Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test-aankoop test objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Test-aankoop test objectieven

Test-aankoop publiceert een koopwijzer voor objectieven op http://www.test-aankoop.be/vergelijk...fototoestellen

De nikon 24-70 2.8 en de nikon 300 f 4 krijgen de beoordeling redelijk met een slechte kwotering voor scherpte in de hoeken en het midden.
    De nikon 50 1.8 af-s krijgt een beoordeling van 48 % met eveneens een slechte keotering voor de scherpte in de hoeken.

Begrijpen wie begrijpen kan !

Of schoenmaker blijf bij je leest.

Greetz

Peter
    Last edited by Heembeek; 17 september 2013, 21:32.

Re: Test-aankoop test objectieven

Ik heb twijfels aan de kwaliteit van hun testen.

Vorig jaar tegen beter weten in terug een proefabonnement genomen op Test-Aankoop, en meteen terug afgezegd. Wat een chagrijnige "vingertje in de lucht" mentaliteit, en telkens met een belerende air. Tien pagina's schijven om vier euro te sparen, terwijl de beste reviews, deals, tests, en gebruikerservaringen gewoon te grabbel liggen op internet. En op het moment dat TA een test doet van zaken waar je als gebruiker dan weer wél iets vanaf weet, besef je pas ten volle dat ze baarlijke nonsens verkopen. Zoals hier.

Ik wens het hen toe dat zichzelf heruitvinden, er zijn zoveel mogelijkheden tegenwoordig om mensen direct te bereiken. En een goede consumentenorganisatie is wel nodig. Maar ik vrees ervoor.
    Last edited by JuLi; 18 september 2013, 06:21.
    There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
    | Lumix S1 en S9 | Sigma 16-28 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 |

Comment

Niet te geloven, ik denk dat ze daar nog nooit met een fototoestel hebben gewerkt...
      De 24-70 is niet uitstekend in de hoeken, maar nog steeds mooi scherp, en de 300 f/4 is zelfs zeer goed in de hoeken!

Comment

Tja wat verwacht je ook van mensen die niet in het vakgebied zitten.
        Ze hebben waarschijnlijk mensen in het testpanel zitten die een bridgecamera het summum van fotografie vinden.
        Testaankoop heeft daarbovenop ook niet de beste naam wat betreft onpartijdigheid dus...
        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Ik was wat aan het rondkijken om een nieuwe lens te kopen , maar als ik testaankoop moet geloven moet ik alles van canon buitengooien. ( max score beste canonlenzen 60%)
          Heb voor het goedkope alternatief gekozen en test-aankoop buitengegooid.

Comment

De prijzen die ze op de lenzen plakken is ook om mee te lachen. EF 70 - 200 f 4.0 769 Euro...

LOL

Comment

Bwa dat klopt ook wel he. Canon heeft ook maar 60% van de mogelijkheden en beeldkwaliteit van bijvoorbeeld een large format 8x10" technische camera met de beste rodenstock lenzen en een digitale 120mp rug. En dat IS uiteindelijk toch het doelpubliek van testaankoop he :-)

Ik zou van TA wel eens willen horen welk materiaal een 90% review krijgt dan :-)
              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Ik heb persoonlijk geen test-aankoop (om de redenen hierboven beschreven), maar welke lenzen krijgen wel zeer goede recensies?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  Ik heb persoonlijk geen test-aankoop (om de redenen hierboven beschreven), maar welke lenzen krijgen wel zeer goede recensies?
                  NIKON AF-S Nikkor 4/70-200 mm G ED VR: 74%

SIGMA 1,4/30 MM DG HSM (A) (NIKON): 71%

NIKON AF-S NIKKOR 2,8/105 MM VR G MICRO: 70%

De allerbeste is evenwel een SAMSUNG NX 2/30 MM met 75%

Ik denk dat ik mijn abonnement ga opzeggen, want als de andere tests dezelfde kwaliteit hebben...

