Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ga ik er op vooruit?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ga ik er op vooruit?

als beginnend fotograaf wil ik mijn 2 lenzen Nikon 18-55 (kit) en Nikon 55-200 DX vervangen door een Tamron 18-270mm F3.5-6.3 Di II VC PZD Nikon. Dit voor het gebruiksgemak (niet vervangen) en de extra zoom. De lenzen met groter diafragma (f 2.8) liggen financieel nog niet binnen bereik...
    Mijn vraag is nu: ga ik er kwalitatief op vooruit? Of juist niet....?
    Nikon d3200 // Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR // Nikkor AF-S DX 55-200mm f/4-5.6 G IF VR // Nikkor AF-S DX 35 mm f/1.8G

Re: Ga ik er op vooruit?

juist niet, superzooms is inboeten in kwaliteit, zelfs t.o.v. de kitlenzen van het camera-merk
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

kwestie optisch kwaliteit zal je er zeker niet op vooruit gaan
      ik zou eerder opteren om toch naar betere optische lenzen te gaan
      daarom niet direct de 2.8 versie
      bijvoorbeeld nikon 16-85vr en de 70-300vr of 70-200 4.0 vr
      ja je moet dan nog altijd lenzen wisselen maar je gaat dan wel er kwalitatief op vooruit
      ik zou zeker niet gaan voor zo'n superzoomlens

Comment

ik zou om te beginnen de 18-55 vervangen door de Tamron 17-50 2.8, die is niet zo duur.
        Later kun je altijd nog je telezoom vervangen indien nodig.
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Nee !

Weliswaar meer gebruiksgemak maar slechtere resultaten en SUPERLANGZAAM ( f6.3 !!)

Een goede raad ? Koop een 50mm 1.8 !!!
          Groetjes

Lukathi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcoP Bekijk bericht
            ...
            Mijn vraag is nu: ga ik er kwalitatief op vooruit? Of juist niet....?
            nee.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
              Weliswaar meer gebruiksgemak maar slechtere resultaten en SUPERLANGZAAM ( f6.3 !!)
              En hoeveel scheelt dat nu met de 5.6 van beide andere lenzen? Sterker nog de 18-270 zou op 55mm weleens lichtsterker kunnen zijn als de 18-55.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Heb geen ervaring met de lenzen (enkel wat reviews bekeken) maar op het eerste zicht lijkt het me niet een vooruitgang.
                En als het een vooruitgang is dan zal het maar een marginale verbetering opleveren, dus waarschijnlijk niet de investering waard.

Ipv Tamrons superzoom kan je beter misschien de nieuwe Nikon zoom nemen die lijkt kwalitatiever beter, als je toch een superzoom wil.

De Nikon 70-300VR is een hele goede zoomlens. Tussen die en je 50-200 ga je wel duidelijk een verschil zien in je fotos.
                Die kan je aanvullen met bv een Tamron 17-50 2.8 oid. Of met een 35mm en 50mm prime.
                Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Hangt volledig af van het gebruik.
                  Deze lens voldoet en is gemakkelijk voor bv citytrips, en fotografie bij voldoende licht.
                  Heeft wat CA aan de randen, kan je echter wegwerken in een fotobewerkingsprogramma.
                  ' avonds moet je lichtsterker gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    En hoeveel scheelt dat nu met de 5.6 van beide andere lenzen? Sterker nog de 18-270 zou op 55mm weleens lichtsterker kunnen zijn als de 18-55.
                    "MAAR" 1/3de stop ... maar f/5.6 is sowieso al heel "langzaam" .....

Men beseft dikwijls niet (meer) het belang van "licht"... iets noodzakelijk in de fotografie ... en waar te weinig op gewezen wordt wanneer men raad vraagt.
                    Alles kan je niet oplossen met "hoge ISO's".
                    Groetjes

Lukathi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      nee.
                      grt,bouk.
                      en daarmee weet de ts enorm veel, met zo'n niets zeggende commentaar
                      grz
                      G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                        en daarmee weet de ts enorm veel, met zo'n niets zeggende commentaar
                        lees en huiver:
                        Is the Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          lees en huiver:
                          Is the Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

grt,bouk.
                          met revieuws en links te posten help je de ts ook geen stap voorruit
                          ik spreek uit eigen ervaring dus niets opgezocht op internet ofzo
                          en ik probeer wat uitleg te geven bij mijn antwoorden of dingen die ik post, niet snel een zinnetje of woordje te posten om toch maar iets te posten
                          grz
                          G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                            .......
                            ... ik probeer wat uitleg te geven bij mijn antwoorden of dingen die ik post, niet snel een zinnetje of woordje te posten om toch maar iets te posten
                            sommigen hebben maar een half woord nodig om iets te begrijpen.
                            maar ik begrijp ook dat er zijn die meer uitleg nodig hebben.
                            dat vergeet ik nog wel eens....sorry.
                            grt,bouk.

Comment

Aanvangkelijk had ik eveneens beide kitlenzen. Mijn grootte frustatie was niet de kwaliteit of lichtsterkte, maar het (te) vaak moeten wisselen. Aangezien mijn 55-200 nog zonder VR was en ik wat meer mm wou voor op een airshow, heb ik in eerste instantie de 70-300VR gekocht. Eigenlijk kort daarna heb ik de 16-85 gekocht die toch wel wat scherper is dan de kitlens, maar vooral omdat deze, voor mij, een heel prettig werkbaar bereik heeft.
                              D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Working...
                              X