Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 360-1200mm ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon 360-1200mm ?

aub objectief blijven jongens en meisjes...
    een vraag is een vraag hé... hoe exotisch die voor ons ook mag klinken...

Comment

jaja, bergbeklimmers... een nudistenstrand zul je bedoelen
      Niet geschoten is altijd mis

Comment

Hallo iedereen ;
        Eigenlijk wilde ik ooit de Nikon 1200-1700mm zoomlens aankopen maar deze koste in het jaar 1996 al zo'n 24.800,00 Euro .
        Eigenlijk gebruik ik enkel m'n objectieven om vanop een verre afstand zeer dichtbij te kunnen krijgen .
        Tijdens een verlofperiode heeft er eens een vriend met een klein rubberbootje op een meer gevaren en hij met z'n gewoon wegwerptoestel hebben we van elkaar eens een foto gemaakt .
        Ik kon hem zeer duidelijk herkennen , tegenover omgekeerd moest ik al meerdere vergrootglazen nemen om mij op de foto te zoeken (wat ik jammer genoeg niet gevonden heb) .
        Meestal gaan we naar Oostenrijk op vakantie en dit ook meestal aan een meer .
        Toen ik deze lens nog niet had wilde ik wel eens foto's maken van de vogels die op een steile rotswand zaten .
        Vanuit een rubberbootje kon je daar toen dichtbij komen maar als men zo een duurdere lens bij zich zou hebben is dit niet zo gemakkelijk , stel je eens voor dat het bootje zou zinken dan is het daaaag dure lens .
        Dat is eigenlijk de reden waarom ik graag een lens zou willen aanschaffen die op nog een grotere afstand foto's zou kunnen maken .
        Weet er iemand waar er bijvoorbeeld de Nikon 1200-1700mm zoomlens binnen Belgie / Nederland / Duitsland / Oostenrijk te huur is ?
        Heeft er iemand van jullie al eens met deze lens een foto kunnen maken of met de 360-1200mm lens ?
        Meestal als men een oud kasteel bezoekt dan staan hier ook af en toe eens verrekijkers waarmee men vb. de personen in de verte kan zien stappen .
        Wat voor een zoomlens zou hier eigenlijk insteken ?
        Dit zou misschien ook wel op een camera bestaan .
        Weet iemand waar ik een catalogus zou kunnen verkrijgen met kleurfoto's betreffende de Sigma of Nikon 360-1200mm zoomlens en de Nikon 1200-1700mm zoomlens ?
        Deze laatste zou de moeder van alle zoomlenzen zijn maar is jammer genoeg nergens te vinden of te huren (ik zou hiermee ooit wel eens een foto mee willen maken met m'n eigen camera erop) .
        Dank U bij voorbaat voor al wie hierop een antwoord of een idee op weet wat er nog zou kunnen bestaan om een hele grote afstand zeer dichtbij te kunnen nemen .
        Met m'n vorige Nikon 500mm kon ik met de 2x converter vanop een afstand van 1,5 km bepaalde personen op een terras zien zitten maar niet herkennen en ben daarom eigenlijk over gegaan naar de 300-800mm zoomlens van Sigma en ook weer ben ik op zoek naar een grotere .
        Kan iemand mij informatie en prijzen doormailen van grotere en verdere zienbare tele of zoomlenzen ?
        Dank U bij voorbaat .
        Indien mogelijk met bijpassende foto's die er al mee gemaakt zijn .
        Dank U nogmaals bij voorbaat .

Steve B.

Comment

Als je over dergelijke brandpuntafstanden spreekt moet je toch eens een andere piste bewandelen. Ik begrijp je verlangen wel om alsmaar verder te willen zoomen, maar met fotografie materiaal stopt dit begrijpelijkerwijze aan een bepaalde brandpuntsafstand en met je 300-800 (is dit de EX versie van Sigma ?)
          zet je echt wel al op de rand van het haalbare als je die gaat combineren met converters. Ik heb ooit eens foto's gezien van een kwalitatief zeer goede Nikon 1000mm prime maar die werd toen aangeboden aan ik dacht 38.000 € (waanzin vind ik dit). Dit beestje was trouwens ontwikkeld voor militaire doeleinden en "per ongeluk" op de tweedehands markt gesukkeld.
          Twee goede alternatieven :
          Een kwalitatief hoogstaande digiscoop als de Leica Apo Televid of een Swarovski gecombineerd met een Nikon Coolpix.
          of
          Een Maksutov Cassegrain telescoop (bv van Celestron, of iets betaalbaarder de ETX serie van Meade), in ieder geval een refractor telescoop met omkeerprisma en hierop een Nikon Coolpix.
          Met deze laatste combinatie fotografeert men nebula's en je moet maar een Googlen : dit zijn de verst verwijderde objecten die vanop aarde waargenomen worden (zonder omkeerprisma dan natuurlijk )
          fotosite

Comment

Het forum zit hier vol gekke jongens(en meisjes) ik zal u eens eenserieus voorstel doen zie , u koopt voor mij al de laatste nieuwe L glaasjes voor mijn canon eos 300D ,u betaalt voor mij de reis en ik kruip voor u op de rotsen en trek al de vogeltjes die je wil ,en uw probleem is opgelost

Comment

Ik heb het even uitgerekend via de onderstaande link.

