Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wat moet je daar dan mee?
Je krijgt zware compositie-, focus- en scherpteproblemen.
De lichtsterke is 1/11 op zijn best en qua resolutie zal het ook geen wereldlens zijn.
Wat wil je ermee doen?
Hallo beiden ;
Ten eerste wist ik niet of iedereen dit kon lezen daar er in het begin alles in het Engels stond en niet alles onmiddelijk begreep .
Voor de moment ben ik in het bezit van een Sigma 300-800mm zoomlens en zou dus wel eens een grotere lens willen zien waarmee ik dan nog een verdere afstand zeer dichtbij zou kunnen nemen .
Deze bepaalde lens zou ik meerendeels gebruken met verlof om de andere zijde van een meer te kunnen bekijken en om naar een dieper gelegen dal te kunnen kijken .
Eigenlijk zou ik een lens willen zien (of ook aan te kopen) waarmee men bijvoorbeeld vanop een afstand van 1000 meter of liefst meer vb. een pasfoto van een persoon zou kunnen maken (om maar een voorbeeld te geven) .
De bedoeling hervan is vb. de bepaalde persoon aan de andere zijde van het meer duidelijk te herkennen .
Kunnen jullie mij een type lens toesturen waarmee dit zou kunnen en deze zou wel op een Nikon F50 of een Nikon D100 camera moeten passen ?
Dank U bij voorbaat hierop een antwoord op terug te willen sturen .
Mvg,
Steve B.
Ik zou zeggen; neem een 80-400VR + 2x pro converter van soligor/kenko, dan heb je 800mm en kun je zonder statief iedereen aan de overkant van en bescheiden meer herkenbaar op de foto zetten.
Waarom niet aan de overkant van een plein, een singel of een gracht?
Wat jouw oog niet ziet, ziet je lens.
Jij wordt nog beter dan een verrekijker!
Die VR helpt trouwens echt. Als je geluk hebt met je objectief/converter heb je alleen nog maar focus- en compostieproblemen! Brrrr.
Ik heb al vermeld dat ik in het bezit ben van een Sigma 300-800mm zoomlens met Nikon vatting (dus heb al een 800mm lens) , deze gebruik ik ook met een Sigma 2x converter , maar zou toch liever nog een grotere lens willen zien of zelfs aan te kopen .
Als jullie bepaalde lenzen zouden aanraden , zouden jullie mij dan ook foto's die met die bepaalde lens genomen zijn kunnen doormailen + ook een foto van de huidige afstand dat je ervan afstaat ?
Wat betreft de 1000mm spiegelreflex is misschien wel een goede lens , maar met de 2x converter zou deze een slechter doorkijkzicht hebben dan tegenover de lens die ik nu heb (dit heeft een fotohandelaar me zelf verteld) .
Kunnen jullie mij tevens informatie toesturen betreffende de Nikon 1200-1700mm zoomlens , daar ik al lange jaren ervan droom om ooit deze lens eens in het echt te kunnen zien , daar het ook een droom is om deze in bezit te hebben ?
Sturen jullie ook hierop een reactie op terug ?
Dank U bij voorbaat .
Comment