Iemand die al enige ervaring heeft opgedaan met deze lens en zijn bevindingen kwijt wil? Overweeg sterk deze lens aan te schaffen maar wat info alvorens zelf gaan te testen is wenselijk. Thx.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nikon 24/120 VR
Collapse
X
-
-
Re: Nikon 24/120 VR
Ik heb meestal de 12-24 mm op mijn camera zitten, en de 24-120 sluit daar mooi op aan. Ik ben erg tevreden met de 24-120, vooral ook omdat de VR prima werkt. Ik ben nu eenmaal niet iemand die zo'n lens direct op een of andere testwand richt om tonvormige vertekening, resolutie, contrast, ca enzovoorts te gaan meten, dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar ik kan wel vertellen dat deze lens in de praktijk heel prettig werkt en goede resulaten oplevert. De lens is redelijk licht, heeft een prettig bereik Vergelijkbaar met 36 -180 mm kleinbeeld) en stelt lekker snel scherp.
Lees ook dit: http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=28&page=1
Groeten, Miriam
-
-
Dus een aanrader. Er is nog 1 hamvraag, doe ik mijn 18/70 weg of ga ik die extra mm in de "breedhoek" te veel missen?.Mischien teveel overlap met de 24/120 , langs de andere kant wat krijg je nog van een 18/70 2dehands.D7000 + 28 tot 400mm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LuCCDus een aanrader. Er is nog 1 hamvraag, doe ik mijn 18/70 weg of ga ik die extra mm in de "breedhoek" te veel missen?.Mischien teveel overlap met de 24/120 , langs de andere kant wat krijg je nog van een 18/70 2dehands.
dat is toch een redelijk grote overlapping he
voor kit krijg je een 225 euro
wat de 24-120 betreft:
voor zijn geld een redelijk goede lens. persoonlijk vind ik de kleur ervan iets minder. en is ook niet al te licht sterk maar de vr compenseerd dit wel.
vr werkt perfect trouwens.
het enige wat ik raar vind is dat sommige deze lens de hemel in prijzen maar andere (de meerderheid) boort hem de grond in.
Comment
-
Ter lering ende vermaeck voeg ik hieronder een plaatje toe dat ik vorige maand heb gemaakt om te kijken hoe goed de beeldstabilisatie is. Ik heb geen enkele moeite gedaan om de kleurbalans in te stellen of zelfs maar een interessante foto te maken, het ging me puur om het resultaat van de VR.
Technische gegevens Nikon D70 - ISO 1600 - 120 mm - F11 - 1/3 seconde (één-derde!) uit de hand geschoten - niet bewerkt.
Ik heb een behoorlijk vaste hand, maar 1/3 seconde uit de hand en bij deze brandpuntafstand is toch vrij opmerkelijk. Hieronder staat nog een 100% uitvergroting van een gedeelte van de foto.
Groeten, Miriam
Comment
-
-
De 24-120VR is mijn standaard objectief, ik ben er erg tevreden van, de meeste foto's op mijn website zijn met die lens gemaakt, zoals de 3 laatste reeksen waarvan die van Lea Gilmore in verschrikkelijk slechte lichtomstandigheid en en alle drie uit noodzaak zonder statief, gelukkig werkt die VR prima!!Last edited by eMJeke; 20 mei 2005, 20:10.
Comment
-
@mvdh, dat zijn serieuse argumenten in het voordeel van de VR. Uw model had blijkbaar last van wat geelzucht
@emjeke de aangeduide reeksen es bekeken en pleit zeer zeker voor de VR
In de ander reeksen ook es rondgelopen ,zitten pareltjes van foto's bijD7000 + 28 tot 400mm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LuCCDus een aanrader. Er is nog 1 hamvraag, doe ik mijn 18/70 weg of ga ik die extra mm in de "breedhoek" te veel missen?.Mischien teveel overlap met de 24/120 , langs de andere kant wat krijg je nog van een 18/70 2dehands.
Niet wegdoen..... ik heb de 24-120 vr..... en ik heb er me nu als extra een 18/70 bijgekocht ..... die 24 is ietske te kort !
(die 18-70 is wel tijdelijk, en gaat later nog vervangen worden, als er wat meer cash voorhanden is )To make your dreams come true, wake up
Comment
-
-
Ik heb een korte tijd die lens gehad, maar was er niet bijster tevreden over. De grootste handicap vond ik de lichtsterkte. Vanaf 35 mm of zo zit je al op f5.6 , en ik vind dat niet kunnen voor een lens van die prijs. Daarom heb ik die lens ook van de hand gedaan.
Je zou beter de AF 24-85 f/2.8-4D IF. van Nikon kopen :
Comment
-
Jazzaddict
Twijfel niet aan de degelijkheid van de door u vernoemde lens maar dat gaat aan het doel voorbij. Het is mij meer te doen om het "gat" tussen mijn 18/70 en 80/400 op te vangen, het bereik scheen mij bij de 24/120 als ideaal hiervoor en VR is meegenomen.
Ivb de lichtsterkte, als je bij Ken Rockwell zijn review kijkt zie je dat
op 24 f 4.5
op 32 f 3.8
op 35 f 4.0
op 38 f 4.2
op 45 f 4.5
op 48 f 4.8
op 65 f 5.0
op 70 f 5.3
op 120 f 5.6
zijn deze waarden dan met de nodige korrel zout te nemen ?D7000 + 28 tot 400mm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JazzaddictIk heb een korte tijd die lens gehad, maar was er niet bijster tevreden over. De grootste handicap vond ik de lichtsterkte. Vanaf 35 mm of zo zit je al op f5.6 , en ik vind dat niet kunnen voor een lens van die prijs. Daarom heb ik die lens ook van de hand gedaan.
Je zou beter de AF 24-85 f/2.8-4D IF. van Nikon kopen :
http://www.cornevaniperen.nl/proddet...nik015&cat=120
De 24-85 is dus één stop lichtsterker, heeft een korter zoombereik, geen VR en geen AFS. Het is een kwestie van keuzes, en misschien ook wel van geld. Maar ik geloof niet dat je van een betere keuze kunt spreken als je voor het één of het ander kiest.
Groeten, Miriam
Comment
Comment