Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft de Tokina AT-X PRO 4/12-24 mm SD(IF) DX ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie heeft de Tokina AT-X PRO 4/12-24 mm SD(IF) DX ?

Hallo,

Momenteel ben ik op zoek naar een breedhoek lens voor mijn Nikon D70.
    Ik heb hier en daar lovende kritieken opgevangen over de Tokina 12-24.
    De Nikon 12-24 is uitgesloten wegens te duur en de Sigma 12-24 schijnt het toch niet altijd goed te doen.

Zijn er hier BD' ers die deze Tokina lens reeds in hun bezit hebben en graag hun mening over deze lens eens meedelen ? Een voorbeeldfotootje is ook altijd leuk.

Groetjes.
    Nikon D70

Re: Wie heeft de Tokina AT-X PRO 4/12-24 mm SD(IF) DX ?

In het duitse fotomagazine van april 2005 werd deze tokina (kwalificatie super *****0 vergeleken met de nikon (sehr gut ****) en de canon ef-s 10-20mm (gut ***)

De tokina stak zowel qua bouw en optische kwaliteit duidelijk ver boven de twee andere lenzen uit terwijl de prijs de laagste was van alledrie.

ik weet niet of ik reclame mag maken hier voor een andere site maar er is nog een Nl-talige site waar veel over deze super lens wordt geschreven.

groeten

Comment

Over een weekje ofzo... Heb hem zojuist besteld.
      Mijn Foto's

Comment

Ik heb hem en ben er uitzonderlijk tevreden over . Volgens mij een excellent stukje optische en mechanische kwaliteit tegen een zeer betaalbare prijs. Kan alleen maar de reviews en testen tot nu toe bevestigen.

Kan momenteel geen foto's van posten, omdat ik vanhuis ben, maar als je wilt en je bebt het ervoor over, om ergens in de omgeving van Gent of bij mij thuis af te spreken, kun je hem gerust zelf eens op je toestel klikken, van dichtbij bewonderen en eens praktisch uitproberen. Laat maar iets weten. Ben vanaf zaterdagmorgen thuis beschikbaar.

groeten

J-M

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J-M
          Ik heb hem en ben er uitzonderlijk tevreden over . Volgens mij een excellent stukje optische en mechanische kwaliteit tegen een zeer betaalbare prijs. Kan alleen maar de reviews en testen tot nu toe bevestigen.

Kan momenteel geen foto's van posten, omdat ik vanhuis ben, maar als je wilt en je bebt het ervoor over, om ergens in de omgeving van Gent of bij mij thuis af te spreken, kun je hem gerust zelf eens op je toestel klikken, van dichtbij bewonderen en eens praktisch uitproberen. Laat maar iets weten. Ben vanaf zaterdagmorgen thuis beschikbaar.

groeten

J-M
          Dank je voor de uitnodiging J-M , maar ik ben reeds druk bezet dit weekend.
          Ik heb deze avond nog enkele andere fora doorzocht en heb tot nu toe nog geen enkel negatief commentaar tegengekomen voor een lens van die prijs/kwaliteit. Ik sta op het punt de knoop door te hakken en te bestellen. Hopelijk is die vlug leverbaar want ik zou hem toch al graag enkele weken vooraf hebben voor ik op vakantie vertrek.
          Nikon D70

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robert62
            In het duitse fotomagazine van april 2005 werd deze tokina (kwalificatie super *****0 vergeleken met de nikon (sehr gut ****) en de canon ef-s 10-20mm (gut ***)
            Deze had ik al gezien. Moet toch een superlens zijn om de Nikon de loef af te kunnen steken.

Oorspronkelijk geplaatst door robert62
            ik weet niet of ik reclame mag maken hier voor een andere site maar er is nog een Nl-talige site waar veel over deze super lens wordt geschreven.
            Als je DutchPhotoZone bedoelt, daar heb ik zelfs enkele prachtige voorbeeldfoto's op gevonden. Thanx voor de tip
            Nikon D70

Comment

Good-luck en een prettige (foto?)vakantie

Groeten

J-m

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjim
                Als je DutchPhotoZone bedoelt, daar heb ik zelfs enkele prachtige voorbeeldfoto's op gevonden. Thanx voor de tip

die bedoelde ik ja.

groeten

Comment

Bestelling is geplaatst, leverbaar binnen een dag of acht !
                  Nikon D70

Comment

Congratulations sjim. Ik hoop dat je er heel veel groothoekplezier gaat mee beleven.

Groeten
                    J-M

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjim
                      Bestelling is geplaatst, leverbaar binnen een dag of acht !
                      Waar is deze lens al te bestellen???
                      Nikon body's plus wat Nikkor glas.
                      Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcelv

Hier : http://www.topfoto-online.de/index.p...num=TOKAF1224C bij Top-foto in Düren kun je hem kopen voor 489 € . In het nederlands én met prima service.

Groeten,

J-M

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcelv
                          Ik heb hem bij Top-Foto in Duitsland besteld. Volgens Ingo ging de volgende lading Tokina's binnen een dag of acht binnenkomen. Zodus verwacht ik hem toch zeker ergens de eerste week van mei. Nu weet ik natuurlijk niet hoeveel er besteld zijn. Een mailke sturen naar Ingo ( in het nederlands ) zal u veel wijzer maken.

En zoals J-M reeds aangaf, Top-Foto is
                          Nikon D70

Comment

Als je de lens hebt aangekregen, kan je dan eens wat indrukken posten hier? Ik ben ook serieus benieuwd...

Comment

Heb mijn exemplaar helaas nog steeds niet binnen...

Hier wel vast een link naar wat foto's van de tokina met circ.pol filter...

edit: Eind van de middag kreeg ik hem alsnog binnen. Gelijk wat foto's getrokken, maar nog te vroeg om een conclusie te trekken.
                              De bouw is in ieder geval indrukwekkend. Afgewerkt met een mooie finishlaag...
                              De zonnehoed dient wel gebruikt te worden want zonder flarede (?) hij heel gemakkelijk.
                              Alvast èèn fotootje op 12 mm...
                              Last edited by smartpics; 23 april 2005, 22:20.
                              Mijn Foto's

Comment

Working...
                              X