Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test-aankoop test objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Test-aankoop test objectieven

Het wordt tijd dat de Consumentenmagazines zelf eens onderling getest worden
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dat zelfde zie ik hier op het forum ook bij Nikon of Canon adepten wanneer blijkt dat een vergelijkbaar objectief van Sigma of Tamron door diverse testforums beter uit de bus komt dan hun favoriete merk..
      Ik ben van nature uit een beetje tegendraads en volg dus meestal de massa niet

Zo ook met het kopen van lenzen toen ik begon, ik heb dus een flink aantal Sigma's en een paar Tamron's gehad.

Ook testen zoals die nu van testaankoop waarin "andere" merken beter waren deden mij geloven dat de topmerken vooral hun naam mee hadden. Waardoor ik dus de aankoop deed...

Maar na ettelijke jaren kopen, testen en verkopen is het in mijn ogen duidelijk dat Nikon lenzen beter van kwaliteit zijn.

Er zijn een aantal lenzen die prijs/kwaliteit beter zullen zijn tov het "origineel" maar dus niet in absolute kwaliteit.
      Of iemand het prijsverschil er voor over heeft moet hij zelf weten.

En als ze dan in kwaliteit ook top zijn (50mm bijv.) is er iets anders dat minder is. Bij Sigma was de AF zeker minder.

Bij mij is het dus mijn eigen ervaring die tot hiertoe geleid heeft na veel testen (ook lenzen tegen elkaar)

Maar ik ben niet star in mijn overtuigingen want wat men nu leest over de Sigma ART lijn is veelbelovend en voor de consument goed nieuws.
      D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
        Ik ben van nature uit een beetje tegendraads en volg dus meestal de massa niet

Zo ook met het kopen van lenzen toen ik begon, ik heb dus een flink aantal Sigma's en een paar Tamron's gehad.

Ook testen zoals die nu van testaankoop waarin "andere" merken beter waren deden mij geloven dat de topmerken vooral hun naam mee hadden. Waardoor ik dus de aankoop deed...

Maar na ettelijke jaren kopen, testen en verkopen is het in mijn ogen duidelijk dat Nikon lenzen beter van kwaliteit zijn.

Er zijn een aantal lenzen die prijs/kwaliteit beter zullen zijn tov het "origineel" maar dus niet in absolute kwaliteit.
        Of iemand het prijsverschil er voor over heeft moet hij zelf weten.

En als ze dan in kwaliteit ook top zijn (50mm bijv.) is er iets anders dat minder is. Bij Sigma was de AF zeker minder.

Bij mij is het dus mijn eigen ervaring die tot hiertoe geleid heeft na veel testen (ook lenzen tegen elkaar)

Maar ik ben niet star in mijn overtuigingen want wat men nu leest over de Sigma ART lijn is veelbelovend en voor de consument goed nieuws.
        Ik volg je volledig Jozef, maar blijf schrik hebben voor de wispelturige kwaliteitscontrole van Sigma.
        De scherpte van hun 35/ 1.4 is nu al legendarisch, als je tenminste een goed exemplaar in handen krijgt...
        En dat is het nu net bij Nikon (en Canon); de verschillen zijn veel kleiner en de mechanische kwaliteit bedrijszekerder.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Deed Test Aankoop een niet zo geslaagde poging? Da's fijn te lezen - en inderdaad foto-toestellen da's te hoog gegrepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
            Deed Test Aankoop een niet zo geslaagde poging? Da's fijn te lezen - en inderdaad foto-toestellen da's te hoog gegrepen.
            Toevallig kreeg ik deze morgen een telefoontje van Test Aankoop, of ik interesse had in hun aanbieding, net toen ik dat hier gelezen had,
            ik heb hun dan ook meteen gewezen op hun blundertesten, en dat ik daarmee genoeg wist.........
            De vrouw aan de andere kant, zou het melden aan de redactie, en vroeg waar ik dat gelezen had, ik heb geantwoord, op het grootste
            fotografieforum van België BD ttz. bij mensen die uit eigen ervaring heel wat méér wisten over objectieven en hun voor en nadelen,
            waarschijnlijk lezen ze hier nu mee.

Comment

Ik heb hun gisteren al op deze post gewezen en om hun commentaar gevraagd maar niks gekregen zelle. Misschien houden ze zich nu gedeisd

Djienbe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Toevallig kreeg ik deze morgen een telefoontje van Test Aankoop, of ik interesse had in hun aanbieding, net toen ik dat hier gelezen had,
                Deze morgen belden die mij ook al wakker. Ik kon de 1ste 2 maanden hun magazine krijgen voor 2€ blablabla. Het feit dat ze met zo verkooppraktijken hun bladje proberen te verkopen is voor mij al voldoende om er geen enkel vertrouwen in te hebben. Ik kan het trouwens hier in bibliotheek gratis gaan lezen

Comment

Het moet slecht gaan bij TA als ze iedereen moeten opbellen. Bij mij zijn ze ook van een kale reis teruggekeerd. In die telefoonaanbiedingen loop ik al zeker niet.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                  X