Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 360-1200mm ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon 360-1200mm ?

Ik begrijp er ook echt niets van, ik heb de converter bij de 400 weggedaan, ook al kreeg je best scherpe foto's, je kunt in de praktijk erg weinig met langer dan 400/600.
    Als je nou eens met een D2x de 2x crop gebruikt, dan wordt de lens die je hebt ook al onmogelijk lang, maar nogmaals ik heb geen idee welke kwaliteit er artistiek gehalte je nastreeft, maar zonder een statief van 30 kilo houd je dat spul niet stil genoeg.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

er is nog een elegante oplossing in de modelbouw: daar vindt je nu telegeleid vliegtuigje (spanwijdte 5 meter) met ingebouwde camera en videocontrol)

Henri
      lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
        er is nog een elegante oplossing in de modelbouw: daar vindt je nu telegeleid vliegtuigje (spanwijdte 5 meter) met ingebouwde camera en videocontrol)

Henri

je kan een UAV idd modelbouw noemen
        foto als spiegel of als venster?

Comment

Je weet toch dat spioneren verboden is in zowat alle landen, toch?

Als ik je verhaal zo lees lijkt het me meer alsof je iemand wil bespioneren. Een ex-vrouw, ex-lief, iemand met veel geld om te kunnen chanteren?

Ik vraag me echt af wat je met zulk materiaal moet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
            Dat komt waarschijnlijk goedkoper uit dan zo'n lens .
            En dat mag dan al een serieuze boot zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Alders
              Je weet toch dat spioneren verboden is in zowat alle landen, toch?

Als ik je verhaal zo lees lijkt het me meer alsof je iemand wil bespioneren. Een ex-vrouw, ex-lief, iemand met veel geld om te kunnen chanteren?

Ik vraag me echt af wat je met zulk materiaal moet...

't Zal voor in Cap d'Agden zijn zeker?
              | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                En dat mag dan al een serieuze boot zijn
                En als hij dan later de lens toch nog koopt om een pasfoto te maken van iemand aan de Britse kust is hij zeker dat het bootje niet zinkt vanwege de lens

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

ben ook erg benieuw wat je met ZOOOO veel mm's moet!
                  misschien kun je een spionage sataliet kopen van de russen of zo!
                  of als de hubbel vervongen moet worden dat je die voor een prikkie kunt kopen
                  Last edited by falerossi; 15 augustus 2005, 18:59.
                  Canon EOS 1D Mark III | 70-200 2.8 | 1.4 & 2x converter | 24-70 2.8 | www.sport-picture.nl

Comment

Hallo Geert Alders ;

Als je echt wil weten waarvoor ik deze bepaalde lens zou gebruiken dan is dit een reden :
                    De lens die ik nu heb en de andere die ik nog zoek zou te gebruiken zijn voor meestal tijdens de verlofperiode de andere zijde van een meer te kunnen zien en omdat we meestal in de bergen op verlof gaan , dan kan ik hiermee ook vb. wandelaars zien die naar een bepaalde bergtop wandelen of klimmen met touwen zonder hiervoor zelf de berg te moeten beklimmen .
                    Zo kan ik zelf dan lekker beneden blijven en niet met het te dragen gewicht van de lens en statief zelf de berg op te moeten klimmen daar de lens met camera en statief in en aan m'n rugzak bevestigd is en dan zo'n kleine 16 kg op m'n rug hangen heb .
                    Ja de 360-1200mm weegt meer dan de sigma 300-800mm maar dat is er dan maar bij te nemen .
                    Wie kan mij een prijs toesturen van de Nikon 360-1200mm en waar is deze te vinden (liefst binnen de Benelux) ?
                    Dank U bij voorbaat hierop een antwoord te willen schrijven .
                    Mvg,
                    Steve B.

Comment

Koop toch een verrekijker! of beter nog een telescoop. Er is toch geen enkele reden om van zulke standpunten ook nog foto's te maken. imho kun je er qua compositie, expressie, kleur, contrast enz helemaal niemand blij mee maken, dus ik zou zeggen: kijk en geniet maar val er een ander niet mee lastig!
                      En je uiterst formele taalgebruik is hier ook helemaal niet nodig.
                      Wat ik wel moet opmerken is dat je doorzettingsvermogen hebt, want deze topic duurt al weken. Doorzettingsvermogen heb je dus, maar ben je zelf te lui om ook de bergen in te gaan, speelt de leeftijd een rol of wil je het liefste met een tank door het centrum van je geboorteplaats gaan rijden?
                      Last edited by Spanjaart; 18 september 2005, 01:44.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Een telescoop lijkt me de beste oplossing, neem een Celestron (de beste) ... een Nexstar met GPS bijvoorbeeld (dan weet je ineens waar die "wandelaars" zich precies bevinden op de bergflank) of waarom geen C20 astrograph (3454mm), voor 57.000 euro ben je er van af. Maar goed nieuws ... BTW reeds in.

Met de C20 kan je meteen ook de neusharen van de wandelaars tellen aan de andere kant van het "meer" ...

Good luck ...

En ga in vrede ...

Comment

Met de C20 kan je meteen ook de neusharen van de wandelaars tellen aan de andere kant van het "meer" ...
                          Voor 57 000 EUR geef ik een lichtsterke 50mm prime en moogt ge vlak voor mijne neus mijn neusharen fotograferen en tellen.

Mvg

Comment

Ik zou geen lens kunnen bedenken waarvoor sterker geldt: het bezit van de zaak is het einde van het vermaak.
                            Hoe kom je er trouwens bij dat als je alles in een rugzak stopt en je gaat gewoon tussen de wandelaars lopen, dat je dan nog steeds 16kg apparatuur nodig hebt voor een aanvaardbare foto?
                            Neem het aanbod van Scientist aan of zoek een leuke macro lens. Edwin Bax heeft nog een heel mooie gloednieuwe Sigma 180mm macro lens te koop. Voor 435 eurootjes kun je de neusharen van de wandelaars en klimmers van dichtbij fotograferen, maar wel op zo'n afstand dat het niet opdringerig wordt.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

Comment

de sherpa's uit de himalaya zijn uitstekende dragers en bergbeklimmers ,ze zijn altijd te huur ook

Comment

Euhm ... mijn reactie was wel ironisch bedoeld ...

Comment

Working...
                                X