Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoek lens voor een 350D voor sport gebruik.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zoek lens voor een 350D voor sport gebruik.

Lo,
    de tijd van aankoop begint af te korten
    De body staat vast = Canon 350D (zonder kitlens)

Hoofdgebruik van gezochte lens zijn actiebeelden (mtb), beelden zullen respectievelijk getrokken worden tussen de 4 en de 20m.
    Rekeninghoudend dat de foto's 80% in het bos genomen zullen worden (iets donkerder)
    Graag zou ik wel een beetje willen kunnen zoomen. (bv een zware klim, ge staat op een 7tal meter en ge wilt dat zwaar aangetekent gelaat mooi in beeld brengen.

Ik steek liever iets meer geld in de lens dan een soort 'all-round' te kopen en dan moeten boeten op scherpte bv.
    1 xtratje zou heel tof zijn, nl macro stand.

Budget tot 350€ (indien de perfecte lens een uitzondering tot 4OO€, maar echt niet meer)
    Ben maar een simpele beginner en bouw liever op...

Of is het interesanter om de kitlens er toch bij te nemen enzo en zo dus de mogelijk hebben om een preciezere lens te kopen voor dit doelgebied?

P.S. ik hoop dat ik weer niet de zoveelste terugkerende vraag stel, maar als leek ken ik er niet veel van daarmee

Groetjes Nico
    350D - kitlens - Tamron AF SP 28-75/2.8 - ...

Re: Zoek lens voor een 350D voor sport gebruik.

Is inderdaad als vraag al regelmatig aan bod gekomen... 1 keer per week ofzo

Zou kitlens erbij nemen, prima lens, voor zijn prijs...
    Vb> foto's met kitlens gepakt...
    Drie opnamens, genomen op Iles Des Saintes, parel in de Antillen... :G of :B Groeten Jo

Of ze goed zijn? Smaken verschillen... Maar dit is genomen kort nadat ik men dslr had aangeschaft... Sindsdien heb ik wel wat beter materiaal gekocht... En mijn fotos zijn zeker verbetert... Maar of ik er nu echt met mijlslaarzen op ben vooruit gegaan? Beter materiaal laat je vooral toe in slechtere lichtsituaties toch nog geslaagde fotos te maken. Maar met een kitlensje, kom je met genoeg licht ook wel ver hoor...

Kennis die professioneel fotograaf is zegt wel eens:
    "Het is niet het APPARAAT, maar wie er achter STAAT..."
    Denk dat daar veel waarheid inzit...

In het begin heb je echt niet meer nodig... En vergeet niet dat digitale fotografie valt en staat met de bewerking achteraf...

Heb hier echt al prachtige fotos gezien van mensen met beperkt materiaal, terwijl je het omgekeerde ook tegenkomt...

Om op je andere vraag te antwoorden:
    Een gewone telezoom, zal je wel hebben voor 350 euro
    Een lichtsterke korte zoom (20-80mm) ook wel voor die prijs...
    Een lichtsterke telezoom, waar jij op aanstuurt, kost al gauw het dubbel.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten
    Jo
    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Je noemt geen budget, maar het eerste wat in me op kwam bij het lezen was de EF 70-200 f2.8 al dan niet met IS.

Maar da's een dure Je zou ook de Sigma variant kunnen overwegen.
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nico_mtb
        Lo,

Budget tot 350€ (indien de perfecte lens een uitzondering tot 4OO€, maar echt niet meer)
        Ben maar een simpele beginner en bouw liever op...

Groetjes Nico

Stond er ergens tussen...
        350D - kitlens - Tamron AF SP 28-75/2.8 - ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nico_mtb
          Stond er ergens tussen...
          Oeps , la maar dan

Overigens met dit budget zit er een hoop spanning tussen je wensen en wat de lenzen in deze prijsklasse je kunnen bieden. De meeste lenzen laten het juist op lichtsterkte afweten in deze prijsklasse.
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
          X