Breedte van het meer : 300 meter (Typische grootte in de Alpen, mogelijk groter)

Pasfoto hoofd : beeldhoogte 30 cm

=> ongeveer 33 000 mm nodig (drieëndertigduizend millimeter)

Ik vrees dus dat je een te positief beeld hebt van wat optiek kan doen. Er is een Canon 5200 mm f14, dat is zowat het zwaarste dat ik kan bedenken. Digiscoping is waarschijnlijk de beste oplossing.

Rollin

Comment

En denk eens na hoe je een objectief van langer dan 2 meter gaat stilhouden... wouw... en tillen!!!
                Wel geinig dat deze topic weer nieuw leven is ingeblazen.
                Nu nog een zoomlens met een 1005pk AF motor. Das pas snel.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

zuchttttttttttttttttttt
                  www.sportactiefoto.nl

Comment

Na het lezen van dit topic moet ik zeggen dat ik eigenlijk niets van de bedoeling ervan begrijp maar dat kan natuurlijk aan mezelf liggen.
                    Indien je echt een grote afstand wil overbruggen dan zal je toch ofwel gewoon dichterbij moeten komen ofwel een telescoop gebruiken zoals een celestron bijvoorbeeld. Die hebt ik zelf enkele jaren geleden nog gehad. Weliswaar niet om over een meer te turen maar eerder om de nachtelijke hemel af te speuren naar kometen, planeten en ander gruis of kleurig gas.
                    Uiteindelijk heb ik deze verkocht vanwege het fantastische weer hier in belgië.
                    Het ging over een telescoop met een spiegel van 20cm doorsnede. Kwalitatief is dat natuurlijk wel minder dan een lens van 20 cm maar iets lichter en toch ook een stuk goedkoper. Ook is dit type telescoop ( Schmidt-Cassegrain) compacter. De telescoop heeft een brandpuntsfastand van 2350mm (f/10)
                    en is verkrijgbaar met GPS.
                    Er is wel een nadeel aan verbonden. Ook al verkoopt men dit type telescopen met een tripod, de telescoop is te zwaar om trillingsvrije beelden te krijgen.
                    Om het beeld trillingsvrij te krijgen heb ik zelf een montering moeten maken en hiervoor heb ik veel beton tot op twee meter diepte moeten gebruiken.
                    Niet echt handig om op verplaatsing te doen dus.
                    Door deze constructie was ik wel in staat om trillingsvrij de ringen van saturnus te bekijken bijvoorbeeld. Voor aardse toepassingen heb ik de scoop nooit gebruikt behalve dan af en toe eens om aan vrienden te laten zien wat ze kon. Een rupsje bekijken ergens in een eik op toch wel grote afstand. Wel uitkijken dat je zo'n ding niet op de zon richt want dan kan je lekker brandstichten of onmiddelijk blind worden als je door het oculair kijkt.
                    Il caffč deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Comment

Hallo ;

Vinden jullie 9.500 Euro te veel of te weinig geld voor de Nikon 360-1200mm lens die ik ergens in Duitsland voor deze prijs zou kunnen aankopen ?
                      Deze zou dan wel zo'n 1,230 kg zwaarder zijn dan de huidige Sigma 300-800mm maar met een statief zal dit wel geen probleem zijn om stil te houden .
                      Via een kennis in fotografie zal ik op de hoogte komen of dit niet te duur zou zijn voor deze 360-1200mm lens .
                      Als zij beslissen dat dit de prijs ervoor is dan zou ik hier niet aan willen twijfelen om deze dan ook aan te kopen .
                      Daarbij zou ik dan wel de Sigma 300-800mm lens willen verkopen om de andere en grotere te kunnen aankopen en niet te veel meer bij te moeten leggen .
                      Dat ik de Sigma 300-800mm nog verkocht zou krijgen is wel een ander verhaal , maar dat zijn nog niet m'n grootste zorgen .
                      Eerst nog de andere proberen vast te krijgen .
                      De tegenstander van de Nikon 360-1200mm is de Sigma 350-1200mm lens met mogelijke Nikon vatting en deze kost maar 4.000 Euro .
                      Ik vroeg dan aan die verkoper hoe dit mogelijk was dat er prijsverschil was tussen beiden en die vertelde dat dit hetzelfde is tussen de aankoop van een mercedes en een citroen (om vb. te geven) .
                      Is Nikon dan zo duur om te vergelijken met andere camera's ?
                      Ik heb bijna alles van Nikon en tot nu toe is het voor mij toch nog niet duur .
                      Jammer dat de Nikon 1200-1700mm wel duur is voor aankoop , daar ik deze wel heel graag zou willen maar voor een gewoon als hobby fotografie te hebben wel duur in aankoop is wat nog steeds jammer is .
                      Dit is alles wat ik jullie nog wilde vragen met mogelijk hier een antwoord op terug te willen sturen wat jullie hiervan vinden .
                      Zou het een goede koop zijn of beter maar behouden wat ik nu nog maar heb ?
                      Dank U bij voorbaat .

