Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF en tussenringen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AF en tussenringen

Hallo iedereen,

Kan er mij iemand vertellen of dat de AF nog werkt met Solligor tussenringen in combinatie met een Canon 70-200/4.0?

De Canon tussenringen vind ik net iets te duur.
    Canon 7D + gLas + Flitserke + afstandsbediening + Rugzakske + allerlei....

Re: AF en tussenringen

alleszins met de 70-200 f2.8 Ex en de 80-200 f2.8 L en de 200 f2.8 L en de 100-300 f4.5-5.6 ...
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Dus waarschijnlijk ook met de 70-200/4.0

Bedankt voor het antwoord!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AlainC Bekijk bericht
        Dus waarschijnlijk ook met de 70-200/4.0
        Ja en nee. De AF zal zeker proberen scherp te stellen, maar je succes zal afhankelijk zijn van de hoeveelheid licht. Net als bij teleconverters verlies je met tussenringen licht, zodat de AF het moeilijker krijgt. Mijn vermoeden is dat je met een 12mm ring de AF op deze lens nog vrij goed zal kunnen gebruiken, maar eens je naar 25mm en meer gaat, zal het toch MF worden, vrees ik. Nu is dat voor macro op zich geen ramp want veel mensen doen het sowieso manueel.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
          Ja en nee. De AF zal zeker proberen scherp te stellen, maar je succes zal afhankelijk zijn van de hoeveelheid licht. Net als bij teleconverters verlies je met tussenringen licht, zodat de AF het moeilijker krijgt. Mijn vermoeden is dat je met een 12mm ring de AF op deze lens nog vrij goed zal kunnen gebruiken, maar eens je naar 25mm en meer gaat, zal het toch MF worden, vrees ik. Nu is dat voor macro op zich geen ramp want veel mensen doen het sowieso manueel.
          Zal vooral afhangen van het beschikbare licht. Mijn Sigma 70-300, nu niet onmiddelijk de meest lichtsterke tele-zoom, focust nog altijd goed met een Soligor 36mm tube.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

ik gebruik de combinatie 70-200 4L samen met mijn soligor tussenringen en heb tot nu toe nog nooit mijn AF gebruikt omdat die bijna altijd heen en weer blijft gaan zonder deftig te kunnen focussen... soms wil hij dat wel, maar dat moet dan een onderwerp zijn met veel contrasten en in volle middagzon
            dus ik raad je aan telkens mf te gebruiken wat tot nu toe altijd goed heeft gewerkt bij mij
            5DmkIII en wat glas

Comment

Ben het eens met MATHIAS,blijft pendelen, maar met macro is het toch beter handmatig scherp te stellen.

Comment

Bedankt allemaal voor jullie reactie.

Het is inderdaad om macro te kunnen fotograferen zonder macro-lens. En dit lijkt mij een goedkope oplossing.
                Niet dat ik het véél doe, maar het gebeurd af en toe wel eens.

Groetjes,
                Alain.

Comment

dan moet je zeker voor die tussenringen gaan. ik fotografeer ook niet zo vaak macro, maar voor af en toe volstaan ze zeker
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AlainC Bekijk bericht
                    Hallo iedereen,

Kan er mij iemand vertellen of dat de AF nog werkt met Solligor tussenringen in combinatie met een Canon 70-200/4.0?

De Canon tussenringen vind ik net iets te duur.
                    Je AF werkt wel als je het onderwerp al behoorlijk in je zoeker ziet. Denk niet dat je vanuit niets je AF werken zal. Ik gebruik ze zelf ook af en toe op de 70-200 f4 het werkt goed.
                    Je gaat 2 stops ongeveer terug. Gebruik wel een goed statief.
                    Let wel het is een alternatief, voor goede, en haarscherpe macro opnames moet je een echte macrolens hebben.
                    Last edited by drh; 23 september 2006, 09:59.
                    Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Working...
                    X