Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-75/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron 28-75/2.8

Mijn 28-75 f2.8 moet jammer genoeg terug naar de leverancier. Een(zelfde) helft van de foto's is steeds geblurred onder een diafragma van 6.3. Dacht eerst aan de cam, maar men andere lenzen hebben het nie dus .....

Dit is een jammere zaak, temeer omdat een "antieke" Minolta 28-135 f4-4.5 volledig de draak steekt met de Tamron.

Enfin, afwachten maar hoe De Beuckelaer reageert ...... lens komt nl uit Duitsland maar heeft wel degelijk Europese garantie .... ik ben benieuwd.

Comment

Tom,
      Hoe ga je tewerk voor je reparatie? Ik heb deze lens ook uit Duitsland en ik vind dat ze soms duidelijk front focussed (enkel als afstanden > 2m zijn heb ik de indruk), niet in de mate dat het zou te zien zijn op 10x15 prints maar toch ... ik zou ze eens willen binnendoen. Via hun website vind ik enkel amerikaanse service punten.

Over de vraag dan:

- verwacht geen wonderen van de AF. Deze is even traag als die van de kitlens, en minstens even luidruchtig.
      - zeer mooie kleuren was het eerste dat mij opviel, minder "flets" dan te kitlens
      - tov kitlens is die 2,8 een plezier waar het nodig is
      - scherp, maar op mijn kopie last van front focus en kdenk niet dat het aan mij ligt.

Comment

Als ik dit hier lees is bijna iedereen content over de Tamron 28-75mm, alhoewel, er zitten toch blijkbaar ook minder goeie exemplaren tussen. Je moet maar de pech hebben zo'n exemplaar te treffen. Als je dan nog je garantie kan doen gelden komt alles dan nog goed, maar toch, het geeft altijd bijkomende last.
        Daarom ben ik van mening dat, maar dit is dan weer eens persoonlijk, 500 tot 700 € meer besteden aan topkwaliteit verspreid over verschillende jaren altijd rendeert. Hogere wederverkoop indien nodig, en weinig of geen problemen. Met mijn toplenzen uit eigen stal heb ik tot nog toe geen enkel probleem, noch op technisch- noch op compatibilteitsvlak. Ooit éénmaal gezondigd met een converter 1.4 van Kenko : toch wel problemen zeker met mijn 70-200mm 2.8... Je kan misschien ook redeneren dat, indien een lens het niet meer doet, je er voor de prijs van een top-exemplaar drie andere koopt.
        Natuurlijk, ieder zijn mening hierover, maar dit wordt hier misschien wel eens te weinig benadrukt : kwaliteit heeft zijn prijs ! En neen, ik heb geen aandelen in de sektor...

Groetjes,
        Pol
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

na de aankoop je afvragen of je de juiste keuze nam .. goe bezig!

maar je hebt geluk: dit is een prachtlens

Comment

Deze lens heeft toch ook een macro functie.
            Stelt dat wat voor? Verder optisch gezien weet ik door de reviews dat dit de beste lens van tamron is en zeker net zo goed als de 24-70L en de nikon 28-70.
            Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tijs_a
              Deze lens heeft toch ook een macro functie.
              Stelt dat wat voor? Verder optisch gezien weet ik door de reviews dat dit de beste lens van tamron is en zeker net zo goed als de 24-70L en de nikon 28-70.
              Je kan vrij dichtbij scherpstellen met die lens, maar een echte macrolens is het zeker niet.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Of de 28-75 van Tamron kan tippen aan de 24-70L ... mja heb er nog m'n twijfels over, maar ben toch zéér tevreden van die Tamron, en ik heb nog centjes over voor een externe flash en een breedhoek a la 12-24, en dan steek ik nog geld in m'n zakken

Van de macro zou ik me niet te veel voorstellen...

