Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-75/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron 28-75/2.8

UPDATE 2 :

Gisteren naar de handelaar geweest om men terug lens op te halen.
    De Beuckelaer heeft me een nieuw exemplaar gegeven, dus probleem opgelost. Heeft ongeveer een 3tal weken geduurd.

Comment

Jep,

Ik heb deze lens sinds kort ook en de zonnekap zit er voor wat mij betreft ferm vast op.

Voor mij persoonlijk is het zoombereik ideaal, ik mis geen extra groothoekbereik omdat ik veelal foto's trek van mensen en ik liever "meer detail" zie dan "meer volk" op het plaatje.

Heb de lens voor het eerst gebruikt op de shoot van het middeleeuws kampement in Aarschot en ben echt wel tevreden van de scherpte. (zie dat topic op "waarheen vandaag")

Heb ook even getwijfeld tussen Sigma en Tamron en heb toen ik de Tamron ging afhalen Ingo van Top-Foto z'n mening gevraagd over keuze tussen deze twee. Hij vond in dit zoombereik de Tamron net iets beter, maar wat de echte groothoek betreft geeft hij dan weer de voorkeur aan Sigma boven Tamron. Ik heb na het lezen van wat reviews de indruk dat het vooral om "gebruikersvoorkeur" draait , eerder dan om technische verschillen.

Soit, voor diegenen die geen geld verdienen met hun hobby (en een bak wit glas kunnen samenstellen) is dit een mooie lens voor een correcte prijs , denk ik....

Groeten,
      Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
        Ik heb de lens pas verkocht omdat ik deze range niet zoveel gebruik.
        Als ik moet kritiek geven :

1. De zonnekap is speelgoed en kan niet stevig bevestigt worden
        2. De signatuur zegt wel 'macro' maar het is helemaal geen macro lens
        3. De lens wordt langer bij het uitzoomen dus is minder solider dan bv.
        Nikkor of Tokina in dezelfde range.

Voor de rest doet dit beestje zijn best voor zijn prijs.
        1. Je moet de zonnekap doordraaien tot ze vastklit. Op het einde moet je dus iets meer kracht zetten. Het heeft ook even geduurd voor ik dit door had, maar dan zit ze ook echt vast.
        2. Dit doen Sigma en Tamron constant. Het is inderdaad geen 1:1 macro, maar 1:3, wat aanzienlijk meer is dan gelijkaardige lenzen van Canon.
        3. Dit doen sommige L-lenzen van Canon ook. Nikkor heb ik geen ervaring mee. Tokina valt soms spontaan uiteen...

Comment

Working...
        X