Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Canon 16-35 4.0 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuw Canon 16-35 4.0 IS

Ziet er veelbelovend uit!

Re: Nieuw Canon 16-35 4.0 IS

Hopelijk is ze optisch beter dan de 17-40. Prijs ziet er jammer genoeg toch wel stevig uit: 1200$ in de USA, dat wordt dus ook 1200 € hier.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Ze komen bij Canon alvast traag op gang met hun "Year Of The Lens". Goed dat ze de consument meer opties geven, maar deze lenzen zijn niet meteen mijn ding. Ik kijk vooral uit naar een nieuwe 50mm lens van Canon.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Kan handig zijn voor video, maar verder... Ik hoopte op een snelle UWA van Canon, eentje dat nog beter is dan de Tokina 116.

jocau, waarom de nieuwe Sigma 50mm Art niet? Die schijnt geweldig te zijn, de testresultaten en reviews zijn alvast adembenemend.

Comment

Verdikke, en ik maar hopen op een 14-24
          Dat zal dan misschien een 2,8 versie worden

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Verdikke, en ik maar hopen op een 14-24
            Dat zal dan misschien een 2,8 versie worden

grts
            Sieg
            Dan is daar maar één volwaardig alternatief Sieg. KLIK

Nog maar eens het bewijs dat Nikon ooit de glasleverancier was van Canon......

Comment

Lijkt me wel een interessante aanvulling, van hun al uitstekend lens-gamma.
              Als je de MTF-charts bekijkt, wordt dit blijkbaar weer een nieuwe topper, juist zoals de recente 24-70, 70-200 2.8 Mk2, en alle nieuwe mk2 teles (300 2.8,....).
              In hun (U)WA moesten ze nog een tandje bijsteken, maar dat is hiermee blijkbaar wel gebeurd.
              En bij deze lens kan je tenminste zonder veel poespas filters monteren, wat ik voor dit soort lenzen onontbeerlijk vind. En de IS is een interessante aanvulling, maar niet altijd noodzakelijk, maar soms wel handig, als je bvb in historische gebouwen foto's wenst te nemen, waar een statief niet toegelaten is.
              Het ziet ernaar uit dat Canon zijn reputatie als lensbouwer alle eer aandoet...tot spijt van wie het benijd....
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
                Kan handig zijn voor video, maar verder... Ik hoopte op een snelle UWA van Canon, eentje dat nog beter is dan de Tokina 116.

jocau, waarom de nieuwe Sigma 50mm Art niet? Die schijnt geweldig te zijn, de testresultaten en reviews zijn alvast adembenemend.
                Sigma komt hier niet binnen. Optisch gezien prachtige lenzen, maar vaak gezeik met autofocus. De forums staan er vol van (zelfs hun USB Dock zou niet alle problemen oplossen).
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Als die optisch even goed is als de andere Canonlenzen die de laatste jaren zijn uitgekomen, dan is het een hele verbetering tegenover de huidige full-frame breedhoeklenzen van Canon.
                  De 16-35 f2,8 L II is optisch eigenlijk ook heel goed, zolang je bij foto's die gemaakt zijn met een grote diafragma-opening niet op de randen en hoeken van de foto let.
                  Bij dat soort foto's zijn die doorgaans toch al minder scherp door de kleinere scherptediepte, en dan is dat eigenlijk niet echt een probleem.
                  Op f8-f11 is die over het hele beeld wel scherp genoeg, ook op een full-frame camera.
                  Maar de nieuwe zal waarschijnlijk op f4 over het hele beeld scherper zijn dan de 16-35 f2,8 L en de 17-40 f4 L.

Voor de crop camera's lijkt mij de nieuwe EF-S 10-18 IS STM ook een heel interessante lens, en dat tegen een prijs waar zelfs de third-party fabrikanten niet aan kunnen.
                  Dat die lens voor het grootste deel uit plastiek gemaakt is, dat is geen probleem, want de kitlenzen zijn van hetzelfde materiaal gebouwd en die vallen ook niet zomaar uit elkaar.
                  Als die ook dezelfde beeldkwaliteiten heeft als de 18-55 STM, dan is er helemaal geen reden meer om een Tamron of Sigma alternatief te kopen, volgens mij ben je dan beter af met de Canon (en je houdt ook nog wat geld over).
                  Als je geen lichtsterke lenzen nodig hebt, dan kan je voor een crop camera nu een heel mooi lichtgewicht setje samenstellen van 10 tot 250mm (10-18 + 18-55 + 55-250, allemaal met beeldstabilisatie en zo goed als geluidloze snelle STM scherpstelmotor).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

1099 € in België
                    Weer een deftige prijs voor een Canon objectief

grts
                    Sieg

Comment

Ik vraag me af waarom je op zulke korte brandpuntsafstanden stabilisatie nodig hebt.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Ik vraag me af waarom je op zulke korte brandpuntsafstanden stabilisatie nodig hebt.
                        Staat hierboven al geschreven Johan
                        In normale lichtomstandigheden heb je dat niet nodig maar bvb binnenshuis zonder statief kan dit wel een groot voordeel zijn

grts
                        Sieg

Comment

mooie lens maar hou het voorlopig bij mijn 17-40mmL.
                          zie de voordelen van overschakelen naar een 16-35mm niet.
                          en heb die IS niet nodig voor mij landschapjes.
                          en dan die prijs...?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Voorlopig plan ik ook niet om mijn 17-40 L te vervangen. Maar dat komt vooral omdat ik sinds dat ik overgeschakeld ben op fullframe meestal mijn 24-105 gebruik, en zelden de behoefte heb om wijder te gaan dan 24 mm. En eigenlijk ben ik altijd tevreden geweest van mijn 17-40. Op crop was dat mijn werkpaardje.
                            Maar het lijkt me toch wel een mooie aanvulling deze nieuweling. En de prijs zal na een tijdje wel een beetje zakken, maar spectaculaire prijsdalingen verwacht ik wel niet.

Grts,
                            Bert
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                              ....
                              Maar het lijkt me toch wel een mooie aanvulling deze nieuweling...
                              aanvulling waarop Bert...?
                              je hebt nu al een 17-40mml en een 24-105mm.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X