En zoals Visio al aanhaalt vind ik het ook bizar dat je eerst een aankoop van ruim € 300 doet, en je dan gaat afvragen of het de juiste keuze is heb jij zo'n boompje waaraan euro-briefjes groeien misschien

Comment

Voor diegene die zich ongerust maken : Ik had op andere forums al (goede) commentaren gelezen over deze lens en ook op pbase fotokes bekeken die gemaakt zijn met die lens voordat ik ze bestelde. Was dus geen sprong in een zwart gat. Was alleen nieuwsgierig wie hier op BD allemaal zo'n lens in zijn arsenaal zitten heeft . En moest ik genoeg eurokes hebben zou er wat meer L-glas zitten in mijn collectie

Comment

Ik heb de lens pas verkocht omdat ik deze range niet zoveel gebruik.
                    Als ik moet kritiek geven :

1. De zonnekap is speelgoed en kan niet stevig bevestigt worden
                    2. De signatuur zegt wel 'macro' maar het is helemaal geen macro lens
                    3. De lens wordt langer bij het uitzoomen dus is minder solider dan bv.
                    Nikkor of Tokina in dezelfde range.

Voor de rest doet dit beestje zijn best voor zijn prijs.
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                      De zonnekap is speelgoed en kan niet stevig bevestigt worden
                      Bij mij klikt die toch vast zoals bij elke andere lens hoor...

Comment

UPDATE : Lens mag vandaag binnengebracht worden bij een fotohandel, en gaat morgen naar De Beuckelaer. Wss zit een van de lenzen niet goed, of moet vervangen worden. Duurtijd 2 a 3 weken. Voorwaarden waren origineel factuur of aankoopbewijs bijvoegen. Kleine voetnoot, Tamron geeft dus WERELDWIJDE garantie, dus zelfs USA lenzen oid worden ter herstelling aanvaard.

Wat de commentaar betreft tov de stevigheid : bij een lens die een kwart of een derde kost tov de originele van een merk (of het nu Minolta, Canon of Nikon is) mag je NOOIT dezelfde bouwkwaliteit verwachten. Dat is nu eenmaal inherent aan het prijskaartje. (Tokina is mss een uitzondering hierop)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                          Sigma 18-50 f2,8 EX DC Die is ook heel goed .

Ik heb zelf de Tamron 28-75 f2,8 en de Sigma 18-50 f2,8 EX DC. Die lenzen zijn allebei heel goed.
                          Sigma 18-50 f2,8 EX DC wordt geleverd met zonnekap en lenskoker
                          Dit is een bijzonder fijne lens, en helemaal niet te vergelijken met de kitlens. Veel beter glas, degelijk, snel en goed scherp.
                          Hij is vergelijkbaar met de 17/40 L soms nog beter, behalve de prijs dan. Momenteel te koop voor 410 pleuries
                          link naar een test : http://www.jasonlivingston.com/sigma-review/
                          En om te zien welke foto's deze lens trekt:

Nog een test site: http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=37&page=2

mvg, drh
                          Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Die Tamron 28 - 75 Tamron is een prima lens. Heb 'm zelf als vervanger van de kitlens. Die kitlens zit overigens nog gewoon in de rugzak voor het geval dat. Ja, de lens wordt langer maar voelt dan nog solide aan. Interne focus dus de buitenste ring draait niet mee. Je krijgt er een mooie "flowershape" zonnekap bij (Die overigens stevig vastklikt) en je hebt 2.8 over het hele bereik en is mede daardoor erg fijn om mee te werken. Scherpstelling is vlot en secuur. Ga je vast geen spijt van krijgen.
                            Groet,

Gerard

Comment

Absoluut dezelfde opinie: schitterende lens! En de kitlens, die blijft in elk geval, maar ik kan niet zeggen dat ik hem dikwijlls gebruik. De afgelopen vakantie heb ik echt genoten van de tamron!
                              Is this the real life? Is this just fantasy?
                              Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Ik heb de lens zelf als vervanging voor de kit lens. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een zeer scherpe goede lens is.

Die mindere build die de lens zou hebben ten opzichte van gelijkwaardige cannon lenzen zie ik niet zo. De lens is zolide gebouwd en goed van gewicht.

Overal wordt deze lens gezien als een topper in zijn range. Jammer dat de groothoek op een d-slr (cropfactor 1.6 / 1.5) volledig verloren gaat. Om dat gat op te vangen is er natuurlijk een tweetal goede opties (tamron 11-18 en tokina 12-24) met een redelijke prijs. (of voor de beter vermogende (canon 10-20))
                                "Cause you fucked the Middle East, and gave birth to a demon" - Immortal Technique © 2004
                                [20d] [tamron 28-75/f2.8] [canon ef 50/f1.8 II] [canon ef 70-200/f4 L USM] [cf/tas/filters/imagetank]

Comment

Working...
                                X