of wat? Ik heb namenlijk geen ervaring met nikon, en zeker niet met digitaal.

Comment

De beste zoom van Nikon in dat bereik is ongetwijfeld de 70-200 AFS VR f2.8
          Voor 1695 euro te koop bij Corné in Kerkwijk, Nederland, alwaar ik al mijn lenzen koop.
          De lens wordt desgewenst gratis opgestuurd

Comment

Ik zou bij corne die lens kopen Nikon AF 80-200 f/2.8D, welk verschil heeft die dan met de andere?

Dank u,

Super7
            D100 en nog veel wensen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moerie Bekijk bericht
              Ik zou bij corne die lens kopen Nikon AF 80-200 f/2.8D, welk verschil heeft die dan met de andere?

Dank u,

Super7
              70-200/2.8 AFS VR

- supersnelle AF + override (men mag aan de AF manueel draaien)
              - VR (stabilisator):zeer handig, maar geen must
              - wondermooie bokeh (achtergrondonscherpte)
              - kan gebruikt worden met Nikon converters
              - begint op 70mm ipv 80mm
              - zwaarder (+100 gr) en veel langer (immense zonnekap)
              - optisch quasi perfect
              - aanmerkelijk duurder

De 80-200/2.8 is eveneens een zeer scherpe lens. De AF is zeker een stuk trager dan de 70-200. Geen stabilisatie. Gebruik converters: alleen niet-Nikon.
              Wel compacter in omvang (discreter) en makkelijker weg te bergen in de fototas.

Met beide lenzen zijn schitterende beelden te maken.
              Indien je gaag sport fotografeert zou ik kiezen voor de 70-200/2.8 VR.

(Waarschijnlijk ben ik nog een aantal zaken vergeten)
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                Gebruik converters: alleen niet-Nikon.
                Bij de 80-200

Comment

Hier staat een 70-200 te koop.

T.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    70-200/2.8 AFS VR

De AF is zeker een stuk trager dan de 70-200. Geen stabilisatie. Gebruik converters: alleen niet-Nikon.
                    Wel compacter in omvang (discreter) en makkelijker weg te bergen in de fototas.
                    Euhm,

De 80-200 werkt met Nikon converters, gebruik ze met TC-17E II. Geschikt voor AFS lenzen.

"De AF is zeker een stuk trager..." ?
                    Ik de de 2 lenzen reeds gebruikt en merk geen verschil, misschien met een stopwatch dat we het verschil kunnen uitlezen maar bij gebruik merk je (ik) hier echt niks van.
                    De 80-200 is 8 mm korter en 100gr. zwaarder.

De VR is naar mijnes inziens het grote voordeel. Dus als je daar nood aan hebt dan is je keuze snel gemaakt.

gr

Hans
                    http://Carojoke.zenfolio.com

Comment

De lens wordt desgewenst gratis opgestuurd

voor die prijs mogen ze al eens iets van-de-voor-nieten opsturen

zijn idd, fantastische lenzen die 2.8 zooms van nikkon, alleen jammer dat ze allemaal rond de €1000 zitten...en denk trouwens dat je de sigma tegenhanger 70-200 2.8 niet zomaar mag afschrijven qua snelheid etc

vriendelijke groeten, dimidub
                      ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                      http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Comment

Een beetje flauw om zo vervelend te doen over "gratis" verzenden. Het is desgewenst inbegrepen in de prijs, voor rekening van de verkoper dus. Altijd nog beter dan 5, 8 10 of meer euro extra betalen en helemaal een stuk beter dan idioten die via ebay zg. goedkoop aanbieden maar zonder invoerrechten en dan ook nog 50-100 dollar vragen voor opsturen.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Ok, dus is als ik allemaal goed versta, is die VR goed voor sportfotografie! Gebruik je dan die VR ook voor panning?? Dus ik ging juist die 80-200 kopen na zo lang sparen Het zou dan beter zijn dat ik nog beetje langer wacht, en die 70-200 koop met VR! De vraag is dan, die 700 euro dat je meer betaald, is die dan dat wel waard?? Nu begin is dus wel te twijfelen é. Waarom moet dat altijd zo moeilijk zijn! Allez ja, je moet er toch lang voor sparen é. Allez ik toch!

Het nadeel is, ik heb nog nooit de 2 lenzen gezien. Buiten op foto dan, maar die zien dan bijna het zelfde uit voor mij

Super7
                          D100 en nog veel wensen!

Comment

VR is enkel om eigen trillingen op te vangen, niet ideaal voor bewegende objecten

heb al gehoord dat ze VR afzetten bij sportfotografie omdat de lens zo toch nog iets rapper focust
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moerie Bekijk bericht
                              Ok, dus is als ik allemaal goed versta, is die VR goed voor sportfotografie! Gebruik je dan die VR ook voor panning??
                              Super7
                              Voor sportfotos help VR geen zier(tenzij voor vissen )
                              Voor panning kan het wel helpen om je vertikale bewegingen te compenseren.

Hubert
                              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                              X