Groetjes

Peter

Comment

Tiens, ik heb anders geen klagen over de 50mm 1.8 hoor. Misschien moeten hun testers eerst eens leren om met een camera te werken ofzo?
                    Ofwel gewoon eens leren scherpstellen op wat ze scherp willen hebben.
                    Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
                    Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

Comment

Ik heb ooit bij de Consumentenbond een test gelezen: om de stevigheid van iets te testen mikten ze het van 2 meter hoogte op te keien en alles was kapot. Daar heb je iets aan...
                      Sinds die tijd heb ik hun blad niet meer ingekeken.
                      Waarom zou Testaankoop lenzen testen? Waren de haardrogers op?
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Bah nee : ze dachten dat die haardrogers lenzen waren...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                          Ik heb ooit bij de Consumentenbond een test gelezen: om de stevigheid van iets te testen mikten ze het van 2 meter hoogte op te keien en alles was kapot. Daar heb je iets aan...
                          Dat zijn heel normale testen: op de duurproefafdeling van Philips doen ze dat ook met hun producten.
                          Daarbij zijn de testen gedaan door consumenten organisaties vergelijkende testen.
                          In Brabant Nederland waren vorige week de drinkers van Bavaria bier allemaal boos op het testpannel van VARA Kassa omdat hun favoriete pils als een na slechtste uit de test kwam.
                          Dat zelfde zie ik hier op het forum ook bij Nikon of Canon adepten wanneer blijkt dat een vergelijkbaar objectief van Sigma of Tamron door diverse testforums beter uit de bus komt dan hun favoriete merk..

Comment

Ik twijfel er niet aan dat Test-Aankoop onpartijdig is, maar...
                            (a) ze publiceren omzeggens nooit HOE ze iets getest hebben. Bv. als ze schrijven over beeldkwaliteit van lenzen/fototoestellen... hebben ze dan jpeg's vergeleken? Of output gebaseerd op RAW bestanden? Default output -scherpte, kleur, helderheid- of "zo goed mogelijk" bewerkt? Op papier of op het scherm? Hebben ze de foto's "blind" beoordeeld? Wie heeft ze beoordeeld (fotografen of het gewone volkje ;-)) Met hoeveel waren de beoordelaars? Waren er controles ingebouwd? Ik wil dat graag allemaal weten... niet omdat het allemaal correct of volgens mijn eigen goesting kan zijn, maar ik wil de waarde van de test kunnen beoordelen.
                            (b) hun resultaten zijn dikwijls tegengesteld aan mijn eigen ervaringen... 1 van beide partijen slaat in deze gevallen de bal mis.
                            (c) en soms vraag je je af... neem bv. hun test van anti-kleef braadpannen van onlangs. De allerbeste pan krijgt op amazon.de van ongeveer de helft van de gebruikers (en het zijn er heel wat) "1 ster" als beoordeling, ongezien slecht! De helft van de gebruikers vindt deze specifieke pan dus slechter dan slecht, en meestal omdat reeds na enkele weken gebruik zowat alles op onnavolgbare wijze aan dit anti-kleefgedrocht blijft plakken. Dan vraag je je af hoe de mensen van Test-Aankoop tot hun conclusie ("beste pan uit de test") zijn gekomen. En ik kan zo nog voorbeelden geven.
                            Kortom, 't is niet alleen schoenmaker blijf bij je leest, het probleem met Test-Aankoop zit dieper.

Comment

Ik heb er geen probleem mee als men zegt dat een sigma of een ander merk beter is dan Canon, Nikon als dat ook zo is.
                              Maar daar neerschrijven dat een canon lens 70-200L f2.8 isII een scherpte heeft in het centrum van 2 sterren op 5 en er dan aan toevoegen idem voor de randen
                              Die mannen hebben géén foto's genomen
                              MVG. Hugo

Comment

Working...
                              X