Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als geld geen rol zou spelen (portretlens)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Als geld geen rol zou spelen (portretlens)

Hi,

Als jullie een portretlens uit zouden mogen zoeken voor op een digitale Eos, en geld zou geen rol spelen, wat zou dan jullie keus zijn en waarom?

Zoom of een prime?

Ben benieuwd!
    Groetjes, Ebbie
    mijn foto-log

Re: Als geld geen rol zou spelen (portretlens)

als geld geen rol zou spelen?
    een Nikon D2X met een 85mm F1.4
    weg die Canon zooi.... effe olie op het vuur gooien he...
    haha
    Met vriendelijke groeten,
    Ronald
    www.konings.biz

Comment

Nu hoeft een goede portretlens niet zo duur te zijn hoor.

De EF 85 mm F1.8 USM bijvoorbeeld is een prima lens waar ik zeer tevreden over ben en deze kost om en bij de 370 Euro, das nu toch niet overdreven hé.
      Ik gebruik deze lens vooral in de studio op een 1D-Mark II, voor buitenopnames van modellen, dus als je wat verder van je model kan afstaan is de 135 mm F 2 L USM ook een dijk van een lens. Voor de 1.6 sensors is de 24 of de 28-70mm L USM ook een aanrader, die komen er met 70 mm terwijl voor een 1.3 sensor de 70 mm soms net iets te weinig is.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ebbie1971
        Hi,

Als jullie een portretlens uit zouden mogen zoeken voor op een digitale Eos, en geld zou geen rol spelen, wat zou dan jullie keus zijn en waarom?

Zoom of een prime?

Ben benieuwd!
        Ik zou nie twijfelen .. 85mm f1.8
        kijk hier eens voor wat voorbeelden: http://www.pbase.com/thejaybird/us
        dan vraag ik me af waar dat L glas nog voor dient.

Comment

Mooie link norab met wereldplaten die laten zien wat de 85mm kan in goede handen. Deze fotograaf laat tevens zien dat het ook met een sigma 15mm fisheye zou kunnen...
          Mijn Foto's

Comment

Op cropfactor 1.6 (20D en anderen) een 50mm F1.4, is dat geen goede keus?
            Mvg
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Wat denken de kenners van die Canon 50mm 1.8 II ... leuke prime om mee te beginnen? Voor € 85 kan een mens niet sukkelen natuurlijk

ps: ik heb 'slechts' 3 megapixels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                Wat denken de kenners van die Canon 50mm 1.8 II ... leuke prime om mee te beginnen? Voor € 85 kan een mens niet sukkelen natuurlijk

ps: ik heb 'slechts' 3 megapixels
                Voor portretten val ik het meest terug op mijn 50/1.8 I en 85/1.8... Met die 50mm kun je in elk geval niet verkeerd doen.

Soms neem ik ook wel eens protretten met m'n 70-200/4.0... Vooral handig als je buiten bent, en dan kun je de foto's van kinderen minder "gemaakt" houden, want dan zien ze wat minder dat je foto's aan het nemen bent (enfin dat werkt toch het best met onze oudste )
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Als geld echt geen probleem zou zijn? 85 mm f/1.2L. Het verschil tussen de f/1.2L versie en de f/1.8 versie is miniem, en imho het verschil in prijs niet waard, maar als geld toch geen probleem is ...

Bij de 50 mm lenzen geldt hetzelfde. De 50 mm f/1.4 is een verschrikkelijk goede lens, maar de meerprijs boven de f/1.8 versie niet waard.

Ik zou dus zelf de 85 mm f/1.8 en de 50 mm f/1.8 kopen. Als geld geen probleem is ga gewoon voor de 85 mm f/1.2L en de 50 mm f/1.4. Je kan sowieso niet mis doen met deze lenzen te kopen.

Comment

85 mm / 1.2 L
                    http://www.dullaert.net

Comment

Als geld geen rol speelt, zal de Canon 24-70 f2,8L ook niet slecht scoren, en die is dan wel ruimer inzetbaar.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Nog eentje aan de lijst toevoegen: 100/2.8 macro.

Niet meteen een studiolens voor een 1.6 crop sensor, maar wel zeer aan te raden op een 1.3 crop of op die momenten dat je ofwel van net iets verder wil fotograferen, ofwel een nauwer portret wil maken.

Voor de rest kan ik alleen maar beamen dat een 85mm een schitterende brandpuntsafstand is voor dit soort werk. De 50mm is naar mijn smaak iets te kort, of net doenbaar op een 1.6x.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

De ideale portretlens? 85L.

sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Als geld géén rol zou spelen... Nooit twijfelen, BESTE portretlens en zelfs, één van de beste Canon lensen ooit gemaakt... 135mm f2 L USM!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Soenens
                              Als geld géén rol zou spelen... Nooit twijfelen, BESTE portretlens en zelfs, één van de beste Canon lensen ooit gemaakt... 135mm f2 L USM!
                              Op een 300D wordt dat een 216mm, dan moet je wel heel ver van je model af staan om portretjes te maken.
                              Ik heb mijn 100-400L ook al gebruikt om portretjes te maken (op 400mm) omdat ik toen niet dichter bij kon komen.
                              Maar die lens zou ik toch niet echt als portretlens aanraden .
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X