Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ga ik er op vooruit?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ga ik er op vooruit?

Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
    Alles kan je niet oplossen met "hoge ISO's".
    wat is de oplossing dan wel? En wat kun je niet oplossen met een hoge iso?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

"Mag ik de boter ? " staat gelijk tot "geef me de boter" .... "is er nog boter ? " zal je bedoelen ....
      nederlands is toch erg moeilijk. Mag ik de boter betekent: "kan ik de boter eventueel krijgen als ik er om zou vragen" en is er nog boter betekend: "status van de voorraad".
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        nederlands is toch erg moeilijk. Mag ik de boter betekent: "kan ik de boter eventueel krijgen als ik er om zou vragen" en is er nog boter betekend: "status van de voorraad".
        "Mag ik de boter" is niet conditioneel .... dan vraag je hem al effectief !!!!

... t'gaat er mij maar om dat je de OP niet letterlijk moet gaan pakken op zijn oorspronkelijke vraag ... want zelf zijn we ook niet altijd "correct" !
        Groetjes

Lukathi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          wat is de oplossing dan wel? En wat kun je niet oplossen met een hoge iso?
          Hiermee doel ik dat het nogal de tendens is om het belang van snelle objectieven te verwaarlozen, alleen al omdat je camera op ISO 25.600 KAN gebruikt worden.

There's no such thing as a free lunch ... hogere ISO's gaan ten koste van je details, beelden ogen cleaner maar alleen omdat er ( soms agressieve) noise reduction wordt toegepast en last but not least, betere High-ISO performance staat ook gelijk aan duurdere camera's ...
          Snel glas, blijft snel glas, ongeacht je camera body en biedt je meer mogelijkheden dan langzaam glas in combinatie met hoge ISO's.
          Groetjes

Lukathi

Comment

Hiermee doel ik dat het nogal de tendens is om het belang van snelle objectieven te verwaarlozen,

Snel glas, blijft snel glas, ongeacht je camera body en biedt je meer mogelijkheden dan langzaam glas in combinatie met hoge ISO's.
            Snel Glas; langzaam glas?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Snel Glas; langzaam glas?
              Moderator Note: Yep, waarschijnlijk meer in het Engels gebruikt dan in het NL. Snel = lichtsterk.
              Laat ons hier proberen die taalvitterijen (van hierboven) verder te vermijden.
              Waarschijnlijk heeft de TS voldoende antwoorden gekregen, want als dat hier zo blijft miezeren, zet ik er een slotje op.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Working...
              X