Mvg,
                      Steve .

Comment

On topic: Ik denk dat je voor dat geld beter een 2.0x teleconverter koopt van een 200 EUR:

Wat voor camera heb je eigenlijk? Als je zou upgraden van een D70 naar een D2X dan kan je 2x croppen om zo een FOV van een 1600mm te bekomen zonder converter. Zo behoud je nog steeds 6Mp en heb je een beeldhoek die overeenstemt met een 1600mm, zonder lichtverlies te lijden. Ook waarschijnlijk een goedkoper alternatief dan je 300-800 te verkopen een een 300-1200 te kopen.
                        Volgens de site van sigma maken ze de 350-1200mm niet (meer?).

Mvg

Comment

Vinden jullie 9.500 Euro te veel of te weinig geld voor de Nikon 360-1200mm
                          Da's toch echt een weggeefprijs, niet aarzelen... direct kopen
                          Al was het maar in afwachting dat je een grotere telelens op de kop kan tikken
                          meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Tijdens de Photokina in Köln staat al jaren een tweedehands spiegellens Nikkor 2000/11 http://www.mir.com.my/rb/photography...lex/2000mm.htm te koop. DE winkel bevindt zich op wandelafstand van de Dom.
                            De lens is verschrikkelijk groot en kostte indertijd (tweedehands) 18000 euro.
                            Ik zal volgende maand eens kijken of deze supertele terug in de vitrine staat.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Mm, zo een 1200 - 1700 wordt wel sjouwen hoor met 16 kilo.

Overigens, ik zie net dat de 360-1200 ook veel met AI en AIs aansluitingen is gemaakt. Dat kan nadelen hebben omdat niet alle versies goed met de moderne camera's kunnen communiceren

Hier voor meer informatie over de 360 - 1200 http://mir.com.my/rb/photography/com.../3601200mm.htm

En hier over de AI en de F http://www.kenrockwell.com/nikon/nikortek.htm
                              Last edited by a90; 20 augustus 2006, 21:33.
                              Nikon spul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steve B.
                                Hallo Geert Alders ;

Als je echt wil weten waarvoor ik deze bepaalde lens zou gebruiken dan is dit een reden :
                                De lens die ik nu heb en de andere die ik nog zoek zou te gebruiken zijn voor meestal tijdens de verlofperiode de andere zijde van een meer te kunnen zien en omdat we meestal in de bergen op verlof gaan , dan kan ik hiermee ook vb. wandelaars zien die naar een bepaalde bergtop wandelen of klimmen met touwen zonder hiervoor zelf de berg te moeten beklimmen .
                                Zo kan ik zelf dan lekker beneden blijven en niet met het te dragen gewicht van de lens en statief zelf de berg op te moeten klimmen daar de lens met camera en statief in en aan m'n rugzak bevestigd is en dan zo'n kleine 16 kg op m'n rug hangen heb .
                                Ja de 360-1200mm weegt meer dan de sigma 300-800mm maar dat is er dan maar bij te nemen .
                                Wie kan mij een prijs toesturen van de Nikon 360-1200mm en waar is deze te vinden (liefst binnen de Benelux) ?
                                Dank U bij voorbaat hierop een antwoord te willen schrijven .
                                Mvg,
                                Steve B.
                                Join the club, maar zelf ben ik toch beginnen klimmen om te weten wat hoe die mannen zich voelen! Cursus bergsport, klimgordel, piolet, en stijgijzers en ge gaat een pak geld nog uitsparen en veel mooiere ervaringen+ fotos hebben
                                Last edited by blazor; 20 augustus 2006, 23:48.
                                Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                                http://www.racenews.be

Comment

Working...
                                X