Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mondjesmaat wordt hij al geleverd.
Heb er eentje op ebay.de zien staan die heel snel weg was.
De prijs was 449 euro, dus de prijzen in de winkel zal wel zo rond de 500 euro liggen.
Op een japanse site waren wat testfoto's te zien en dat zag er heel behoorlijk uit. Wel last van CA, maar dat heeft de 2x zo dure nikon ook...
Het voordeel tov de sigma is dat hij 77mm filters gebruikt.
Edwin
Gaat dit over de 12-24 lens van tokina? Ik hoop dat deze een goed alternatief biedt voor de in mijn ogen overprijsde nikkor en sigma, gezien de optische prestaties.
Dit is een onleesbare site maar wel testshots link
Gaat dit over de 12-24 lens van tokina? Ik hoop dat deze een goed alternatief biedt voor de in mijn ogen overprijsde nikkor en sigma, gezien de optische prestaties.
Dit is een onleesbare site maar wel testshots link
Hij bevalt me uitstekend Peter...
Heb ooit de sigma 12-24 gehad en deze weg gedaan omdat ik de filterrand te groot vond. Bij de tokina kan ik gewoon m'n 77mm filters gebruiken. De lens maakt scherpe foto's op m'n D70. Hij heeft wel iets meer vertekening dan de sigma, maar dat heeft de nikon ook...
Er is nog een thread over de tokina geweest: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=71232 Daar heb ik wat voorbeeld foto's gepost en links naar foto's op ware grootte.
De zonnehoed is bij een beetje tegenlicht wel een vereiste ivm flare. Dit is soms lastig bij gebruik van een circ.pol.
groetjes Edwin
Comment