Ik heb mij gisteren de Tamron 28-75/2.8 AF SP XR DI L ASP IF Macro besteld bij top-foto (319 euro) als standaard lens ter vervanging van de 18-55 kitlens voor op mijn canon eos 350d. Is dit een goede keuze vinden jullie ? Zijn er hier nog mensen die deze gebruiken ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tamron 28-75/2.8
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Tamron 28-75/2.8
Zeer goede lens, ik heb ze zelf niet, maar ze staat hoog op mijn verlanglijstje. Volgens de mensen die ze hebben, kan deze lens de concurrentie met de veel duurdere Canon 24-40 f2.8L aan.Tussen 18-28mm zal jou kitlens echter moeiteloos beter zijn.
Ik zou de kitlens dus zeker nog niet weggooien, 28 mm is echt niet zo breed op een 350D.
-
Ik heb die Tamron zelf ook, en dat is een heel goede lens. Maar of die echt de kitlens vervangt, daarvoor heeft ze wel wat te weinig breedhoek. Hou dus de kitlens ook maar bij, want soms zal je die ook nodig hebben.
De Tamron 28-75 f2,8 is voor zijn prijs waarschijnlijk de beste (scherpste) zoomlens die er te koop is, ik heb er nog niet veel negatieve berichten over gelezen.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Pracht van een lens, optisch zeer goed, bouwkwaliteit zeer goed ( niet vergelijken natuurlijk met de gelijkaardige Nikkor ( the Beast noemen ze die in de USA )), lichtsterk en kwaliteit/prijs verhouding de beste zoomlens in het korte bereik die je je kan aanschaffen.
Vorige vrijdag beroepsfotograaf over de vloer gehad, hij zei dat deze lens na de Nikkor, de allerbeste in zijn bereik was.There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
-
Ik ben ook niet van plan om de 18-55 kitlens weg te doen maar de tamron zal standaard erop komen zitten bedoel ik.
Comment
-
heb ze ook ,een prima lens maar hou die kitlens maar bij ze zal nog vanpas komen.Groetjes
http://www.vehe.be
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337Ik ben aan het twijfelen tussen deze en de Sigma 18-50 f/2.8 die ook een gelijkaardige super prijs/kwaliteit-reputatie begint te krijgen..
Ik heb zelf de Tamron 28-75 f2,8 en de Sigma 18-50 f2,8 EX DC. Die lenzen zijn allebei heel goed.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Nog een vraagje, is een zonnekap nuttig op zo'n lens ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door machbNog een vraagje, is een zonnekap nuttig op zo'n lens ?, en je kan die best altijd gebruiken. Alleen als je met de ingebouwde flitser werkt, dan is het mogelijk dat de zonnekap in de weg zit.
Als je een gewone Canon-lens koopt (alleen bij de duurdere "L"-lenzen krijg je die erbij), dan moet je die apart bijbestellen, maar bij die Tamron leveren ze die er gewoon bij.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
-
-
Wel, ik ben zo'n beetje aan het rondkijken voor een 2.8 zoomlens een mijn eerste gedacht was de Tamron. Nu ik nog een beetje verder gekeken heb ga ik toch voor die Sigma 18-50 mm gaan denk ik...
Heb over beide lenzen zeer goeie reviews gelezen (gebruikers ervan op dit forum kunnen dit beamen). Voor mij persoonlijk geeft die 18mm toch de doorslag.
Enfin, nog even sparen
Perfect zou 18-70 mm 2.8 zijn, maar dat bestaat niet zeker??
Comment
-
Ik vermoed ook dat een 18-50 véél meer zin maakt dan een 28-75. Die 18-50 kan je dan later perfect koppelen aan een 70-200, met die 28-75 moet je dan nog steeds je breedhoek invullen, en 28-75 is wat mij betreft geen 'all-round' focal range
sugar
Comment
-
Ik heb ook de Tamron 28-75 en ben geweldig tevreden. De foto's zien er geweldig goed uit en de lens voelt ook zeer goed aan. Aangezien ik vooral mensen fotografeer, zit deze zowat 95% van de tijd op mijn toestel. Mijn kitlens komt er nog heel zelden op.
Net terug van een weekje Frankrijk en daar heb ik voor het eerst sinds weken de kitlens een paar keer gebruikt. Hoewel ik voor de Tamron best tevreden was over de kitlens (gezien de prijs), kan ik nu nog moeilijk leven met het kwaliteitsverschil tussen de 2 lenzen. 'k Zal maar beginnen te sparen voor een groothoek met dezelfde kwaliteit als de Tamron zeker.
Comment
Comment